nieuwe aanwinst biberty!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:24

Nou vindt dit niet echt meer tips, maar meer eigen wil doordrammen/opdringen van medebokkers.

Ik vindt het er idd ook niet raar uitzien, lijkt ontspannen te zijn en de oprichting komt later wel. Ik vindt het gedoe met de LL soms maar onzin, je voelt zelf het beste aan hoe je jonge paard het beste loopt, en daar hoeft niet iedereen mee eens te zijn. Maar kan toch wel duidelijk zien dat deze niet in een krul getrokken wordt, maar iets te diep loopt. Nou en? Hij loopt op eigen benen, en is nog maar 4, en ze kennen elkaar twee week. Dan gaat het toch super goed! En hebben jullie zeker wel potentie, maar eerst werken aan ontspanning tussen jullie twee.. Niemand heeft leren praten in 1 dag!

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:55

kimberleyhof schreef:
mensen mensen mensen, wat een drama wordt er weer gemaakt zeg! ik heb duidelijk verteld dat we haar pas 2 weken hebben, voorlopig nog niet op wedstrijd gaan en thuis gwoon lekker aan het oefenen zijn,,

wat betreft het achter de loodlijn lopen ben ik het met jullie allemaal eens,, maar nogmaals dit was voor ons beide een dag dat we ontspanning wouden, ik hou haar niet vast ik laat haar los. ze is door mijzelf naar beneden gereden.
ze kan al heel best op haar eigen benen lopen maar loopt veel te snel opgekropt in haar eigenhouding en in spanning, DAAROM DUS VANDAAG HET RIJDEN NAAR LANG EN LAAG IN ONTSPANNING.
jammer dat mensen zo snel een conclusie trekken dat dit niet goed is voor een paard en dit niet in de wedstrijd ring kan, dat snap ik allemaal...
ze kan prima met haar neusje eruit lopen, en op haar achterhand gaan en sluiten in draf en galop.. maar ze wordt 4 in april dus dat komt later..

Snap ik helemaal, jonge combinatie dat nog moet groeien en leren. Heeft iedereen, maar je hebt zelf om tips gevraagd. En het diepe rijden is een punt dat opvalt, kennelijk bij velen. Wil niet zeggen dat het niet goed gaat met jullie, oefening baart kunst ;-) en dat geldt voor iedereen!

marvanill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:58

Volgens mij loopt je paard veel te diep en zit je iets te veel naar voren!!

wel een super mooi paard, ze past goed bij je.

pluimpje

Re: nieuwe aanwinst biberty!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:06

mooi paard! mooie ruime gangen ook!

vind het een ontspannen plaatje geven, paard loopt wel diep maar sbsoluut niet storen, liever zo en goed over de rug lopen dan een dier opgericht met trekkende ruiter en een paard waarvan de kaken vastzitten

Loekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:42

probeer je handen wat meer te dragen.
Ook zo kun jij je paard nageeflijk laten rijden.
Want ik vind `m wat verkrampt rijden:S

Probeer ook wat meer los te laten in je handen.

Karen1987

Re: nieuwe aanwinst biberty!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:47

Wat een superpaardje! Ze heeft echt supermooie gangen! Hier kun je denk ik ver mee komen!

Er is al vaak geschreven dat ze te diep loopt, daar ben ik het mee eens, maar ik snap waarom je dit gedaan hebt! Als je paardje naar jouw gevoel ontspannen liep is het prima, want dat was je doel toen! Het is wel belangrijk dat je haar niet altijd zo intstelt, maar dat doe je ook niet volgens mij.

Veel plezier met je paardje!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:53

Wat een pracht paardje! Mag je trots op zijn!

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:48

Erg leuk paard om te zien en ik vind het er ontspannen uitzien.
Jullie hebben veel lol zo te zien en dat is erg belangrijk.
Probeer wel goed in je zadel te blijven zitten ;)