Hoelang rijden jullie en hoe bouw je de training op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

intu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 04:20

mijn ruin is nu 4 maar zijn van 0 terug gestart om vertrouwen optebouwen.

hij gaat eerst een 10 minuten aan de lounge en grondwerk.
Dan stap ik op en stappen we losjes een paar rondes links en rechts.
Dan paar rondes draven hoeveel hangt af of hij in draf wil blijven of niet dus meestal toch een dikke 10 minuten.
paar rondjes galopperen en terug stappen.

dan beginnen we aan onze voltes, nekplooien enzo.
om aftesluiten spelen we vaak nog wat spelletjes rond paaltjes om zijn wendbaarheid te verbeteren.
zijn toch altijd dik een uur bezig en dan rustig uitstappen vaak gewoon aan de hand.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:08

Zaff schreef:
rikkybergy schreef:
Hebben jullie ook tips voor als een pony zich niet laat sturen??

hoi,
wat bedoel je hier precies mee?
Luisterd bij niet gaan je teugels en benen? Of neemt hij geen stelling aan in de bocht?
Kan je wel goed overgangen rijden?

Als ik bijvoorbeeld een volte rijd loopt ze gewoon door ze loopt gewoon door en ze loopt heel vaak over het buitenschouder weg en ze luisterd gewoon nog niet naar de hulpen

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:54

is maar net hoe het gaat met het rijden...

meestal min. 3 kwartier en als het dan goed gaat stop ik, en als het niet goed gaat, gaan we door tot het wel goed gaat.

Mijn paard moet vooral eerst ontspannen na bv een galopje, dus wil ik dat ze eerst ontspant met uitdraven en dan houden we op.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 16:56

Ik had 176 op mijn onderlinge wedstrijd met een 4de prijs!!!!!!!!!

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:39

Ik vind goed in- en uitstappen heel belangrijk. Dat doe ik beide 10/12 minuten?, soms langer, hangt van mijn paard af.

Na de winterstop (3 a 4 maanden?) begon ik met 15 minuten stappen, vooral aan lange teugel. En de middelste 5 minuten wat nageeflijk. Dat heb ik in een maand uitgebouwd naar zo`n 35 minuten met veel stap, en zo`n 10 minuten draf totaal denk ik, afgewisseld met veel stap en ook lange teugel. Na twee weken rijden (toen zat ik op ongeveer 25 minuten rijden denk ik :+ ) Begon ik met een half rondje galop iedere kant en dat iedere keer weer een klein beetje uitgebouwd.

Als ze weer helemaal in conditie is, rij ik haar 45 min of een uur in de bak en een paar keer per week een buitenrit (vaak 5 km, afgewisseld met 11 km en 15 km)

LYSANNO

Re: Hoelang rijden jullie en hoe bouw je de training op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:22

Ik rij meestal maar 20 minuten, en soms wat langer.
Vaak even eerst goed in stappen, beetje laag lopen laten, veel grote voltes en gebroken lijnen. Na de 5 minuten wat actiever stappen, overgangen van wat zachtere stap naar de wat hardere stap. Daarna arbeids draf, veel naar voren rijden, veel overgangen, en uiteindelijk nog een galopje op beide kanten.