Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Niene87 schreef:zelf vind ik dressur ook niets aan. maar hij zou toch B dresuur moeten kunnen voor hij mag springen dus eerst maar dat dressuur oefenen.
daarna beginnen met springen en gewoon eerst de balkjes draven en dan klein hindernisje en dan opbouwen.
aan de teugel is voor de b dresuur niet van groot belang.
, en zoals hij nu loopt zal de ts daar wel op afgerekend worden. xSaarSaar schreef:Leuk beestje, maar er mag indd wel wat aan het rijden gesleutelt worden, sorry.
Je mag je teugels denk ik wel wat korter nemen, en hem meer van achter naar voren rijden, dus meer zn hoofd onder de massa, in plaats van dat hij zijn hoofd zo naar voren steekt en loopt te sterren kijken.
En veel buiging proberen, ook gewoon op de hoefslag, laat hem maar eens naar binnen kijken, maar houd hem wel gewoon op de hoefslag, hij mag niet naar binnen vallen. :0
Als je een bocht/figuur rijdt moet zn hele lichaam meebuigen, dan wordt hij meer los, en kun je ook meer aan nagevelijkheid enz gaan werken.
Succes

Niene87 schreef:zelf vind ik dressur ook niets aan. maar hij zou toch B dresuur moeten kunnen voor hij mag springen dus eerst maar dat dressuur oefenen.
daarna beginnen met springen en gewoon eerst de balkjes draven en dan klein hindernisje en dan opbouwen.
xSaarSaar schreef:Niene87 schreef:zelf vind ik dressur ook niets aan. maar hij zou toch B dresuur moeten kunnen voor hij mag springen dus eerst maar dat dressuur oefenen.
Aan de teugel is wel van belang hoor.
Je pony hoeft niet helemaal rond te lopen, maar aanleuning is ook zeker belangrijk, en zoals hij nu loopt zal de ts daar wel op afgerekend worden.