Zosja (Solitair X Samber)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:18

zosja24 schreef:
die site is al erg fout ok oude foto´s
maar me ma heeft de forum doorgelzen en is niet blij ze beld op dit moment de instructeur en ze klinken allebij niet erg blij...
nouja me ma over der dan want het is haar schuld zegt me ma de mensen op de site hebben gelijkt maar ze moeten niet zo zegen dat alles jou schuld is

Ik ben het eens dat de schuld, gedeeltelijk, bij je instructie ligt.. Maar vind je het zelf niet een beetje onredelijk om haar nu overal de schuld van te gaan geven?

JIJ rijdt het paard.. JIJ hoort te weten of je het paard onder controle hebt..

Kom op zeg.. Het zou wel genoeg moeten zeggen dat je met twee paar teugels rijdt..

We hebben, bijna, allemaal een maandelijkse dip, maar we zijn niet onhandelbaar en we worden niet gelijk aan alle kanten aan het lichaam getrokken.. :n

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:18

zosja24 schreef:
ze zegt dat ik er klaar voor was maar zelf had ik al in de gaten en heb ook vaak gezegt het lukt niet
zij ze nee ze moet het nog leren ze moet der kont eronder zetten en der gewicht op der achterbenen or what ever

Sorry maar als ik echt mijn bedenkingen heb over wat ik moet doen bij mijn instructie dan zou ik mezelf gaan afvragen of je wel een passende match hebt met je instructie.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:19

zosja24 schreef:
Niezzz schreef:
Heb even in je profiel gekeken en vind de bovenste foto met dat rode dekje er veel beter uitzien. Paard loopt lekker op 4 benen ik zie weinig gepluk en ook niet iemand die er aan loopt te trekken. Ze loopt dan wel niet met haar hoofd naar beneden maar fiets it als je ontspannen rijd komt dat vanzelf.
En als je paard zo verschrikkelijk hengstig en je kan daar niet tegen rijd dan niet of koop lekker een ruin...

dat kan best maar ik heb een goede relatie met deze merrie en dat gaayt boven hengstig heid iedereen heeft toch soms last van ze maandelijkse

Dan neem je die hengstigheid toch op de koop toe, je zit alleen excuses te bedenken omdat het gewoon geen porum is om naar te kijken.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:20

Zou je ten eerste de moeite willen nemen om in fatsoenlijk Nederlands, inclusief hoofdletters en leestekens te willen typen?

Dus je bent het nu met iedereen hier eens dat dit niet de manier is? Kijk dat is stap 1.

Ga gewoon rustig, met 1 paar teugels, aan de basis werken. Lekker lang-laag ontspannen losrijden en dan eventueel iets meer oprichten, maar alles met ontspanning! Lekker veel voltes openen en sluiten, etc. Denk bij het wijken aan '1 lijn, 1 ritme en 1 tempo' dan slinger je wellicht minder.

Je zit wel erg netjes!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 22:21

ik ben zelf natuurlijk ook nog jong maar bij pony´s ben ik niet bang
met paarden ben ik erg voorzichtig maar ik heb meer pony´s beleerd van andere mensen maar de basis zal ik erop terug pakken en ik ga even een tijdje zonder instructie ondertussen bereik ik daar voor me gevoel meer mee
maar bedankt voor de reacties maar ik ga proberen alles weer op het goede pad weer te krijgen maar die instructrice die zien we nooit meer terug zegt me ma net

Wienna

Re: Zosja (Solitair X Samber)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:22

waarom zou je voorzichtiger zijn bij het rijden van een paard vs een pony?

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 22:23

ik ben dislecties sorry had ik effe moeten zege
maar ik kan voor geen ene holl de nederlandse taal hihi

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:23

OK, heel fijn. Misschien is er iemand die je kan helpen om weer de rust terug te vinden? Wel zou ik als je jezelf niet veilig voelt een cap opzetten, dat helpt vaak ook... Tenminste bij mij.....
Zoek de ontspanning op! succes en ben benieuwd naar een nieuw topic in de toekomst...

Nanne

Ben ik nou de enige die vind dat het niet netjes is om de volledige schuld bij de instructie te neer te leggen?

ZzzeiN

zosja24 schreef:
met paarden ben ik erg voorzichtig maar ik heb meer pony´s beleerd van andere mensen maar de basis zal ik erop terug pakken en ik ga even een tijdje zonder instructie ondertussen bereik ik daar voor me gevoel meer mee
maar bedankt voor de reacties maar ik ga proberen alles weer op het goede pad weer te krijgen maar die instructrice die zien we nooit meer terug zegt me ma net

Oke ik ben wel benieuwd hoe het er dan over een week of 3 uit ziet. Is het mogelijk om dan weer een topic te openen ben wel benieuwd namelijk.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:24

Ik zou het nummer van je instructrice wel willen hebben, zou wel eens vragen waar je instructrice naar werkt in een les :o
Probeer asjeblieft terug te gaan naar de ontspanning, en niet alleen bij het paard maar ook bij jou.
Wanneer jij ontstpant, en rustig zit en alles netjes voorbereid zal het beeld ook al direct een stuk ontspannender zijn.
En laat asjeblieft de piaffe even achterwege, ik ga toch ook nog niet met m'n 5 jarige pirouettes draaien? :o

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 22:24

ik weet nie op een een of andere manier ben ik bang ermee ik weet het zelf ook niet
maar ik hou te veel van me merrie om haar daarvoor weg te doen

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:24

@ TS: Goed dat je beseft dat dit niet de manier is +:)+
Weet je hoe je terug moet naar de basis? En hoe je laag en rond over de rug kan rijden?

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:25

Ik ben blij dat je inziet dat dit niet de manier is, ik wens je veel succes bij het vinden van nieuwe instructie en ik hoop dan fijnere foto's van jouw en je paard te vinden op internet.

Succes!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 22:25

ik zal dan weer een topic openen als het mogelijk is toevalig is een erg goede vriendin van me er nu en die maakt soms foto´s

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:26

zosja24 schreef:
ik weet nie op een een of andere manier ben ik bang ermee ik weet het zelf ook niet
maar ik hou te veel van me merrie om haar daarvoor weg te doen

dat zegt ook helemaal niemand :)

Maar geloof me dat als jij gaat werken aan de basis en de ontspanning dat je vertrouwen echt wel weer gaat groeien :j

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:26

Beetje vervelend dat je instructrice het op deze manier te horen krijgt ;)

Maar OK, het is natuurlijk wél zo :) Al snap ik niet waarom je moeder dan niet vaker bij je les is komen kijken, als ze het nu zo met "ons" eens is.
Daarbij blijf ik er ook wel bij - heb je zelf dan niet zoiets van: Vind je het niet vreemd om twee paar teugels aan het bit te knopen? Hoe harder jij trekt, des te harder er teruggetrokken gaat worden. Besef goed: als jij niet trekt, kan je paard ook niet trekken :P
Soms is loslaten zo gek nog niet ;)
Laat die "Piaffe" even lekker een jaar of 5 minimaal zitten (als je er al überhaupt aan toe komt) en ga eerst eens basis leren rijden. Voorwaarts, neerwaarts, op 4 benen leren rijden, sturen, tempo, wisselingen, schakelen, en je zult zien dat je een heel ander paard krijgt. Hormonen horen er bij als je een merrie hebt, maar niet iedere merrie is een onbestuurbaar etter als ze de maandelijkse dip heeft ;)

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 22:28

mijn moeder heeft een nier ziekte gehad waardoor zij vocht vashoud en er vewel aan is gekomen en zich voor haar zelf schaamd als jullie het begrijpen

bennie32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:28

Ik vraag me af of je het rijden nog wel leuk vindt? Omdat je zegt dat je niet zo een goede band hebt met het paard. Ik denk dat het sowieso heel belangrijk is dat je een betere band krijgt met je paard. En wat al eerder gezegt is meer ontspanning tijdens het rijden, niet te moeilijk willen doen! Die trucjes komen dan vanzelf wel maar die lukken nooit als de basis niet goed is. Werken aan een betere bespiering en band kun je bijvoorbeeld ook doen door te longeren met passoa en heel veel belonen tijdens het werk als ze het goed doet, zo komt er voor beide meer plezier in en geeft het uiteindelijk ook een mooier beeld. En ja dit kost tijd maar ik denk dat dat het wel waard is..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:29

Waar woon je? Misschien is er een bokker die jou op weg wil helpen?

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 22:31

ermelo paard staat in putten

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:32

Oeh, mijn tenen krommen bij het zien van de foto's en filmpje.

Enfin, meerdere hier hebben je al gewezen op dat je dus echt eerst terug naar de basis moet en de merrie de tijd moet geven om aan te sterken en spieren op te bouwen. Neem die raad ter harte en het zal vast goed komen.

Een instructrice zoeken die dat begrijpt past denk ik beter bij je.

En nee, geen van de foto's uitvergroten. Er zijn zat fotografen die echt mooie foto's kunnen maken die het uitvergroten waard zijn.
Sommige doen het al voor een kleine vergoeding.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:35

zosja24 schreef:

En dat is nou net wat je niet moet doen.
Je bent onder begeleiding, en nu ga je ineens je kop in het zand steken door je instructie aan de kant te zetten nav dit topic en het commentaar.
En je wil ineens op eigen houtje verder.
Daar werk je jezelf dus mee in het harnas. Kijk eens of je een proefles kunt nemen bij een andere instructie, die je kan helpen met het 'back to basic'.
Investeer in een goede instructie!!! Daar heb je vele malen meer aan dan dat je zelf gaat lopen pielen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:38

Revanches schreef:
zosja24 schreef:

En dat is nou net wat je niet moet doen.
Je bent onder begeleiding, en nu ga je ineens je kop in het zand steken door je instructie aan de kant te zetten nav dit topic en het commentaar.
En je wil ineens op eigen houtje verder.
Daar werk je jezelf dus mee in het harnas. Kijk eens of je een proefles kunt nemen bij een andere instructie, die je kan helpen met het 'back to basic'.
Investeer in een goede instructie!!! Daar heb je vele malen meer aan dan dat je zelf gaat lopen pielen.

Dat ben ik helemaal eens :j

Zeker in Ermelo moet er toch genoeg getalenteerd spul rondlopen zou ik bijna zeggen :)

Revanches

Re: Zosja (Solitair X Samber)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:40

Ik zou zeggen, informeer eens bij Wim Bonhof, die woont bij het KNHS centrum in Ermelo. Heer en meester in de paardensport. ;)