Zwarte Parel Risse, Aan416 × Tsjerk328

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:57

Ik vind het iig een mooi ontspannen beeld. De foto's van oktober geven wel een "relaxter" beeld van jou.
Je houding is netjes en je werkt heel correct met je paard. Het enigste wat ik kan zeggen is je handen samen te houden. Zoals mijn lesgever altijd zegt "je rijdt met een sportbak en niet met een traktor" ;)

Succes!

Ecuestre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:13

Wat een mooierd! :+

Misschien kun je idd je beugels iets korter doen, dan kun je ook iets meer gaan zitten!
Waardoor de achterhand er dan iets meer onder komt...

Als je ook je handen gaat dragen, wat ik ook heeel erg moeilijk vind op mijn fries.
Vind ik het echt een plaatje!

Is jullie bak niet heel erg zwaar trouwens?

x

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:18

mooi dier, maar je paard lijkt meer ontspannen op de fotos van oktober. Succes

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:00

Ik vind de éerste foto/s beter als de foto's die later komen, hier zie ik meer spanning.
Omdat het een jong dier is kan ik de tip meegeven door erg consequent te zijn met nageven en loslaten. Als je paard zakt probeer dan los te laten, dan weet je paard ook wat fijn is.
Dit zeg ik omdat ik in de eerste reactie las dat ze erg fel is en sterk.
Ook als ze onder je vandaan loopt halt zetten of stap en belonen.
Succes!

GabberGill

Re: Zwarte Parel Risse, Aan416 × Tsjerk328

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 00:44

eerlijk gezegd is ze sterk in der lichaam en kracht totaal niet in der mond. dus als ik al iets te in der mond zit spant ze geheel aan. mijn teugels moeten inderdaad korter maar wat ik al zei op veel stukken loopt zij fijn op een lange teugel maar zodra zij wegsprint of over haar tempo wil lopen probeer ik mijn teugels terug te nemen maar inplaats van ze korter te houden verplaats ik mijn handen.

we zijn zeker bezig om alles correct te blijven doen en aan te leren, aangezien ik het tot december allemaal alleen heb gedaan vond ik dat de tips best welkom waren haha

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 08:57

het ziet er goed uit! Probeer er op te letten dat je niet naar beneden kijkt en dat je tenen meer naar binnen steken.

Nog veel rij plezier!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:46

Leuk, alleen ik mis wat lengtebuiging en wendingen. En ik zou hem iets meer van uit achtere rijden

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:47

Amaretto27 schreef:
Mooi paard. Ik vind eerlijk gezegd de foto's van oktober er beter uitzien dan die van nu. Op de foto's van nu zit je teveel aan de teugels, je zou ze sowieso wat korter moeten pakken zodat je je hand mooi boven de schoft kan dragen. En vind dat ze veelste kort in de hals is, dus probeer die meer uit te schuiven zoals op de 2e foto van oktober. Succes!

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Op de laatste foto's vind ik haar nogal kort in de hals en komt ze te ver achter de loodlijn.
Zoals op de eerste foto zie ik een Fries liever lopen.

En denk erom dat je je handen niet te ver naar je toehaalt. Dan teugels iets korter en handen mooi dragen en bij elkaar houden. Op de foto's lijk je best streng met je handen.

Hm, wat ik nu schrijf lijkt aardig nagepapagaait naar wat Amaretto schrijft. Maar zo zie ik het ook.

Vegas_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:20

Super paard!!! de eerste paar fotos hebben een super hoofd/hals houding!!! Probeer wel op je handen te letten (in de latere fotos). Pak je teugels iets korter en zet je handen iets naar voor. Zo behoud je dezelfde aanleuning maar heb je meer speling met je handen en is de neiging to naar achter leunen ook minder. Veel plezier!

paardenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:30

Ik zou je beugels een gaatje korter maken en teugels wat meer op maat.
Kijk naar waar je naartoe gaat en niet naar de grond.

Mooie gangen.

Succes

GabberGill

Re: Zwarte Parel Risse, Aan416 × Tsjerk328

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 17:22

heb wat met de tips gedaan

beugels een gaatje korter ga ik beroerder zitten
ik heb zitten vissen met mijn teugels en het gaat nu wel al beter, ik had ze eerst korter en dan viel ik voorover maar uiteindelijk heb ik haar dus gewoon ontspannen los met een licht teugel contact zonder voorover of achterover te vallen.