Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar als het consequent fout gedaan wordt, wordt het echt wel gemeld. Zo kreeg ik vorige week ineens een opmerking over pianohandjes. Ik geloof dat ze er genoeg van had mijn oude fouten te noemen en een nieuwe had gevonden.
Nemurin schreef:Marco_anne: Dat zie ik helaas ook te veel gebeuren! "Manegepaard kan dit niet, manegepaard kan dat niet..." Zet er iemand op die weet wat ie doet en manegepaard kan alles mits hij daarvoor ook de oefeningen al es gedaan heeft. En anders is het paard dat zeker wel te leren net als ieder ander. We hebben meerdere Z-waardige paarden bij ons lopen en dat is best mooi spul.
Vind het zo jammer wanneer er op manegepaarden neergekeken wordt... Het zijn zulke harde werkers. En ook erg wanneer hetzelfde gedaan wordt met de manegeruiters. Daarom was ik eigenlijk ook wel bang eerst op Bokt, want ik ken heus wel het soort blik/houding dat men soms naar je heeft als blijkt dat je alleen manegepaarden rijdt. Dan zou je niet "echt" kunnen rijden.
Dat ik niet zo geweldig kan rijden als de rest (misschien, dat weet ik niet hoor) heeft daar niets mee te maken.
Daarom, TS, zet hem op! Krijg dat beestje maar lekker aan je been.
Edit: Okee, dit komt misschien een beetje hard over voor de eigen-paard-mensen onder ons, en ik ben altijd heel lief voor jullie en de meesten van jullie zijn dat gelukkig ook voor mij. Maar soms kan ik er wel eentje schieten als er weer een verkeerde opmerking uit komt. Dat betekent niet dat ik mijn hele leven manegeruiter blijf.

Maar goed nu hou ik mijn mond verder want heb niks constructiefs meer te zeggen.
Ik zou ook graag wat meer op sommige paarden willen zitten om ze goed door te krijgen. Een van de manegepaarden was eens een paar weken geleased en toen kreeg ik hem onder me, HUP meteen aan de teugel. Normaal duurde dat minstens een half uur. 

ook bij andere paarden)