Mijn paard heeft een luie achterhand en sleept dus!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annelinnie

Re: Mijn paard heeft een luie achterhand en sleept dus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 14:02

Das echt een goeie, miss moet ik daar maar eens eerst theoretisch mee bezig want het ziet er best ingewikkeld uit..:P

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:44

Probeer veel overgangen te rijden dus. Ik oefen thuis niet specifiek op een bepaalde oefening. ik maak steeds overgangen. Als ik mijn pony schouderbinnenwaarts leerde dan deed ik dat enkele passen ik wende af en overgang naar galop. De volte uitrijden, enkele passen draf en terug scouderbinnenwaart. Ook bvb wanneer je wijkt een verruiming rijden. Dus altijd overgangen,schijnovergangen en tempowisselingen ;-)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:24

Ik denk dat je er verstandig aan doet om er een osteopaat bij te halen. Die van mij heeft dit ook een tijd gedaan, teelde haar benen wel op, maar trok toch sporen in de bak. achteraf gezien bleek gewoon haar helen bekken vast te zitten, en heeft ze nooit haar achterhand optimaal kunnen gebruiken. Na 2 osteopaat behandelingen is het helemaal over.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:05

1 tip ga met je paard naar http://www.dierfysio-menalda.nl/
wij wonen zelf ook bij zwolle en zij komt altijd bij ons.
wij hebben wel eens paarden gehad met een zwak kruis en zij behandeld ook paarden met ataxie en je wilt niet weten wat je ziet hoe zij ze veranderd.
en zij geeft ook tips van je moet sus of zo rijden.
kost je dacht ik 100 euro maar ze is hier dan ook soms een dik uur mee bezig met je paard en de volgende keer als je haar wilt hebben is ze goedkoper.
maar het klinkt raar maar ze verricht soms echt wonderen.

EN VOOR ANDERE MENSEN IS DIT OOK ECHT EEN TIP AL DENK JE DAT JE PAARD GEEN PROBLEEM HEEFT DEZE VROUW ZEGT DAN OOK EERLIJK VAN DIT PAARD HEEFT NIKS.
MAAR IEDER PAARD KNAPT ER VAN OP.

eigenlijk voor alle dingen paarden die veel bokken en of stijgeren is vaak altijd een oorzaak voor

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:00

mijn paard bleek uiteindelijk gewoon slap en uit elkaar, ik kon nog niet zo best rijden en vandaar ;)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:23

Topic is oud, daarom een slotje.