Ushi(westfaler) nieuwe aanwinst voor het eerst @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 22:01

conDios schreef:
Mooi dekje :D
Probeer je handen wat lager te houden, en rechtop....

Offtopic.. Heb je dit paard gekocht uit Rijperkerk, de handelsstal...?

eh nee uit naarden, ook een handelsstal maar kan heel goed kloppen dat ze daar officieel vandaan komt,
want ze komt uit friesland.
ken je die stal of haar?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 22:02

Cowgirl schreef:
wiebel schreef:
Leuk paard, ik heb het idee dat door je lange benen in dit zadel je erg naar voren gekieperd wordt?!
Dit kan je natuurlijk zelf het beste beoordelen?!

Idd, ik heb het idee dat dit zadel zowel jou als het paard niet past. Het is net of je paard onder jou en het zadel uitloopt.
Ik zou daar dus nog even goed naar laten kijken en neem gewoon een normaal sjabrak eronder en niet al die poespas dat komt d epasvorm van je zadel niet ten goede.

Verder erg leuk paard en lekker zo doorgaan met oefenen.

zadel word binnekort gecheckt maar ik heb niet het idee dat het heel slecht ligt hoor.
ik vind het zelf een heel fijn zadel....
heb mn beugels nu een gat langer,
het bontje ligt er onder omdat het vrij ruim is in de kamer en zij een vrij hoge schoft heeft,
ze is nogal gevoelig vandaar, ik vind een bontje niet heel veel poespas hoor..
bedankt verder

Bonny4life

Re: Ushi(westfaler) nieuwe aanwinst voor het eerst @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 22:06

ik rijd haar nu wat ronder in de aanleuning, en iets meer opgericht,dus niet dat hele lange lage, ik pak haar na het losstappen nu ook aangeleund om haar meteen haar rug te laten gebruiken. ze vind het moeilijk maar pakt het goed op, zo leert ze dat ze er niet onderuit kan door haar hoofd er steeds uit te willen duwen naar boven of naar voren. zo word ze een stuk stiller en contstanter, galop gaat ook al beter, ik galopeer gewoon aan vanuit doorzitten, en dan probeer ik in galop ook de aanleuning vast te houden en goed bij te rijden daarin. ik werk heel veel op de volte omdat ik haar dan makkelijker bij me kan houden en ondersteunen. ik stap na goede stukken ook met een hele lange teugel en dan lekker vw. vooral na de galopstukken word ze zoveel beter. het komt vast goed. over een tijdje maar eens foto's plaatsen want volgens mij is het nu al een heel ander beeld!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 08:20

Ik ben benieuwd naar hoe het nu gaat! Maar naar aanleiding van het filmpje zou ik zeggen: veel meer aan je been rijden, naar voren toe. Teugels niet los laten hangen en veel gaan schakelen. De foto waarbij je haar oppakt ziet er niet zo lekker uit. Ze drukt haar rug weg en komt achter niet meer mee. Je moet dus goed gaan voelen in welke houding je haar het beste kan trainen. Als je haar te lang en laag laat, krijg je haar te weinig achterop en bij een te hoge houding drukt ze haar rug weg. Ik las ook ergens dat de vorige berijder veel zijwaarts e.d. deed. Dit lijkt mij niet het juiste moment; eerst maar eens wat meer aan elkaar rijden en naar voren laten denken. Succes nog

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:57

Hm je moet van het type paard houden, mijn smaak valt persoonlijk op compacter !
Maar leuke combi

; Hakken uitdrukken
; wat me erg opviel je rijd met redelijk korte beugels niet?? :o
; Armen aan je lichaam houden en ook proberen te ontspannen
je ontspant naar mijn mening te weinig, maar nieuw paard moet allemaal wennen natuurlijk

Gewoon lekker ontspannen rijden en niks vast zetten..
Naar voor kijken, beetje agresiever rijden (daar bedoel ik niet mee gaan trekken ect NEE!!
Recht zitten hakken uitdrukken en eraan rijden borsten naar voor en gaan met die banaan !! :D !!)
zo van hier kom ik ...

Succ6 met je nieuwe aanwinst

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:01

Sorry ! wat erg :oo
Het je link van het filmpje niet gezien

; Je rijd hem netjes op het filmpje maaar, als hij zo met zn hoofd bezig is rijd hem dan naar voor
; Zowiezo voorwaarts rijden
; en meer tempo wisselingen
; Je rijd hem ook lang, prima maar zorg niet dat het een waslijn word houd hem wel op contact nu zie ik
op het filmpje dat je de teugels vast los vas los gooit

Nogmaaaaalass Succc6 :D !!
en lessen helpt ook .

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 21:46

haha, ik snap hem hoor, word aan gewerkt toch bedankt voor je reactie en tips!! ik zal binnekort weer wat nieuws plaatsen, ze is nu al zo anders. dat los-vast doe ik niet meer, rijd meer aangeleund en probeer zelf ook meer te ontspannen!

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:44

hee,
leuk paard zeg zou niet zeggen dat die 8 is hij lijkt jonger!
Ik denk dat je je beugels wel wat langer mag doen, en goed op je armen letten want vooral in de galop strek je ze helemaal naar beneden en lijken ze heel gespannen weet niet of dat zo is,
het naar beneden rijden is goed voor hem, dan gaat hij zijn rugspieren gebruiken en gaat hij ook goed zijn achterhand gebruiken. Dus bijv. als je hem aan het losrijden bent zou ik hem diep laten lopen en zodra je echt oefeningen gaat doen mag je hem meer omhoog vragen.
succes

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:13

Laar haar in de galop gewoon langer en laar haar gaan!!!!! Je houdt haar tegen wat het voor haar erg moeilijk maakt, daarom zal ze ook wel bokken in de galop.
Een baby-paard laat je ook op eigen benen lopen en die ga je niet tegenhouden, eerder drijf je extra bij zodat ze ruimte maken! Ik zou niet zozeer bezig zijn met nageven enzo, dat komt vanzelf als ze zich beter en zekerder voelt.
Succes!

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:48

mijn advies voor jou, een lange adem, veel tempowisselingen en wendingen, niet te korte wendingen in het begin, maar begin met grote voltes linksom en rechtsom, stelling vragen in de hoeken enz. Je zit op de goede weg.
Verder moet je letten op je eigen zit en je hakken, maar dat is al gezegd. ;)

Jullie komen er wel :D

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:36

ik begrijp dat je je benen iets van je paard afhoud maar probeer ze erbij te houden
ik deed ook altijd voorzicht maar ze is natuurlijk erg groen en je wilt er niet afliggen
maar het is vallen en opstaan
maar dit komt wel goed leuk paardje trouwens

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:43

Ik begrijp hieruit dat je paardje wat moeite heeft met de balans in galop, maar dan vraag ik me af waarom je in de verlichte zit gaat zitten in galop, mij lijkt het dan, dat je je paard dan juist in een keer op zich zelf laat lopen en hem een beetje uit balans haalt.. Wat opzicht wel een goede oefening is voor als hij het al wat beter onder de knie heeft, of zie ik dit verkeerd ? Verder vind ik het een prachtplaatje !

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 21:35

dat deed ik in het begin, maar nu niet meer, ik galopeer nu aan vanuit doorzitten en dat gaat niet altijd even makkelijk maar gaat wel stuk beter, en probeer dan in hoeverre dat lukt ;-)
op mn billen te blijven zitten, ik galopeer wel veel op de volte, puur om haar wat te helpen met de balans en omdat ze anders veel te sterk word en te hard gaat.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:03

Erg mooi paard!
Maar wel met flink wat (spier) problemen in de hals en rug
Paard is scheef houd de rug strak (er zit geen enkele vering in)
Kan het bekken niet kantelen en heeft daarom ook moeite met de galop (logisch dat het paard bokt uit verzet)
Hals ziet er erg gespannen uit
Deze lichamelijke problemen kun je niet/nooit op lossen met rijden :n
Eerst de spieren los laten maken http://www.happy-athlete.nl
dan het bekken/wervels (bv chiropractor of manueel)
Dan heb/krijg je een heel ander paard!

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:36

Bonny4life schreef:
dat deed ik in het begin, maar nu niet meer, ik galopeer nu aan vanuit doorzitten en dat gaat niet altijd even makkelijk maar gaat wel stuk beter, en probeer dan in hoeverre dat lukt ;-)
op mn billen te blijven zitten, ik galopeer wel veel op de volte, puur om haar wat te helpen met de balans en omdat ze anders veel te sterk word en te hard gaat.

Oke nou dat is dan toch goed ! Vaak kun je het ook prima oefenen bij het longeren omdat dit natuurlijk in een cirkel gebeurd en hij geheel zelfstandig een weg vind in de balans. Succes, het gaat wel lukken als ik het zo hoor denk ik !

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:44

unamie schreef:
Erg mooi paard!
Maar wel met flink wat (spier) problemen in de hals en rug
Paard is scheef houd de rug strak (er zit geen enkele vering in)
Kan het bekken niet kantelen en heeft daarom ook moeite met de galop (logisch dat het paard bokt uit verzet)
Hals ziet er erg gespannen uit
Deze lichamelijke problemen kun je niet/nooit op lossen met rijden :n
Eerst de spieren los laten maken http://www.happy-athlete.nl
dan het bekken/wervels (bv chiropractor of manueel)
Dan heb/krijg je een heel ander paard!

Ik krijg bij het zien van het filmpje ook het idee dat dit paard niet lekker in zijn vel zit. Ze loopt niet door haar lichaam en daardoor worden de passen niet af gemaakt.

@TS: ik zou haar eens na laten kijken door de fysio oid, voordat je haar aan het werk zet.

Heukelom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:29

Mooi paardje,

Houd je handen alleen wel wat hoger ;)
Komt verder helemaal goed :)

Celine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:02

Leuk beestje, zit volgens mij wel wat pit in.
Je doet het netjes, maar blijf wel op je billen zitten, en je hakken uit drukken.
Zorg dat jij ook rustig bent, dan word je paard ook vanzelf rustig - krijg nu een haast/stress effect :)

Verder wel erg leuk!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:36

heb je gelijk in, de rust zit er nu al veel meer in, we beginnen aan elkaar te wennen!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:20

Hey roelinda,

leuk paardje hoor!
Jullie moeten idd gewoon ff aan elkaar wennen, zodra ik bevallen ben zal ik je vast wel weer op concour tegen komen en dan zal ik je paardje in real life bewonderen..
Ik ga over 1,5 met me jonge beginnen dj is verkocht dus me kind komt nu ff op de eerste plaats..

Nou succes ben benieuwd naar de nw foto's binnen kort.