Haflinger Bella aan het werk in de sneeuw!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 18:36

SpeedyLove schreef:
Je hak, maar dat zeg je zelf ook al,
je beugels mogen dan ook wel een gaatje langer,
Voor de rest een leuk dier!

dankje! :D

Idd mijn hakken. %)

Anoniem

Re: Haflinger Bella aan het werk in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:32

Zooo wat veel commentaar haha.

Ik vind dat jullie veel vooruit zijn gegaan.
Je moet idd nog wel wat werken aan je houding,
maar niemand zit perfect.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:55

liindii schreef:
Zooo wat veel commentaar haha.

Ik vind dat jullie veel vooruit zijn gegaan.
Je moet idd nog wel wat werken aan je houding,
maar niemand zit perfect.

dankje! :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:16

starlover14 schreef:
Zadel ver naar voren ?? of ben ik gek

en je hakken .

nee hoor, zadel ligt goed, deze foto's vertekenen een beetje doordat ze een beetje van de achterkant genomen zijn. ;)

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:57

Wat je zelf ook al zegt, zijn je hakken heel erg opgetrokken en zit je best gespannen op je haflinger, als jij wat meer ontspannender gaat zitten gaat je haf waarschijnlijk ook ontspannender lopen en gaat hij sneller nagevelijk! :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:57

oke, bedankt! :)
ik zal morgen weer even rijden denk ik , misschien dan nieuwe fotos. :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:01

Het zadel ligt wel degelijk te ver naar voren, en de hakken zijn niet goed te praten.
Ik snap volledig dat het paard daar loperig van wordt.
Wel een hele knappe pony.
Ben benieuwd naar nieuwe foto's.
Probeer eens zonder sporen te rijden, ik denk namelijk niet dat je ze nodig hebt. :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:06

Bunga schreef:
Het zadel ligt wel degelijk te ver naar voren, en de hakken zijn niet goed te praten.
Ik snap volledig dat het paard daar loperig van wordt.
Wel een hele knappe pony.
Ben benieuwd naar nieuwe foto's.
Probeer eens zonder sporen te rijden, ik denk namelijk niet dat je ze nodig hebt. :)

Die slaat de spijker op de kop. Wil ik even toevoegen dat je een sterke binnenhand hebt, miss ook een reden voor haar om te duiken. Bijvoorbeeld op die foto dat ze volgens jou duikt... ik zie een strakke teugel, geen boogje wat je normaal ziet met 'duiken' (het zogenaamde onder de druk uitkomen of naar beneden laten 'vallen' van het hoofd) zie je geen boogje dan vaak een ruiterhand die door het gewicht naar voren word getrokken. Hier zie ik vooral een sterk terugwerkende ruiterhand. Geeft niet, maar je moet het wel zelf ZIEN voordat je ergens aan kunt werken, dus niet teveel jezelf verdedigen, als het echt niet zo is doen anderen dat wel voor je ;-)

X_suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:43

Echt een supper leuk beesje :D

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:59

nine1987 schreef:
om heel eerlijk te zijn, vind ik die sporen niet al te vriendelijk uitzien, je trekt je hakken te hoog op waardoor je je pony de hele tijd in de zij zit te porren..

Ik vind het altijd jammer dat er na het zien van foto's conclusies getrokken worden die eigenlijk niet kunnen. Hoe weet jij nou na het zien van die foto's dat ze het de hele tijd doet?
Ik weet het het is typisch bokt om deze opmerkingen te maken en je bent ook niet de enige maar een van de velen.

Ik heb Marieke in het begin wel zien rijden op Bella, en kan wel zien dat het er nu beter (ontspannener) uit ziet, maar live (of filmpje) kan je een beter oordeel geven.

Ben benieuwd hoe het nu werkelijk gaan mariek, als ik weer eens langs rij en je bent inde bak aan het rijden kom ik wel weer even neuzen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:05

Je hoort je sporen zo niet te gebruiken. Punt.
Dat mensen daarover vallen is niet zo vreemd. Ze heeft op meer foto's de hak te hoog, als je je benen zo gebruikt en je weet van jezelf dat je je hakken optrekt hoor je je sporen af te doen. Anders zit je je paard continu te prikken. Dat word er dus ook bedoelt.

Dat is niet typisch bokt. Ik zie die foto's vorm een mening en ventileer deze, horses at work: commentaar geven. Komt er commentaar maar blijkbaar niet hetgeen ts en jij willen horen, is het weer niet goed. De meeste commentaren zijn erg degelijk en netjes geschreven, zie het probleem niet.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 20:25

Bonita_Bon schreef:
Je hoort je sporen zo niet te gebruiken. Punt.
Dat mensen daarover vallen is niet zo vreemd. Ze heeft op meer foto's de hak te hoog, als je je benen zo gebruikt en je weet van jezelf dat je je hakken optrekt hoor je je sporen af te doen. Anders zit je je paard continu te prikken. Dat word er dus ook bedoelt.

Dat is niet typisch bokt. Ik zie die foto's vorm een mening en ventileer deze, horses at work: commentaar geven. Komt er commentaar maar blijkbaar niet hetgeen ts en jij willen horen, is het weer niet goed. De meeste commentaren zijn erg degelijk en netjes geschreven, zie het probleem niet.

zeg ik dat ik het een probleem vind dat jullie je commetaar geven? :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:33

Hee.. Wauw, weer een sporen topic ;) Haha.. Nee, ik vind het er niet zo heel gek uitzien. Je weet zelf dat je je hakken meer uit moet drukken, dus daarover commentaar geven heeft geen zin. Op de foto's waarop het paard 'duikt', heb ik het idee dat hij ook errug veel stelling aanneemt. Probeer hem sowieso recht voor je te houden. Twee handen, twee benen. (lees: kuit) Reageert hij niet op been?? Gebruik dan een zweepje. Op (volgens mij) de 3de foto zie ik volgens mij het bit de mond uitkomen. Dit vind ik veel belangrijker dan dat hele spoor probleem. Als een bit niet goed ligt, gaat een paard iets bedenken om onder die beweging uit te komen. Rennen, duiken, buigen, bokken noem het maar op. Dus mijn eerste punt: controleer je bit!!!!

Verder, heel veel succes met je mooie paard. Heel goed dat je zo open staat voor alle tips!!!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:45

ik vind het spoorgebruik relatief nog wel meevallen, wat me meer opvalt is dat het op elke foto lijkt dat jij een stenge binnenhand hebt.(kan dat ik het verkeerd zie)
dit zal misschien komen omdat ze dus gaat hangen zoals je al eerder aangaf maar pas op dat ze hier geen gebruik van kan gaan maken..
zit in het karakter van een halfinger om overal iets voor te zoeken om maar niet te werken :+ (teminste dat merk ik nogal bij de haflingers die ik ken)

maar je bent zo te lezen van ver gekomen dus ga zeker zo door en doe iets met het commentaar ;)

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:18

Leuke foto's..
Heb enkele reactie's gelezen die hier geplaatst zijn.. vermoeiend :7 Wel erg makkelijk commentaar geven..

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 07:42

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:27

ik vind dat je heel erg netjes rijd !
maar alleen die hak he ! haha ! maar dat heb ik nou ook altijd voor dus ik kan niet zoveel zeggen !
ik vind echt dat je een mooi paardje hebt, en je rijd er ook mooi mee , zover ik dat op foto's kan zien natuurlijk...
En je kopstel : prachtig !

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 19:30

inepeet schreef:
ik vind dat je heel erg netjes rijd !
maar alleen die hak he ! haha ! maar dat heb ik nou ook altijd voor dus ik kan niet zoveel zeggen !
ik vind echt dat je een mooi paardje hebt, en je rijd er ook mooi mee , zover ik dat op foto's kan zien natuurlijk...
En je kopstel : prachtig !

bekijk mijn andere topic maar even, daar denk ik er meer om.
dankje! :D

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:38

je hebt echt een leuke frontriem!
en je rijd wel netjes!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 19:39

mobart schreef:
je hebt echt een leuke frontriem!
en je rijd wel netjes!

dankje,
behalve mijn hakken. :x

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:43

zoals gezegd moet je de beugels echt wat langer doen, op een paar foto's steken je knieën helemaal
voor het zadel uit, óver de zweetbladen heen. Dat is echt niet de bedoeling. Ik snap dat het makkelijker
is om 'aan te drijven' als je hakken zo tegen haar buik aan liggen, maar dat is niet de goede manier van
drijven. Ook zei je, 'dan kan ik er helemaal niet meer bij om te drijven'. Drijven doe je eigenlijk niet met
je hakken maar met je hele zit, helemaal als je pony al zo voorwaarts is wat je zegt, kan je beter
op je achterste gaan zitten dan kan je haar beter drijven en ook nog eens beter haar tempo regelen!
Verder vind ik jullie een hele leuke combi! En zie je zeker al vooruitgang!

succes!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 19:44

leeneliefje schreef:
zoals gezegd moet je de beugels echt wat langer doen, op een paar foto's steken je knieën helemaal
voor het zadel uit, óver de zweetbladen heen. Dat is echt niet de bedoeling. Ik snap dat het makkelijker
is om 'aan te drijven' als je hakken zo tegen haar buik aan liggen, maar dat is niet de goede manier van
drijven. Ook zei je, 'dan kan ik er helemaal niet meer bij om te drijven'. Drijven doe je eigenlijk niet met
je hakken maar met je hele zit, helemaal als je pony al zo voorwaarts is wat je zegt, kan je beter
op je achterste gaan zitten dan kan je haar beter drijven en ook nog eens beter haar tempo regelen!

succes!

bedankt, maar mensen, bekijk mijn andere topic even, en reageer daar dan. Daar heb ik meer aan, omdat die fotos van gisteren waren. ;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:44

Marieke1495 schreef:
leeneliefje schreef:

succes!

bedankt, maar mensen, bekijk mijn andere topic even, en reageer daar dan. Daar heb ik meer aan, omdat die fotos van gisteren waren. ;)

oh sorry!
ik ga gelijk even kijken! ;P