Jippe wederom aan de slof na adviezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Judibo

Re: Jippe wederom aan de slof na adviezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:57

Wat fijn dat je het probleem boven water hebt!
Ik zou hem in dit geval niet direct aan de pessoa zetten geloof ik (tenminste, ik denk dat je dat bedoelt?), dan zou ik eerder kiezen voor de dubbele longe (2 longeerlijnen aan elkaar knopen is dan een goed, dat is wel wat lastiger voor jezelf in het begin, maar je houdt dan tenminste gevoel met je paard en voelt dus ook wat je doet :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 00:51

Iedereen roept: slof te kort, slof te kort en dan komt iemand van 17 me ineens vertellen dat ie te lang is??? En dat ie sloft? Sorry maar dat kun je echt niet zien op de foto's hoor. Daar moet je echt in persoon bij zijn wil je dat kunnen constateren. Jippe tilde zijn hoeven keurig op. Is wel een zware longeerbak, toen erg droog, vrij nieuw aangelegd en mul. Dus dat het opstuift is logisch dan.

Dat voorwaards is al lang over gesproken. Ook inmiddels een update dus lees dat dan eerst eens! Paard blijkt last van zijn rug te hebben door te smal zadel :)*

En dan longeerlijn eraan: Ook al eerder over gehad: doe ik vaak zat maar NIET met de slof erbij. Dan hangt er echt te veel aan en loopt dit paard absoluut niet fijn!

En Judibo (jij reageert tenminste na het lezen van de update, dankje!) ik bedoel geen pessoa maar meer gogue of elastiek over rug. Pessoa begin ik niet aan want hij kan nog slecht tegen lijn achter zijn benen. Ik heb een dubbele longeerlijn liggen van Haanstra en ben daarmee gewend met een shetje. Maar zoals gezegd: ben met clickertraining bezig dat hij iets tegen zijn achterbenen aan niet meer eng vind. :(:)

Slof ligt dus voorlopig in de zadelkast. Rugspieren worden elke dag geoefend met kriebel-onder-de-buik-oefening en dat doet hij heel keurig. Het is nog een jong paard natuurlijk en geluukig was ik er denk ik op tijd bij en zit het nog niet vast etc. Houding van de rug in gewoon stilstand (box of poetsplaats bijv) en los longeren is al een stuk verbeterd.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:25

Zilfstar schreef:
Pessoa begin ik niet aan want hij kan nog slecht tegen lijn achter zijn benen. Maar zoals gezegd: ben met clickertraining bezig dat hij iets tegen zijn achterbenen aan niet meer eng vind. :(:)

Dat was het idd! Ik wist niet meer of dat bij Jippe zo was, of bij een ander topic :=
Ik hoop dat hij gauw opknapt :j Maar je weet nu wat er aan de hand is/was, dan kan je veel gerichter actie ondernemen! Ik ben heel benieuwd hoe hij het allemaal gaat oppakken. Succes met hem :)