winia4ever schreef:NHEVAVD: zou de mens wat uitvinden om de paard pijn te doen in de mond? zou de mens iets uitvinden om schade aanterichten in de mond
Het topic over de bitbuddy etc hier al gelezen??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
winia4ever schreef:NHevaVD: Ja!...Waarom gaat dat paard dan zo raar ademen zodra zei kracht zet op de teugels?..
ook al zou hij laag hangen, dat dunne touwtje, is sterk als je dat aantrekt op zn neus! zn neus botje wat het dunste en het gevoeligste is!..

winia4ever schreef:NHevaVD: Ja!...Waarom gaat dat paard dan zo raar ademen zodra zei kracht zet op de teugels?..
ook al zou hij laag hangen, dat dunne touwtje, is sterk als je dat aantrekt op zn neus! zn neus botje wat het dunste en het gevoeligste is!..
Ik ken een Shire die dit ook vreselijk doet, het lijkt wel een hond en je zou denken dat 'ie van z'n stokkie gaat. Dit paard heeft iets aan de luchtwegen
Hannah_Menno schreef:winia4ever schreef:NHevaVD: EEn standaard halstertje die speciaal voor bitloos is, is net zo gemeen als je daar kracht op zet! je rijd vol op de neus, het gevoeligste van het paard!+dat je lucht van je paard afknijpt! nee dat is fijn..
Wat doen 1000-en mensen dan met sperriempjes? Juist, ademhaling afknijpen. Nee een neus is niet veel gevoeliger dan de mond. Het is ongeveer even gevoelig.
Ik weet niet hoe strak de mensen hem aansnoeren die jij kent. Maar mijn paarden hebben nog nooit last gehad van een sperriem..NHevaVD schreef:Citaat:Maar als je met 50 kg aan een halster trekt, dan voelt dat paard het niet eens, die trekt jou zo mee.
Dan mag ik hopen dat jou paard gewoon nog zenuwen heeft, want druk op de neus voelen ze áltijd, ongeacht de optoming
Hahaha, echt niet! Als jij dat halster gewoon twee vingers onder het jukbeen hangt dan kan elk paard dat in een ruk kapot trekken, zonder dat hij omvalt van de pijn. 
Citaat:Uhm een sperriem is om het bit stiller te laten liggen in de mond Ik weet niet hoe strak de mensen hem aansnoeren die jij kent. Maar mijn paarden hebben nog nooit last gehad van een sperriem..
Eigenlijk zou iedereen die moeten hebben die met bit rijd, ik vaak fijner voor het paard....
Bovendien is een sperriem niet in staat de ademhaling af te knijpen...

Citaat:Op de neusbrug zitten helemaal niet veel zenuwen! Druk maar eens op je eigen voorhoofd. De enige druk die je voelt is een doffe druk op het bot. Dat is geen pijn. Met je eigen voorhoofd kun je makkelijk 50 kilo verschuiven aan een halster. En dan zou een paard pijn hebben door een halster??!!Hahaha, echt niet! Als jij dat halster gewoon twee vingers onder het jukbeen hangt dan kan elk paard dat in een ruk kapot trekken, zonder dat hij omvalt van de pijn.
Ik dacht dat jij het over het neusbotje had

galley schreef:_Bitje_ schreef:leuk filmpje ! sommige mensen kunnen hier van leren!
Dat dacht ik dus ook, als je je ervan bewust bent scheelt het al een hoop, dan zoeken ze zelf maar uit wat ze ermee doen.
NHevaVD schreef:Citaat:Uhm een sperriem is om het bit stiller te laten liggen in de mond Ik weet niet hoe strak de mensen hem aansnoeren die jij kent. Maar mijn paarden hebben nog nooit last gehad van een sperriem..
Eigenlijk zou iedereen die moeten hebben die met bit rijd, ik vaak fijner voor het paard....
Een sperriem is officieel uitgevonden om de mond van het paard dicht te houden, dus te snoeren. Dit is al wel eeuwen terug, hoor
Daarbij, als ik met een bitje rijd, heb ik het hele neusriemgebeuren eraf gehaald, enneh, dat bitje beweegt nagenoeg niet hoor!
Maargoed, op dat gebied ben ik dan weer niet zo bekend.........
NHevaVD schreef:Citaat:Uhm een sperriem is om het bit stiller te laten liggen in de mond Ik weet niet hoe strak de mensen hem aansnoeren die jij kent. Maar mijn paarden hebben nog nooit last gehad van een sperriem..
Een sperriem is officieel uitgevonden om de mond van het paard dicht te houden, dus te snoeren. Dit is al wel eeuwen terug, hoor
Daarbij, als ik met een bitje rijd, heb ik het hele neusriemgebeuren eraf gehaald, enneh, dat bitje beweegt nagenoeg niet hoor!
Maargoed, op dat gebied ben ik dan weer niet zo bekend.........

winia4ever schreef:nh..: dat paard heeft geen ander probleem hij gaat dat alleen doen als zei de teugels aantrekt!..Dus dan lijk het mij logische als het daar aan ligt.
Maar jullie vallen het bit allemaal af, dus waarom mogen wij daar geen woord over terug geven!..
heb je mijn filmpje gezien?
Heb jij daar nog op en aanmerkingen aan dan

Maar zo is de realiteit niet. _Zsazsa_ schreef:@ mystictinker: Wij staan allemaal best open voor bitloos maar wij vinden het niet werken dus gebruiken we het niet..., veeeeel opener dan bitloze met een bit omdat wij dierenmishandelaars zijn, terwijl je met bitrijdende nooit vaak iets vervelends hoort zeggen over bitloos..... Omgekeerde wereld dus...
maaikedewit schreef:Ik heb net even zitten te kijken, maar het bit word toch naar achter getrokken? niet naar beneden?
Tenminste ik hang niet aan mijn paard hoor..