Monty 2 weken later..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:27

TS: Zet je binnenkort een nieuw topic met foto's neer? als ik zo lees in het vorige bericht, ben ik benieuwd hoe het er nu uit ziet! :j

denice

Re: Monty 2 weken later..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:32

Erg goed dat je les hebt, je hebt nog veel werk te doen!

Sporen kunnen ook wel af, als een paard door je been heen loopt heeft dit ook te maken met aanleuning en rechtrichten. Dit is bij jou helemaal nog niet te zien, dus in feite ben je door de sporen alleen maar het gevolg aan het verdoezelen, en pak je niet de oorzaak aan!

Daarom vind ik het beeld niet fijn.

Ga door met lessen, ben benieuwd waar jij over een paar maanden bent met je knappe paardje!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:27

Ik zal zeker binnenkort weer een nieuw topic openen!! Heb erg veel aan de reacties!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:03

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele berichten verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Gelieve niet in herhaling te vallen bij het geven van rijtechnische commentaar. Daarnaast is het ook niet de bedoeling om persoonlijk te worden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:20

Het valt mij op dat je bovenlichaam steeds de verkeerde kant op draait..... probeer recht boven je paard te blijven en ga mee in zijn beweging ipv tegen.

Laten we het zo zeggen: op een motor had je allang onderuit gegaan....

JE hebt hier een hele beste pony aan, werk daarom ook echt aan je eigen houding. Trouwens leuk positieve lesgever heb je!

Lodinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:47

Ik zie verbetering maar ik ben benieuwd waarom je nu al in galop gaat met zo'n jong paard. De sporen heb ik al veel over gelezen en ik snap wel dat je wilt dat hij naar je been gaat luisteren maar dan ben ik liever van de zweepjes :) Ik heb zelf ook een jong paard (4,5 jarige IJslander) en we rijden alleen maar buiten rechte stukken om lekker zijn conditie op te bouwen en zn buikspieren te trainen. Hij weet de basis dingen nu en galop en tölt komt voor ons later nog wel. Ik weet verder niet hoe het bij jou met de omgeving is maar als je naar buiten kan zou ik het je zeker aanraden :).. Ze vinden het vaak ook heel leuk buiten en worden minder verveeld want ik merk na een half uurtje al dat mijn paard zoiets heeft van, bah ik heb geen zin meeeer :P

lotterdhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:05

zie er leuk uit.
je mag in de galop wel meer op je kont zitten.

xx

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:55

Je doet het echt veel beter!!

Alleen waarom rij je met sporen?
Je paard is nog jong en dan moet hij juist goed aan het been kunnen zijn zonder sporen toch?
En het lijkt net of je de hele tijd prikt in zijn buik met die sporen.
Probeer dat beter niet te doen..

Ga zo door en dan kom je nog heel erg ver!!! :D
Succes verder!!!!!

AnneMarieJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:40

leuke combi jullie :)

Die sporen ben ik het niet zo mee eens met een jong paard. je prikt hem heelt. zou je je sporen niet eens afdoen ;)

Succes samen!