Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Naath86 schreef:Sharon, ik vind je tip op zich wel goed, maar vraag me af of het bij elk paard helpt.. Bij die van mij zal het dus echt niet helpen want die rent zich gewoon dood, die stopt echt niet als ze gek is. Die van mij wordt ook alleen maar hectischer als die rond mag crossen. Maar dit zal denk ik per paard verschillen.. En wat ik uit de tip van sharon lees is dat je dus later pas je paard op benendruk naar beneden rijdt. Dus eerst op de hand?? Dat is juist de basis, op benen druk nageeflijk!! Als je dit al met je handen op gaat lossen, werk je je paard ook alleen maar tegen in de beweging en leert ze nog niet om op vier eigen benen te lopen..
Weet niet of je mijn tip heb gelezen ardech, maar dat is misschien hetzelfde idee als sharon maar een andere benadering. Blijven stappen totdat ze naar jou luistert en dan pas aandraven. En wanneer ze in de draf haar tempo gaat lopen en niet meer de jouwe, direct weer terug! Op die manier zal je paard ook heel goed naar jou leren luisteren en de aandacht op jou richten, omdat ze op jou moet wachten.
. Dus ik had de regel ingebouwd, dat als hij in galop ging, dat ik hem dan wel corrigeerde, ik zei dan simpelweg "nee" en nam hem duidelijk terug, maar in draf het tempo verder niet. Wel beloonde ik het goede (rustige) tempo.Citaat:Dus zij zat daarna rustig langs de kant van de bak en ik ben zelf gaan rijden een vriendin gaf wat aanwijzingen dus eigelijk zonder problemen gereden vandaag ondanks dat het druk was
) van pavo.dat zorgt ervoor dat ze niet zo heftig reageren op de biks.luckyboy5 schreef:weet je ook wat er voor jou tijd met het paardje is gebeurd?
voor een arabiertje van 5 vind ik haar namelijk al best goed lopen, jullie zijn tenslotte net bezig.
Wij gebruiken voor onze arabieren een voer dat een soort van time released is (net zoals bij mulivitamines) van pavo.dat zorgt ervoor dat ze niet zo heftig reageren op de biks.
Ik vraag de eerste 10 minuten helemaal niks van mn paard, heb de teugels wel aan, zeg maar ,niet los in een boogje, maar doe geen enkele poging haar naar beneden te laten lopen, daarmee begin ik pas na 15 minuten ofzo mee.
een bijrijdster deed dat wel een keer en die heeft dus een kwartier door de bak gebokt en gesteigerd. het duurt dus wat langer , arabieren zijn ook veel gevoeliger , maar uiteindelijk komt het wel goed.
En inderdaad concequent maar met liefde is het toverwoord voor de arabieren..
ze was ook snel veel rustiger..dus ts toch proberen waard hoor