ik ben om eerlijk te zijn ook niet kapot van longeren met slof, dit omdat het imo geen enkele meerwaarde heeft omdat de meeste paarden (niet allemaal dus) op de voorhand gaan hangen en zo gauw jij meer achterhand erbij wil kan ie harder gaan waardoor t gewenste effect weg is.
Ben veel meer voorstander van dubbele longe, dit omdat je dan kan voelen wat ie doet en hem kan opsluiten zodat wel zn hele lijf gaat werken. ook denk ik als je bij dit paard je slof langer gaat doen hij / zij alleen maar lang word in de hals maar dan kun je net zo goed een wortel onder zn neus binden dan zakt ie ook wel

maar iedereen heeft zijn eigen ideeen over het longeren, blijft ook altijd moeilijk onderwerp. ik zeg alleen hoe ik het vind en hoe ik het fijner werken vindt..
hopelijk heb je er wat aan.
oh en btw, wat ik wel een heel groot pluspunt vind is dat je paard er wel lekker gemakkelijk bij lijkt te lopen. dat zie je wel s anders.
Is neit wat ik wil, maar moet zelf ook leren mijn complimenten te doseren. EN ja, dit paard werkt gewoon voor je.

Vooral die lijn achter zijn billen langs. Maar we komen er wel! Vandaag kon ik hem met de target (dat is een bal op een buis van een meter) van oren over rug tot aan zijn billen en tenslotte hoeven aanraken zonder dat hij een stap verzette. En hij stond ontspannen!!!