Kadankovitch schreef:Het begrip verfijning is mijns inziens een overblijfsel uit de tijd dat men in het geheel niet zo goed zat. Dit in weerwil van enige hier aanwezigen die alles uit het verleden ophemelen, beweren tegen beter weten in. In die tijd was het mooi stil houden van handen en benen, al een hele kunst. Dan met scherpe sporen en een scherpe stang kunnen rijden, zou eveneens een aardig kunst stukje geweest zijn. Tegenwoordig zie ik inderdaad dat argument slechts aan waarde verliezen.
Maar wat ik met mijn voorgaande bericht eigenlijk wilde duidelijk maken: Met groeiende vaardigheden van de ruiters in het algeneem, zal men overgaan van de grote gemene spoor op de minste even geniepige psychologische oorlogvoering.
Slecht als men meer innnelijke beschaving krijgt zal er ware vooruitgang geboekt worden. Nu fulmineren tegen verkeerd spoorgebruik en andere misbruiken in de rijkunst, komt mij voor als dweilen met de kraan open.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch
Je hebt gelijk. Toch blijven deze discussies interessant in mijn ogen, ongeacht de zin of onzin ervan...
. Dat kàn en
Op wedstrijden rijd ik dus wél met spoor, maar alléén omdat het verplicht is.