Minco met zijn nieuwe hoefschoenen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:32

Leuke foto's. Ik heb al vaker over Old Mac's gehoord, maar nog nooit gezien. Ze zijn dus alleen maar in Australie te koop?

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:56

hoi hoi,
ik wilde ook old macs voor mijn fjordje dries, en heb daarom ook sugarmiss even lastig gevallen, omdat ze perfect "buitenlands" Haha! spreekt en schrijft.

nou hoefjes opgemeten, maar helaas. voor de lengtemaat heeft hij maat 8 nodig maar voor de breedte maatje 2 Verward dus dat wordt een probleem.

welke maat heb jij voor minco????
ik heb gisteren ook de hoeven van heidie (van leetje) opgemeten en ja die komen meer overeen, zij zou gewoon maat 8 passen omdat de breedte goed is.

nu heb ik maar smit rijssen aangeschreven, die maakt ze op maat.

heeft iemand hier ervaring met de sneakers van smit rijssen?????

doeg helga

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:58

Hoi Helga,

Ervaring met Smit uit Rijssen heb ik niet, wilde eerst naar hem toe, maar dat was voor mij (vanaf Texel) niet te doen.

Maar ik had eerst ook problemen met het opmeten van de hoeven van mij Welsh Cob, kwam ook op uitzonderlijk grote matenuit (8 of nog groter) en toen heb ik ze opnieuw opgmeten en kwam ik voor op maat 4 uit en achter op 3. Volgens Sugarmiss was dat niet zo gek en idd ze passen gewoon prima. Ik denk dat er dan toch iets niet goed gaat met het meten.

Judith

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:15

Hoe meet je de hoeven op dan? Welke maat=hoeveel cm?

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:18

Hoi,

Op de site van Old Mac's staat hoe je ze op moet meten. Het lijkt alleen wat verraderlijk omdat je niet de hele lengte van de hoef moet meten. Ze zeggen dat je het moet vergelijken met de lengte van een hoefijzer. Dat vond ik zelf wat lastig, want die had ie natuurlijk niet op het moment van meten. Op het plaatje op de site (bij Fitting selection) zie je dat ook, maar toch ging het bij mij eerst ook niet goed. Je kunt dan vervolgens op de site de maat laten berekenen.

Judith

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 12:22

Voice schreef:
Hoi,

Ik had ze dus ook in Australie besteld en werd toen onaangenaam verrast, omdat er nog ongeveer 100 euro bij kwam aan invoerkosten en btw e.d. Ik kwam er op die site van het Duitse verzendhuis niet aan, dus ik dacht ik doe het zo, maar dat doe ik dus niet nog een keer, want ze waren al duur, maar nu zijn ze dus nog duurder geworden

Judith

Ik heb ze dus in duitsland besteld en werd juist aangenaam verast Haha!
Want ik kreeg nog es 7 euro korting per paar schoenen,dus al met al was ik vrij goedkoop uit
Ik vraag me alleen af of ze de old macs inserts daar ook verkopen,want dat kon ik dus niet vinden op hun site Verward
Net wat Fasel zegt als ze erg beginnen te draaien wil ik namelijk die inserts ook bestellen

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 12:25

helga schreef:
hoi hoi,
ik wilde ook old macs voor mijn fjordje dries, en heb daarom ook sugarmiss even lastig gevallen, omdat ze perfect "buitenlands" Haha! spreekt en schrijft.

nou hoefjes opgemeten, maar helaas. voor de lengtemaat heeft hij maat 8 nodig maar voor de breedte maatje 2 Verward dus dat wordt een probleem.

welke maat heb jij voor minco????
ik heb gisteren ook de hoeven van heidie (van leetje) opgemeten en ja die komen meer overeen, zij zou gewoon maat 8 passen omdat de breedte goed is.

nu heb ik maar smit rijssen aangeschreven, die maakt ze op maat.
heeft iemand hier ervaring met de sneakers van smit rijssen?????
doeg helga

Nou ja ik had inderdaad ook een probleempje met Minco zijn hoeven Haha!
Minco zijn voorste hoeven zijn zoals ik dat noem net platpoten Schijnheilig
Groot en breed.
Zijn rechter voorhoef was dan ook een halve cm te breed Verward
Maar dat probleem heeft mijn hoefsmid opgelost want hij kon zijn hoeven nog wel wat smaller maken
Minco heeft om zijn voorste hoeven maat 8 en om de achterste maat 7.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:48

Nog ff en Nike gaat ze ook produceren Knipoog Haha!
Wel grappige foto's!!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:50

Kruisjes...
weeh

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:22

hoi hoi
ja ik ging natuurlijk ook wel twijfelen, maar ik heb gemeten volgens de tekening van sugarmiss haha.
vanaf het driehoekje (zeg maar) van de bovenkant van de straal en dan zo naar voren. dat kwam uit op 14,5 cm, maar de breedte was maar 11 of 12 cm even uit mijn hoofd. ben natuurlijk net dat blaadje kwijt waar het op staat.

dries heeft dus kwa lengte vrij normale hoeven, maar kwa breedte erg smal, dat is dus het probleem.
het paard van leetje had ik eens opgemeten, en dat was wel een standaard maat.

altijd al geweten dat ik een apart paard heb Schijnheilig

maar goed smit rijssen, is wel 180 km rijden. je moet er wat voor over hebben. haha

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:28

Ik heb voor Raak voor 1 besteld en achter 2. Tja, arabierenpootjes he. Hopen maar dat het goe dis anders moet ik ze weer ruilen

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 11:42

helga schreef:
hoi hoi
ja ik ging natuurlijk ook wel twijfelen, maar ik heb gemeten volgens de tekening van sugarmiss haha.
vanaf het driehoekje (zeg maar) van de bovenkant van de straal en dan zo naar voren. dat kwam uit op 14,5 cm, maar de breedte was maar 11 of 12 cm even uit mijn hoofd. ben natuurlijk net dat blaadje kwijt waar het op staat.

dries heeft dus kwa lengte vrij normale hoeven, maar kwa breedte erg smal, dat is dus het probleem.
het paard van leetje had ik eens opgemeten, en dat was wel een standaard maat.

altijd al geweten dat ik een apart paard heb Schijnheilig

maar goed smit rijssen, is wel 180 km rijden. je moet er wat voor over hebben. haha

Heb je wel pas gemeten na dat ie bekapt was????
Als je slim bent laat je het je hoefsmid opmeten,heb ik ook gedaan Haha!