Prachtige Tim (schimmel) @work door duvero.com!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:35

Jullie zijn goed aan het werk samen.
Dat voorover zitten lijkt mij veroorzaakt te worden door je zadel.
Weet je zeker dat deze niet te wijd is aan de voorkant voor je paard?

tassie

Re: Prachtige Tim (schimmel) @work door duvero.com!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:38

sizzle, nee, daar hebben we toevallig nog naar gekeken vandaag, ik ben nu ook zins 3 weken aan het fietsen elke dag naar stal, en vandaag had ik voor het eerst gereden, en merkte toch wel verschil. had gewoon een te dikke kont denk ik ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:45

Ja dat kan natuurlijk ook :P

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:47

tja, moet toch iets de schuld geven ;)
vandaag met rijden ook me buikspieren aangespannen, werkte goed. En tim was vandaag totaal niet aan het hangen of trekken, dat helpt natuurlijk ook wel ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:23

Hey An!!
Wat een ruige bok :D Echt een heel gaaf ding zeg!!!!!

Ik vind hem wel onrustig met zijn hoofd. En daarmee bedoel ik niet zijn niet-constante aanleuning. Maar ik zie zijn hoofd nogal van links naar rechts bewegen.. Misschien proberen je handen wat stiller te houden :) Wat minder hulpen met je hand geven en meer volgen.
Maargoed, daar zullen jullie in de les ook wel aan werken :P

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:13

Liesje ik weet het, maar dat doet die zelf, ik moet echt proberen niet in die beweging me te gaan. is moeilijker gezegd dan gedaan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:25

Hey wat grappig om jou en Tim op bokt tegen te komen!
Je hebt natuurlijk super goed les maar wat misschien wat kan helpen is je voor te stellen dat je een touwtje aan je navel hebt die je navel iets naar voren trekt, zo wordt je jezelf er bewuster van dat je rechtop moet blijven zitten

groetjes

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:31

Veel paarden zijn niet licht op de voorhand en trekken en leunen op de teugels. Mijn advies is om hieraan te werken, veel stelling en buiging en zijwaartse gangen zodat hij zijn schouders meeneemt en leert liften. Hij mag niet omvallen maar rechtop blijven lopen. Ik ben hier nu ook mee bezig met mijn paard, hard werken maar het loont. Daarna kunnen ze de kont er ook beter onder zetten. succes!

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 03:06

Wat een paard,jeetje mina! Groot, bedoel ik. Hij lijkt me best lastig om te rijden zo te zien. Hij is traag op je been en zwaar aan de voorkant en pakt links vast. Ga er maar aan staan ;) Als algemene tip zou ik willen meegeven: probeer om hem harder te laten werken en jezelf minder hard. Want jij levert nu verreweg de meeste inspanning en hij loopt niet actief. Dus: scherp aan je been maken. Hij moet op een lichte kuitdruk direct óf naar voren gaan óf nageven. Maar niet reageren is niet toegestaan. Dus been is reactie, zo niet, een tik achter je kuit en hup lopen. Daarna wél je been stilhouden, niet bij elke pas drijven. Zo consequent mogelijk zijn. Verder gaan zítten. Van voren iets langer laten, actief gaan maken aan de achterkant door veel overgangen en wendingen en als hij dan lichter in je hand wordt kun je hem wat korter nemen. De galop zag er best netjes uit vond ik, keurig hoor. O ja en er is een groot verschil tussen tempo en activiteit. Je zegt dat hij goed voorwaarts is, maar dan zul je qua snelheid bedoelen. Want hij loopt erg op de voorhand en is dus 'lui' in de achterhand. Van een hoog tempo wordt ie lang niet zo moe als van de achterhand er meer onderbrengen. Dus voor jou lijkt het of ie hard werkt en hij doet vast wel zijn best, maar effectief gezien valt het resultaat toch wat tegen ben ik bang. Maar hij is imposant hoor wauw! Ik vind hem wel gaaf.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 03:18

tassie schreef:
ninajojo , ik rij met zweep, heeft alleen niet zo veel effect, want erg onder de indruk is die niet en als die niet wil doorlopen krijgt die soms een behoorlijke knal van me ;) werkt 1 pas en dan valt die gewoon weer terug, en elke keer als die na 3x niet reageerd tik met de zweep werkt niet, tijdje terug met les al gebrobeerd... maar erg veel inttereseerd het hem niet

Dan is hij al behoorlijk afgestompt door alle hulpen denk ik. Ik denk dat hier 'minder is meer' geldt. Heb je deze instructeur al lang? Ik vind dat je instructeur en jij hier allereerst een oplossing voor moeten vinden, anders heeft al het andere ook niet zoveel zin. Misschien kun je in het bos of op het strand gaan oefenen met beter aan het been maken? Of door te springen? Dat hij door de omgeving wat enthousiaster wordt. En dan heel scherp op jezelf letten. Benen STIL houden, niet drijven. Tot je een versnelling wilt, DAN drijf je 1 keer aan, bij geen reactie breekt de hel los voor hem en dan weer benen STIL houden. Bindt anders eens je stijgbeugels met een touwtje aan je singel, dan voel je pas goed hoe veel je aan het bewegen bent met je benen. En belonen met je stem als hij de goede reactie geeft. Dan krijgt hij ook wat leuks terug voor zijn goeie gedrag. Je wilt hem wel gemotiveerd houden/maken.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 07:31

Ik had een jaar lang les van dezelfde man, en toen ging het met het voorwaartse ook super goed, en we waren bezig om dat eeuwige trekken eruit te krijgen. (die man reed Tim voor ik kwam) maar door sneeuw en een tijdje werkloos te zijn heb ik al sinds november (op oudjaarsdag na dan) niet meer kunnen lessen. Ik hoop in April weer te kunnen beginnen

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:39

Leuk ding, groot ook.
Het belangrijkste is denk ik wel allemaal gezegd. (benen , drijven en houding) kan me inderdaad herinneren dat je toen met nus rechter zat en minder dreef. En die heeft toch ook maling aan beenhulpen.
Word arroganter in je houding. Je hebt een leuk paard onder je, laat dat ook zien. En verder gewoon blijven oefenen, lekker loswerken en dan komt het wel.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:46

Hee lina,
Bedankt voor je reactie! dat krom zitten is doordat tim zo trek, en niet omdat die maling heeft aan de beenhulpen net zoals nus.
maar ik blijf zeker lekker oefenen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:31

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd. Let er op dat het de niet de bedoeling is om telkens in herhaling te vallen.

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:41

Hee! wat een ontzetten leuk paard! Wat meerdere mensen zeggen, hij trekt jou naar voren. Ik weet hoe moeilijk het dan is om recht te blijven zitten. Gewoon oefenen!

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:09

het is een erg groot paard maar wel mooi,
Wat tips:

Probeer niet te hangen op het paard, je ziet duidelijk dat je te ver naar voren hangt.
En ook bij 1 foto zie je erg goed dat je zo ver naar voren hangt dat je met je benen te ver naar achteren gaat.
Probeer daar aan te werken.

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:53

Leuk paard, leuke combi, probeer wat op je houding te letten, wat rechter en minder voorover vallen, dat maakt het beeld nog mooier

Succes

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:38

goh, had al paar keer naar je foto's gekeken, en nu toch ook maar het filmpje aangeklikt.. zet mn geluid aan en ik herken de stem van de instructeur, hihi.

hanskel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:06

Wat een prachtig paard zeg! Echt een knap beestje!

Vind dat je hem netjes rijd. Ik zou graag wat meer lengte van voor zien. Vind je op de foto's wat streng overkomen in de hand. (Filmpje doet het hier helaas niet).
Inderdaad wat meer achterover zitten. Maar dat geef je zelf ook al aan.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:04

Wat een prachtpaard zeg! Echt super gaaf! Je houding ziet er zo onzeker uit, lijkt mij dat het paard dat ook gewoon moet voelen! Maar voor de rest loopt hij erg lekker.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:24

Mooi paard! Let er wel op dat hij niet blijft hangen want ik heb het idee dat hij blijft hangen aan je handen...
Goed voor het been houden en handen lekker ontspannen gebruiken: een beetje spelen met je handen en af en toe gewoon eens helemaal los laten zodat ie op eigen benen moet lopen. Misschien een goed idee om daarmee te beginnen: bij het losrijden geen teugelcontact!

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:57

veersche schreef:
bij het losrijden geen teugelcontact!

Maar valt hij dan niet helemaal op de voorhand?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:19

Hee een Pion, dat is wel te zien :D. Ik heb er ook eentje, heeft een beetje hetzelfde 'ouderwetse' kontje haha. Met een super relaxt en geweldig werkwillig karakter, dat is dan weer niet zo Pion-achtig.. ;)

Het meeste aan tips is al wel genoemd, maar blijf terugzitten met je bovenlichaam en let erop dat je hem echt recht laat nageven en niet teveel links-rechts-links-rechts erdoorheen probeert te krijgen. Verder heb je hem aardig netjes aan het lopen!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 06:46

Nee als je ervoor zorgt dat hij actief blijft dan kan hij niet voorover gaan hangen. En stel dat hij voorover gaat hangen dan laat je de teugels gewoon nog losser. Als hij eenmaal lekker op eigen benen loopt en een fijn tempo heeft gevonden voor zichzelf pak je hem rustig op en blijf je spelen met je handen.
Maar ik vind het er al heel erg goed uitzien en bedenk: een groot paard is ook erg sterk (die van mij is 1.77) }:0
Succes!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:39

iets minder naar voren hangen
ik weet nie waarom je het doet maar daardoor gaan je voeten ook meer naar achter
als je je voeten bij de singel legt merk je meteen dat je rechterop gaat zitten