Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Echt een heel gaaf ding zeg!!!!!
Wat minder hulpen met je hand geven en meer volgen.
Als algemene tip zou ik willen meegeven: probeer om hem harder te laten werken en jezelf minder hard. Want jij levert nu verreweg de meeste inspanning en hij loopt niet actief. Dus: scherp aan je been maken. Hij moet op een lichte kuitdruk direct óf naar voren gaan óf nageven. Maar niet reageren is niet toegestaan. Dus been is reactie, zo niet, een tik achter je kuit en hup lopen. Daarna wél je been stilhouden, niet bij elke pas drijven. Zo consequent mogelijk zijn. Verder gaan zítten. Van voren iets langer laten, actief gaan maken aan de achterkant door veel overgangen en wendingen en als hij dan lichter in je hand wordt kun je hem wat korter nemen. De galop zag er best netjes uit vond ik, keurig hoor. O ja en er is een groot verschil tussen tempo en activiteit. Je zegt dat hij goed voorwaarts is, maar dan zul je qua snelheid bedoelen. Want hij loopt erg op de voorhand en is dus 'lui' in de achterhand. Van een hoog tempo wordt ie lang niet zo moe als van de achterhand er meer onderbrengen. Dus voor jou lijkt het of ie hard werkt en hij doet vast wel zijn best, maar effectief gezien valt het resultaat toch wat tegen ben ik bang. Maar hij is imposant hoor wauw! Ik vind hem wel gaaf. tassie schreef:ninajojo , ik rij met zweep, heeft alleen niet zo veel effect, want erg onder de indruk is die niet en als die niet wil doorlopen krijgt die soms een behoorlijke knal van mewerkt 1 pas en dan valt die gewoon weer terug, en elke keer als die na 3x niet reageerd tik met de zweep werkt niet, tijdje terug met les al gebrobeerd... maar erg veel inttereseerd het hem niet
. Ik heb er ook eentje, heeft een beetje hetzelfde 'ouderwetse' kontje haha. Met een super relaxt en geweldig werkwillig karakter, dat is dan weer niet zo Pion-achtig..