Voor de eerste keer op chanel @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:21

rocksyboy schreef:
Het lijkt hier wel een discussie wel of niet 3 jaar :( ..

Ze vraagt om rijtechnisch commentaar, de rest snapt ze nu echt wel!!

Heb toch rijtechnisch commentaar gegeven?

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:21

Dat lijkt me vrij simpel. Iedereen valt hier in herhaling.

De tip om weer het land op te gooien is nu meerdere keren gegeven, dus waarom moeten er dan nog 50 mensen dat zeggen? Ik ga ervan uit dat ze hier nu echt wel over na gaat denken en dat ze heus wel het beste wil voor het paard.

Daarbij is dit gewoon HAW en niet Discussie of iets dergelijks.

Een beetje aardiger voor elkaar mag best hoor

misz_mel

Re: Voor de eerste keer op chanel @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:22

Ik weet het nu inderdaad wel! en voor de gene die wel fijn commentaar hebben gegeven BEDANKT!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:23

misz_mel schreef:
rocksyboy: JA INDERDAAD

ik kan het wel honderd keer zeggen.. hij oogt super jong & we doen er niks mee wat ie niet aan kan!

kan ik anders dit topic niet sluiten ofzo heb geen zin om hier discussie over te voeren

heb je er al eens over nagedacht dat hij jong oogt omdat zijn botten nog niet voldoende zijn gegroeit ? en degene die zij dat het door zijn wintervacht komt.... kom op zeg je weet hoop ik toch wel beter ? enne nogal onverantwoord op die kleiharde ondergrond ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:24

sorry maar mijn paard is 3,5 en heeft een naam met de B jouw paard is 2,5 of echt net 3, verder oogt ze ook heel jong en iellig en gewoon nog heel veulen.
en de cap, maar goed eigen keuzen

verder: eigen paard idd op eigen benen laten lopen, lekker voorwaarts, en zeker nog niet te veel vragen. succes verder :D

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:25

lekker op het land zetten :)
en je hoofdstel zit niet goed.. op een van de foto's heb je veel druk op de teugels en komt dat riempje waar het bit aan zit ( bakstuk) helemaal van het hoofd af.
lijkt me niet de bedoeling..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:26

mijn paard zag er ook zo uit toen ik hem kreeg... lang, overbouwd en slungelig. Maar ondertussen wel al dik 3,5. Gewoon rustig begonnen met rijden, en vooral niet te sirieus. Nu, een dik jaar later, ziet hij eruit als een goedgetraind en uitgegroeid paard. Al krijgt hij veel meer als de andere paarden op stal en blijven zijn heupen een beetje uitsteken...
Het hoeft toch niet perse dat dit paard pas 2,5 is? Nou weet ik zelf niets van de kwpn kalender :o ,
wel raad ik je aan je paard veeeeeel meer los te laten voor, hij loopt voor zijn leeftijd (als hij 3 is dan) nog wat achter, wat je wel vaker hebt met van die grote ;) , rustig aan beginnen en lekker lang laten voor.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:27

themuisje schreef:
misz_mel schreef:

ik kan het wel honderd keer zeggen.. hij oogt super jong & we doen er niks mee wat ie niet aan kan!

kan ik anders dit topic niet sluiten ofzo heb geen zin om hier discussie over te voeren

heb je er al eens over nagedacht dat hij jong oogt omdat zijn botten nog niet voldoende zijn gegroeit ? en degene die zij dat het door zijn wintervacht komt.... kom op zeg je weet hoop ik toch wel beter ? enne nogal onverantwoord op die kleiharde ondergrond ;)

Haha grappig, want ja ik weet het beter.. Komt misschien door ervaring??
Was het paard glad geweest hadden we deze discussie nooit gevoerd, dan had iedereen gezegd, hij is wel wat dun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:28

Paarden laten het niet merken als ze iets zwaar vinden.
Dan ogen ze zwak, en dan zijn ze makkelijker prooi voor roofdieren... Klinkt stom, maar zo zitten ze in elkaar ;)

Dus please.... zet hem gewoon nog even terug op het land.

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:29

Het is zo wel duidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:30

misz_mel schreef:
Het is zo wel duidelijk

Blijkbaar niet, want je wil het gewoon niet accepteren :)
Maar goed, jou paard ;) Succes ermee! Hopen dat hij niet teveel schade eraan overhoudt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:30

Citaat:
Was het paard glad geweest hadden we deze discussie nooit gevoerd, dan had iedereen gezegd, hij is wel wat dun.

hij is wel wat dun ? ja dat ook ja. maar vooral onbespierd en onuitgegroeid ;)

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:31

sorry vind het heel jammer maar ga er niet meer op in!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:31

jammer dat dingen zo vaak herhaald worden.
Tja met 2,5 inrijden is niet jouw keuze als het jouw paard niet is, ik zal niet zeggen dat het geen kwaad kan, ik kan niet in het paard kijken. Of hij het aakan is moeilijk aan te voelen, vooral als je net een heel werkwillig paardje treft.

Ik moet wel zeggen, ik rijd nu een 5jarige, en die leek in zijn dikke haren wel 2 jaar, en nu is hij geschoren en lijkt hij al een stuk volwassener, dus ik kan me wel vinden in commentaar dat hij jeugdiger lijkt door het haar.
Verder zag die 5jarige die ik rijd er net zo jeugdig uit, dus dat is toch per paard verschillend. Ook heb ik een 2jarige lopen die wel 10 lijkt.

Ik zou volgende keer als ik jou was een sperriempje omdoen, goed dat je het bit aangepast hebt. Verder zou ik je niet zo druk maken om het commentaar dat je heel vaak krijgt, het is namelijk heel makkelijk om te roepen dat iets slecht is.

Ik had je ook liever nog zien wachten, maar zoals ik al zei, ik denk niet dat jij daar de keuze in hebt gehad, en als jij lekker rustig aan doet, 1 keer in de week, onder goede begeleiding, dan denk ik dat dat wel goed komt.
Rijd lekker van je been naar je hand toe, en ik denk persoonlijk dat je nog beter rechte stukken in he bos kunt rijden, dan longeren.
Lekker wandelen zoals je zei, dat is super goed!
Is ze nog overbouwd of lijkt dat maar zo?

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:33

Bizzybijtje schreef:
misz_mel schreef:
Het is zo wel duidelijk

Blijkbaar niet, want je wil het gewoon niet accepteren :)
Maar goed, jou paard ;) Succes ermee! Hopen dat hij niet teveel schade eraan overhoudt.

Jij hebt hier toch niet de beslissing in.
raar hoor, dat de ts het niet wil accepteren, wat is dat nou weer voor iets belachelijks om te zeggen. ?
Mag je hier je eigen mening niet hebben?
Ik praat het niet goed, maar ze hoeft toch niet naar jouw pijpen te dansen...

En wat ik ook raar vind, is dat iedereen zegt lang laten en het hoofd omhoog enz.
Mij lijkt het juist beter wanneer ze al van achter naar voren rijdt en hij daarop nageeft, anders laat je hem eerst een half jaar lang en hoog lopen, ontwikkeld het paard een onderhals en foutieve spieren, en dan wil je hem omlaag rijden, krijg je helemaal problemen...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:35

Citaat:
raar hoor, jij wilt het niet accepteren, wat is dat nou weer voor iets belachelijks?

niet alleen die van haar hoor maar die van half bokt. :+ mischien dat err dan toch een kern van waarheid inzit ?

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 18:36

mychamp: okee goede tip van sperriempje en normaal rijden we ook heel rustig klein stukje bweg buiten, maar door de glad heid hadde we dat vandaag niet gedaan.

ik zeg alleen da het wel duidelijk is dat hij TE jong oogt. en dat ik daar nu gewoon geen commentaar meer op hebben.
maar goed ik heb al gevraagd of ze het toppic willen verwijderen!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:38

themuisje schreef:
Citaat:
raar hoor, jij wilt het niet accepteren, wat is dat nou weer voor iets belachelijks?

niet alleen die van haar hoor maar die van half bokt. :+ mischien dat err dan toch een kern van waarheid inzit ?

Er zit misschien wel een kern van waarheid in, maar ik vind het hier altijd zo dwingend
IK VIND DIT, DUS JIJ MOET DAT OOK.
Ik vind dat niet de manier.
Tips, helemaal prima, geef maar tips, perfect zelfs, maar wat de TS daarmee doet is aan haar, en je moet dan niet dwingend overkomen en zeggen dat ze het maar moet accepteren. Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden, en iedereen heeft zijn eigen manier van trainen.
Wat een ander daarvan vind is aan die gene, je mag vinden wat je wilt, maar je moet wel het fatsoen hebben om je mening niet aan een ander op te leggen, en dat vind ik jammer

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:38

misz_mel en Daisy_C zijn niet toevallig dezelfde personen? (zie pagina 1)

Ook ik vind dit paard erg jong ogen.
Al helemaal onverstandig in aanmerking genomen dat je op 'n knoepharde ondergrond bezig bent.

Zo overrompel en overbelast je dit dier m.i.
Een cap op je hoofd zou ook 'n stuk verstandiger zijn, maar ik las dat je dat zelf inmiddels ook inzag.

Het is een mooi paard, wees er zuinig op, dan heb je er nog heel wat jaren heel veel plezier van.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:39

Je hebt gelijk..

Ze weten het allemaal zo goed hier!!
Jammer hoor.. Wil je gewoon wat rijtechnisch commentaar krijg je dit. Ik zou gewoon niet meer reageren op dat commentaar en alleen nog op ècht rijtechnisch commentaar, waar deze topic voor bedoeld is!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:39

misz_mel schreef:
mychamp: okee goede tip van sperriempje en normaal rijden we ook heel rustig klein stukje bweg buiten, maar door de glad heid hadde we dat vandaag niet gedaan.

ik zeg alleen da het wel duidelijk is dat hij TE jong oogt. en dat ik daar nu gewoon geen commentaar meer op hebben.
maar goed ik heb al gevraagd of ze het toppic willen verwijderen!

haha nu buitenrijden is wel gevaarlijk inderdaad, ik zit hier lekker binnen en heb het niet eens meer door ;) Dat zou nu ook maar niet doen, maar als je dalijk weer kunt lekker doen, daar leert ze lekker van in balans komen en op haar eigen benen lopen. Buitenrijden is echt een perfecte afwisseling voor de beesten.
neem lekker een diertje mee wat vertrouwt is buiten, dan krijg je vaak geen problemen met een jong paardje als ze een goed voorbeeld hebbeng ehad.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:40

mychamp schreef:
En wat ik ook raar vind, is dat iedereen zegt lang laten en het hoofd omhoog enz.
Mij lijkt het juist beter wanneer ze al van achter naar voren rijdt en hij daarop nageeft, anders laat je hem eerst een half jaar lang en hoog lopen, ontwikkeld het paard een onderhals en foutieve spieren, en dan wil je hem omlaag rijden, krijg je helemaal problemen...

Wil je op een goede manier laten nageven moet je niet aan de voorkant zitten prutsen. Beestje is net een maand onder het zadel, en ze doet het rustig aan (1 keer per week erop toch?), dan lijkt het me een betere zaak om eerst een goede balans te hebben :).

Sunnda

misz_mel schreef:

heb je er al eens over nagedacht dat hij jong oogt omdat zijn botten nog niet voldoende zijn gegroeit ? en degene die zij dat het door zijn wintervacht komt.... kom op zeg je weet hoop ik toch wel beter ? enne nogal onverantwoord op die kleiharde ondergrond ;)[/quote]

Was het paard glad geweest hadden we deze discussie nooit gevoerd, dan had iedereen gezegd, hij is wel wat dun.[/quote]

erg als ik aan je ervaring twijfel?
ik zie hier een paard dat heel simpel een laatbloeier is. hij is waarschijnlijk geeneens drie en is nog lang niet volgroeid.
hier staan net 2 jarige die ik al heel wat meer massa vindt hebben.
door die wintervacht prikt iemand met ervaring zo doorheen... paard is nog veel te slungelig en al zo sneller problemen krijgen.
begin al een beetje op de grond, maar laat dit nog even wachten. vanaf de grond kun je ook een hoop opbouwen.

mychamp

Elise88 schreef:
misz_mel en Daisy_C zijn niet toevallig dezelfde personen? (zie pagina 1)

Ook ik vind dit paard erg jong ogen.
Al helemaal onverstandig in aanmerking genomen dat je op 'n knoepharde ondergrond bezig bent.

Zo overrompel en overbelast je dit dier m.i.
Een cap op je hoofd zou ook 'n stuk verstandiger zijn, maar ik las dat je dat zelf inmiddels ook inzag.

Het is een mooi paard, wees er zuinig op, dan heb je er nog heel wat jaren heel veel plezier van.

Ik heb op een stal gereden waar ze geen binnenbak hebben en waar we met deze temperaturen prima buiten konden rijden, kwestie van bodem optijd en goed bijhouden. Ik weet niet of het daar ook het geval is, maar daar valt dus niet over te oordelen.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:41

Plaisir schreef:
mychamp schreef:

Wil je op een goede manier laten nageven moet je niet aan de voorkant zitten prutsen. Beestje is net een maand onder het zadel, en ze doet het rustig aan (1 keer per week erop toch?), dan lijkt het me een betere zaak om eerst een goede balans te hebben :).

Dat is inderdaad wat ik bedoel met van achter naar voren rijden, met je been naar een stille hand rijden.
Ach hebben we allemaal niet eens een foto waar je per ongeluk niet helemaal stil zat met je hand? Of waar je per ongeluk net je hand teveel naar links/rechts zat.
Zo niet, dan denk ik dat je moet soliciteren voor een neiuwe anky. ohnee, zelfs bij anky zie je het ooit!