Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pizza64 schreef:Heej Listiglistje![]()
Alcazar heeft hier dus helemaal geen last van en krijgt ongeveer dezelfde hoeveelheid krachtvoer. Die is wel wat frisser maar dat is voor hem helemaal niet erg !![]()
Iris haar pony had hier ook last van. Heb je de mogenlijkheid om je paard los in de bak te laten ? Bij Esprit hielp dit echt, de dekens eraf en huppekee. Dan ging ze 5 minuten lang totaal uit d'r dak dan nog 5 minuten rondjes galoperen en dan kwam ze bij ons. En was ze onder het zadel prima te gebruiken.

zodra de bak ontdooit is mag ze zich daar lekker uitleven en daarna zien we wel weer met rijden 
noekje schreef:Jeetje als ik het verschil hoor in het voeren zou je denken dat mijne harstikke mager is.. Hoor hier 3kilo per dag, heb een 5 jarige ruin van 1.65 die krijgt nu 3/4 kilo per dag
Gek die grote verschillen!
Ik zou hem meer kuil geven en veel minder brok, bv 1 kg per dag ipv 3. Hangt ook wel van het werk af dat ie moet doen natuurlijk, maar normaal rijden, daar heeft ie zoveel krachtvoer niet voor nodig lijkt me. Ruwvoer hoort de basisvoeding te zijn, en zo nodig vul je dat aan met krachtvoer. Een paard is gebouwd om grote hoeveelheden 'arm' voer te eten, vezels, als je daar teveel in gaat rommelen krijg je allerlei problemen als koliek, maagzweren etc.