Amigo en Gucci @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:03

AmigoQuicky schreef:
Mag ik je erop wijzen dat het mijn vriendin is op de foto's en niet ik ;) . Ik heb mijn zadel al een dikke 10 jaar en ben het gewend van hiermee te rijden. Ik heb ook een dressuurzadel indd. Maar dit is niet relevant voor de persoon die rijdt. Zij heeft slechts 1 keer op mijn paard gereden dus...

Ja dat weet ik ;) mn reactie is ook bedoeld voor de TS, maar was naar aanleiding van jouw bericht.

Het dressuur zadel zou de TS kunnen helpen een betere zit te ontwikkelen,
het zadel wat nu gebruikt is stimuleert voor zover ik dat van een foto kan beoordelen
geen correcte zit.
Voor iemand die al een onafhankelijke zit heeft is het wellicht een ander verhaal, maar daar is bij de ts dus nog geen sprake van.

Verder snap ik niet wat je precies met de laatste zin bedoeld? was dit de eerste en de laatste keer dat ze op dit paard reed?
Denk dat ik misschien iets over het hoofd gezien heb?

AmigoQuicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:12

Ooow sorry! Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Mijn excuses ;) .

Ze heeft inderdaad 1 keer op mijn paard (Amigo) gereden. Verder rijdt ze het op andere paard (Gucci) op de foto's. Met waar voor zadel ze daar rijdt, weet ik niet precies.

Showpony

Re: Amigo en Gucci @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:24

Hey geen probleem hoor,
gewoon een klein gevalletje miscommunicatie ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:27

Ik vind dat op de eerste foto's het paard erg op de voorhand valt, een foto is natuurlijk een momentopname maar dit zie ik duidelijk op een paar foto's terug.
Maar gewoon lekker oefenen en je best doen dan komt dat allemaal goed.
Succes.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:16

Raggel schreef:
rocksyboy schreef:
Als het binnenbeen naar achter gaat moet je staan. (Buitenbeen dus naar voren)

Denk dat het komt omdat het steeds foto's zijn van het of naar voren brengen van het been of juist net achter.

Maar ze zit idd de eerste 2 goed en daarna fout :Y)

Dat zeg ik toch ook, maar dan vanuit het buitenbeen bekeken. :7 Alleen is mij (en zover ik weet is dat toch de normale manier) aangeleerd om op het buitenbeen te kijken of je goed zit. Dus naar voren is staan en naar achteren is zitten.

Vandaar dat ik ook zei idd 8-)
Wij keken altijd naar de binnenste, omdat een paard ook naar binnen moest kijken..
Maakt niks uit, het komt op het zelfde neer. Daargij, als je wat gevorderd bent, voel je het ook wel zonder te kijken :+

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:04

Is wel leuk op pagina 1;
Als er een schaap over de dam is volgt de rest vanzelf! :D

Ik vind je paarden wel ontspannen lopen en vooral ( Amigo de bruine als ik het goed heb :) ).
Tuurlijk moet je nog veel leren, maar dat moet iedereen nog steeds ;)
Probeer gewoon op je houding te letten, en dan komt het wel goed, aangezien je paarden wel gewoon fijn ontspannen doorlopen :)
Succes ermee!

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:25

Rhinoooow schreef:
Iris_10 schreef:
Het zijn inderdaad niet de beste foto's. Je zegt nu dat je hetzelfde rijd als 4 jaar geleden. Ik kan mij dit nauwlijks voorstellen of heb je nooit begeleiding gehad en zelf gehobbeld? Dan nog moet je wel vooruit gaan.

Als je wedstrijd wilt gaan rijden moet je een eigen paard/pony hebben of verzorgpaard/-pony hebben waarmee je mag starten. Je kan (wat van de foto's te zien is) nog niet een paard netjes en ontspannen in je hand laten lopen, ik denk zelf dat wedstrijd starten dan niet helemaal de goede optie is? Misschien nog even wat meer les nemen? Je hebt nog wel wat tijd voor maart. Mag ik vragen of je ook kunt springen? De basis is namelijk op de foto's niet goed genoeg om daar aan te denken, vind ik.

Het is niet gemeen bedoeld hoor! Alleen ik denk dat je er nog niet aan toe bent.

dit is grappig :D iemand moet de eerste zijn om slechte commentaar te geven en dan geven ze het allemaal...

dat hij niet onstspannen is snap ik niet... ik heb gereden met mini-teugelcontact zoals ik eigenlijk altijd doe. hij zoekt zelf die aanleuning op. is het zo dat hij gespannen loopt?

ik zeg niet dat ik hetzelfde rij als 4 jaar geleden. absoluut niet!!!! ik heb sindsdien nog les genomen maar dat is niet prive. de lesgeefster kan niet iedereen in het oog houden en ik veronderstel dat in maneges les geven zover gaat tot het op iets trekt.

nu heb ik iemand die mij helpt bij het rijden van gucci... geen gehobbel maar rijden. jawel, iemand die bekwaam is om les te geven.

voor die wedstrijd is geen eigen paard nodig. ik verscheep niet even een paard naar GB voor een weekend.

Ik heb het verkeerd begrepen, sorry. Ik dacht dat je bedoelde dat je op internationaal niveau ging starten, maar nu ik verder lees zie ik dat het gewoon een wedstrijdje is voor de 'lol'. Ik snap de je serieus aan de wedstrijd meedoet hoor! Maar ik zat meer te denken aan een wedstrijd op hoog niveau. Een B proefje (mocht je kunnen wijken is L ook een optie natuurlijk, maar dit is niet op een van de foto's te zien). Met netjes en ontspannen was ik niet duidelijk genoeg geweest, ik had niet echt veel tijd genomen. Beide paarden lopen ontspannen, maar omdat ik dacht dat je op hoog niveau ging starten vond ik dat beide paarden (vooral de tweede) nog meer konden zakken in je hand en dat je ze ook wat ronder kon rijden. Voor een B proefje is dit natuurlijk niet dramatisch!

Trouwens ik vind het niet heel erg als je een paard daarnaartoe zou meenemen hoor! Het is een goed ervaring voor zo'n paard en voor jou! Dan schep je een grotere band denk dan, ik wist ook niet dat je geen eigen paard nodig had voor de wedstrijd.

Sorry, ik zal voortaan beter lezen! :+

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:08

hey!

uiteindelijk is alles dus toch nog goed (had schrik voor een hele afkraak, ben tijdje niet op bokt geweest).
dacht ook al... euh gespannen lopen???? ik doe nix?? maar hartelijk bedankt voor de tips iedereen.
het is idd met een loting en dan inrijden (ik hoop toch iets langer dan 10 min!). en gewoon voor de fun, de ervaring.

en ja, volgende foto's hopelijk met een heleboel verbetering hé! (heb nu alle punten op papiertje staan. de volgende keer dat ik ga rijden ga ik eerst heel mijn lijstje checken als ik op gucci zit en dan pas vertrekken :D)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:37

Rhinoooow schreef:
hey!

uiteindelijk is alles dus toch nog goed (had schrik voor een hele afkraak, ben tijdje niet op bokt geweest).
dacht ook al... euh gespannen lopen???? ik doe nix?? maar hartelijk bedankt voor de tips iedereen.
het is idd met een loting en dan inrijden (ik hoop toch iets langer dan 10 min!). en gewoon voor de fun, de ervaring.

en ja, volgende foto's hopelijk met een heleboel verbetering hé! (heb nu alle punten op papiertje staan. de volgende keer dat ik ga rijden ga ik eerst heel mijn lijstje checken als ik op gucci zit en dan pas vertrekken :D)

Ik zeg natuurlijk niet dat het perfect is, maar het is niet zo slecht! Ik had een leesfoutje en daar zeg ik sorry voor.

Haha, niks doen is natuurlijk ook niet goed :P . Ik vind dat je het goed en rustig oppakt, niet meteen het paard in de kreul trekt! Ik vind het altijd fijn als je een paard op een ontspannen manier mooi rond kunt rijden. Voor internationaal niveau moet het paard goed rond lopen, maar dat is hier nog niet nodig!

Wel had ik aan het begin gelijk dat het de bedoeling is op HAW dat je recente foto's plaats, dat staat in de regels! Dat je het even weet voor de volgende keer. Oja, misschien is het slim om foto's te laten maken als je je wedstrijd hebt! Ik wil nu wel zien hoe je (vandaag de dag) rijd.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:23

Wat een raar topic....

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:58

Amaretto27 schreef:
Wat een raar topic....

Wat een rare reactie, als je geen opbouwende kritiek hebt kun je beter niets zeggen...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:05

Jeetje voor het commentaar van mij eerst een goede tip: NEEM LES!

Puntje 1: Je voeten zijn kapstokjes, je tenen naar binnen houden en hakken naar benen. Je beugels mogen wel twee gaatjes langer. Probeer je gehele lichaam wat meer te verlengen en te rekken zegmaar...
Rechtop blijven zitten, niet naar voren en naar achteren blijven leunen.

Puntje 2: De pony op de eerste foto loopt totaal op de voorhand, de achterhand is nergens meer te vinden. Ga werken aan die achterhand, die moet mee. Aan te teugel rijden kan ieder paard, maar met jouw niveau moet je daar nog niet aan willen denken.

Ik hoop dat je er iets mee kunt!

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:45

snoebelke8 schreef:
Wat een rare reactie, als je geen opbouwende kritiek hebt kun je beter niets zeggen...

haha :D, bedankt snoebelke... tja, sommige mensen hebben gewoon vreemde rijtechnische commentaar.

Binckydenice schreef:
Jeetje voor het commentaar van mij eerst een goede tip: NEEM LES!

Puntje 1: Je voeten zijn kapstokjes, je tenen naar binnen houden en hakken naar benen. Je beugels mogen wel twee gaatjes langer. Probeer je gehele lichaam wat meer te verlengen en te rekken zegmaar...
Rechtop blijven zitten, niet naar voren en naar achteren blijven leunen.

Puntje 2: De pony op de eerste foto loopt totaal op de voorhand, de achterhand is nergens meer te vinden. Ga werken aan die achterhand, die moet mee. Aan te teugel rijden kan ieder paard, maar met jouw niveau moet je daar nog niet aan willen denken.

Ik hoop dat je er iets mee kunt!

met je eerste commentaar ben ik niet veel. zoals al 100 keer gezegd, ik neem les.

voor de rest, bedankt!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:25

Als ik jouw was zou ik je benen iets meer naar achter zetten, idd net als de andere zeggen foto's van 4 jaar geleden er op zitten kunnen we moeilijk er commentaar op leveren..

Daisy_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:54

Je teugels mogen wel korter

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:01

Ik vind je zeker niet slecht rijden voor de weinig ervaring die je hebt. Wel ben ik het 100% eens met dat je, je stoelzit houding moet verbeteren, is idd veel beter voor je balans.

bij de laatste foto's vind ik dat je je teugels ook wel een 20 cm korter mag hebben, en je handen wat meer mag dragen. Zo heb je net wat meer gevoel in je handen. Zie je handen / armen als een elastiek, en je teugels als een stok. Het is erg belangrijk om een goed contact met de mond te hebben. Verder zal ik wat meer gaan schakelen, meer overgangen gaan rijden van stap naar draf, van stap naar halt, van stap naar galop, van draf naar middendraf. zodat je paard wat meer gaat zitten en dat die zich gaat dragen van achter, En kan die op de juiste manier gaan zakken, en jij kan dan fatsoenlijk je hand wat meer naar voren brengen en je paard de ruimte geven zonder dat die gaat hangen, of op de voorhand valt.

Met de teugels zien als stok bedoel ik niet dat je hem uitermate strak moet houden, gewoon een los contact, en zorg dat de "waslijntjes" er niet zijn.

Wel vraag ik me af in hoeverre mensen kunnen zeggen dat dit niet wedstrijdwaardig is?? Als jij de stap draf en galop onder controle hebt en kan houden, en je kan sturen kan je best een B proefje rondkomen. En aan het jury commentaar kun je heel veel hebben, en ook erg veel verbeterpunten uithalen.

Ik wens je heel veel succes, en vooral veel plezier. En zeker dat het een goede ervaring voor je mag zijn.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:10

Navidad schreef:
Ik vind je zeker niet slecht rijden voor de weinig ervaring die je hebt. Wel ben ik het 100% eens met dat je, je stoelzit houding moet verbeteren, is idd veel beter voor je balans.

bij de laatste foto's vind ik dat je je teugels ook wel een 20 cm korter mag hebben, en je handen wat meer mag dragen. Zo heb je net wat meer gevoel in je handen. Zie je handen / armen als een elastiek, en je teugels als een stok. Het is erg belangrijk om een goed contact met de mond te hebben. Verder zal ik wat meer gaan schakelen, meer overgangen gaan rijden van stap naar draf, van stap naar halt, van stap naar galop, van draf naar middendraf. zodat je paard wat meer gaat zitten en dat die zich gaat dragen van achter, En kan die op de juiste manier gaan zakken, en jij kan dan fatsoenlijk je hand wat meer naar voren brengen en je paard de ruimte geven zonder dat die gaat hangen, of op de voorhand valt.

Met de teugels zien als stok bedoel ik niet dat je hem uitermate strak moet houden, gewoon een los contact, en zorg dat de "waslijntjes" er niet zijn.

Wel vraag ik me af in hoeverre mensen kunnen zeggen dat dit niet wedstrijdwaardig is?? Als jij de stap draf en galop onder controle hebt en kan houden, en je kan sturen kan je best een B proefje rondkomen. En aan het jury commentaar kun je heel veel hebben, en ook erg veel verbeterpunten uithalen.

Ik wens je heel veel succes, en vooral veel plezier. En zeker dat het een goede ervaring voor je mag zijn.

hey! hartelijk bedankt. leuk dat je het helemaal eenvoudig uitlegt. dus de veranderingen in de teugels moeten vanuit mijn armen komen...?

al doende leert men hé :D.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:54

niet enkel alleen van je armen, maar vanuit je hele gevoel. Zorg dat je paard lekker actief aan het been loopt, neem je teugels 20 cm korter en draag je handen wat meer, en hou een fijn contact met de mond van het paard. Als je je paard wat meer ruimte van voor wil geven zet je je hannd iets naar voren, zodat die je hand kan gaan volgen, met je handen op de schoft gaat dat erg moeilijk en doe je het iets meer dwangmatig.

En ik leg het liever iets te uitgebreid uit, dat je er wat aan hebt, dan dat je het begrijpt maar verkeerd uitvoerd. ik hoop snel nog eens een keer foto's van je te zien, ben benieuwd naar de vooruitgangen.

Succes

MM88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:57

Eigenlijk heb je de helft al binnen: je weet dat er dingen beter kunnen en wilt daar iets aan gaan doen :)
Ik kan me wat de toekomst betreft alleen maar aansluiten bij de eerder genoemde zitles. Denk dat je daar heel veel van kunt opsteken. Om opmerkingen over het paard te maken is denk ik nog niet zo zinvol aangezien ik begrijp dat je nog niet heel bekend bent met dit paard. Ook ben ik van mening dat het eerst belangrijk is dat jij geholpen wordt met je voornemen je zit te verbeteren. Dit zal zeker zijn weerslag hebben op hoe paarden onder je lopen.

Gezien de komende wedstrijd, waaraan je veel plezier gaat beleven hoop ik :), probeer ik nog wat puntjes te geven. Beugels wat langer, probeer een lijn van je schouder-heup-enkel te houden. Je bekken iets kantelen, zodat je iets minder op je billen zit. Hakken uitdrukken en tenen naar binnen. Voor je uit blijven kijken en handen op gelijke hoogte vanaf de schoft en gelijke afstand van elkaar netjes rechtop.
Heel veel succes en plezier gewenst met je paardrijcarriere!

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:58

Volgensmij weet je zelf heel goed waar je op moet letten, als je daar gewoon goed op let dan zul je merken dat het op gegeven moment zo gaat als jij wil!
Succes!
:)

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:58

Misschien kan je vragen aan je instructrice of ze meer op je houding wil gaan letten.
Paar puntjes:
Je steekt je voeten naar voren, druk je benen in het zadel
Armen moet je aan je lichaam houden niet er vanaf houden, handen bij elkaar. Hopelijk kan je instructrice je er beter mee helpen vanaf de computer is het zo een beetje moeilijk aan te geven. Had eerst ook een hele slechte houding instructrice wees me er constant op en nu is mijn houding weer goed gelukkig. :)

miriampanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:13

leuk paardje. maar het lijkt alsof je je been soms iets afsteekt. maar voor de rest zit je dr netjes op vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:01

Ik vind dit niet B niveau, sorry...
Je moet nog aan een heleboel dingen gaan werken, terwijl je het wel zelf aangeeft in het topic.
Ik zou in ieder geval les nemen als ik jou was, verder komen jullie er vast wel! :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:07

als ik kijk naar de eerste foto's vraag ik me af hoe jij lichtrijd? Je komt op zo'n rare manier uit het zadel.. het kan zijn dat er niks aan de hand is hoor, en dat het moment opnames zijn, altijd moeilijk oordelen vanaf een foto ;) maar aangezien je benen ook wel ver naar voren liggen vraag ik me af hoe jij uit het zadel weet te komen :=
Daarbij weet ik ook niet zeker of je het nog steeds zo doet! ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:19

@ TS: Niet zozeer een rijd technische tip voor op je paard maar een tip om je balans te verbeteren. Ga eens op een trap trede staan, zou niet de hoogste treden pakken als je val, druk je hakken naar beneden en zak een stukje door je knieen. Hou hierbij je boven lichaam wel recht en niet je billen naar achter drukken als een eend ;)

Verder lekker blijven rijden en goed op je eigen houding letten.