AmigoQuicky schreef:Mag ik je erop wijzen dat het mijn vriendin is op de foto's en niet ik. Ik heb mijn zadel al een dikke 10 jaar en ben het gewend van hiermee te rijden. Ik heb ook een dressuurzadel indd. Maar dit is niet relevant voor de persoon die rijdt. Zij heeft slechts 1 keer op mijn paard gereden dus...
Ja dat weet ik
mn reactie is ook bedoeld voor de TS, maar was naar aanleiding van jouw bericht.Het dressuur zadel zou de TS kunnen helpen een betere zit te ontwikkelen,
het zadel wat nu gebruikt is stimuleert voor zover ik dat van een foto kan beoordelen
geen correcte zit.
Voor iemand die al een onafhankelijke zit heeft is het wellicht een ander verhaal, maar daar is bij de ts dus nog geen sprake van.
Verder snap ik niet wat je precies met de laatste zin bedoeld? was dit de eerste en de laatste keer dat ze op dit paard reed?
Denk dat ik misschien iets over het hoofd gezien heb?

Alleen is mij (en zover ik weet is dat toch de normale manier) aangeleerd om op het buitenbeen te kijken of je goed zit. Dus naar voren is staan en naar achteren is zitten.

).
. Ik vind dat je het goed en rustig oppakt, niet meteen het paard in de kreul trekt! Ik vind het altijd fijn als je een paard op een ontspannen manier mooi rond kunt rijden. Voor internationaal niveau moet het paard goed rond lopen, maar dat is hier nog niet nodig!