waar buitenbeen in galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:47

Geleerd om binnenbeen op (nja nét erachter) de singel te hebben, buitenbeen naar achteren voor de aanzet en dan terug.
Echter wel gemerkt bij sommige paardjes dat ze er inderdaad anders op reageerde, bij deze moet je het buitenbeen dan echt aanhouden. Waren echter geen paardjes die al zijgangen aangeleerd hadden. Veel hangt denk ik nog altijd af van hoe het dier ingereden is.

sassiee17

Re: waar buitenbeen in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:51

met aanspringen achter de singel, tijdens galop weet ik het niet zo

xErnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:23

ik leg me been altijd weer terug :j

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:55

Ik hou mijn buitenbeen altijd vlak achter de singel na het aanspringen. Zo heb ik het altijd geleerd.
Als ik dit niet doe durft mijn paard, zeker in de contragalop, soms een vliegende wissel maken.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:55

Mijn paard heeft geleerd om aan te springen als het buitenbeen naar achter is. Daarna doe ik hem meestal weer gewoon op zn plek. Ik heb nog niet echt problemen gehad dat hij ineens aan ging springen met wijken bijvoorbeeld. Hij doet dat alleen wanneer ik het aanspringen ineens heel erg op een verkeerde manier ging oefenen (schoppen bijvoorbeeld).
En als we iets in contragalop gaan doen doe ik mn buitenbeen meestal weer iets naar achter omdat hij anders soms stiekem overspringt. Aangallopperen kan ook met het binnenbeen, maar dat heeft voor de meesten niet zo veel zin lijkt me. Als je meerdere galopwissels moet doen lijkt het wel mooier wanneer je het met je binnenbeen doet. Op internet staan ook veel filmpjes van mensen die met de galopwissels hun buitenbenen wel heel erg ver naar achter gooien.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:03

Ik probeer mijn paard aan te laten springen op het binnenbeen, maar ik betrap me erop dat ik het toch op het buitenbeen doe. Ik geef er ook een gewichtshulp bij wat ik niet doe bij eventuele andere oefeningen.
Zodra ik in de galop zit laat ik mijn buitenbeen wakend naar achteren liggen, een beetje zoals je in een wending zou doen. Mijn paard is in de galop nog geneigd om uit te zwaaien, dus ik heb dat buitenbeen ook echt nodig om hem om mijn binnenbeen gebogen te kunnen houden.

Zijgangen zitten er trouwens inderdaad nog niet op. Wijken kunnen we wel al en toevallig hebben we gisteren ons eerste échte schouderbinnenwaarts gereden. Wie weet als alle zijgangen er zo'n beetje opzitten, dat de hulpen van het aangaloperen ook een beetje veranderen.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:07

Bij het aanspringen leg ik mijn buitenbeen net achter de singel en druk ik mijn binnenbeen aan. Tijdens het galopperen leg ik mijn buiten been weer terug.

loveflira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:56

achter de singel bij het aanspringen, galop weer terug naar voren

Bakkebaaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:45

Zoals eerder gezegd, benen weer terugleggen en langmaken
naar achter leggen is alleen voor je galophulp en ondersteuning daarin

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:50

Ik vraag me af waarop de meeste in dit topic hun hulpen op baseren..

Mooier? er zijn zat ruiters die de wissels en series op hun buitenbeen springen maar hun benen minder ver terug leggen.

Moorke schreef:
Mijn paard heeft geleerd om aan te springen als het buitenbeen naar achter is. Daarna doe ik hem meestal weer gewoon op zn plek. Ik heb nog niet echt problemen gehad dat hij ineens aan ging springen met wijken bijvoorbeeld. Hij doet dat alleen wanneer ik het aanspringen ineens heel erg op een verkeerde manier ging oefenen (schoppen bijvoorbeeld).
En als we iets in contragalop gaan doen doe ik mn buitenbeen meestal weer iets naar achter omdat hij anders soms stiekem overspringt. Aangallopperen kan ook met het binnenbeen, maar dat heeft voor de meesten niet zo veel zin lijkt me. Als je meerdere galopwissels moet doen lijkt het wel mooier wanneer je het met je binnenbeen doet. Op internet staan ook veel filmpjes van mensen die met de galopwissels hun buitenbenen wel heel erg ver naar achter gooien.