Giraffe ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:05

LIVVYYY schreef:
lekker met haar buiten rijden is dan toch ook niet goed ? :\

rijden is rijden... dus nee, maar je moet het zelf weten natuurlijk..

stoer

Re: Giraffe ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:15

zolang ze zelf aangeeft dat het nog gaat gaat het, is ze met stappen ook niet ontspannen dan moet je lekker gaan wandelen

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:28

maar mijn paard is een redelijke doorzetter en zal niet snel laten merken dat het niet zal gaan.
Dus dan hou dan houd ik tijdelijk wel op met rijden op dr
en dan ga ik alleen maar wandelen

Maar hoe kan ik daarna op gaan lossen dat ze weer goed gaat lopen ?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:34

Gewoon niets meer doen dan wandelen, en na de bevalling maar weer eens verder kijken. Mischien heeft ze gewoon even een "pauze" nodig en gaat het na haar dracht wel goed. Zal niet de eerste keer zijn.

Medisch gedoe voor dit verhaal zou ik ook pas na de bevalling doen. Na de bevalling goed opletten of het zogen van 2 veulens niet genoeg van haar vergt (vermoedelijk wel, de kans is groot dat je pas maanden na de bevalling weer kan rijden als de tweeling gezond is). Als de merrie weer op krachten is haar medisch helemaal laten nakijken, eventueel fysio of weet ik veel wat erbij halen en dan eens gaan kijken hoe het rijden gaat. En begin niet met rijden zonder goede instructrice! Vergeet niet na de dracht het zadel te laten controleren!

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:40

Oke bedankt mick75.
toch haal ik voor de bevalling er voor de zekerheid toch even een fysio bij.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:05

goedzo!
we horen het dan wel :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:55

Dat kan natuurlijk nooit kwaad.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:59

Jij ontspannen= paard uiteindelijk onstpannen. Ga geen druk zetten op de teugels, gewoon in je handen. Je hebt namelijk alsware een scheermes in je handen...

Dus met rust laten, niet spelen, alleen vasthouden. Want als jij druk gaatz etten geeft paard druk terug. En laten nakijken, volledig. Heb net van dichtbij meegemaakt met een paard die ook moeilijk te rijden is, bleek dat er uiteindelijk iets met haar gewrichten was.

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:26

aankomende week wordt ze voledig na gekeken. en komt de fysio ook langs.

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:29

Goed, dan horen we daarna wel of het daaraan heeft gelegen of wat je moet doen. Maarja ik ken Miana
en ik denk eerlijk gezegt niet dat het aan der gewrichten ofzo zal liggen }:0 Het is ook niet het makkelijkste
paardje van stal. haha

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:37

brenniejsaar daar heb je gelijk in, het is niet het makkelijkste paardje van stal en kan ook erg zn nukke hebben
maar dan houd ze die wel erg lang vol
en daar krijg ik een beetje genoeg van . hihi

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:38

idd dat snap ik wel. Maar met springen heeft ze het niet zo erg of wel ? maarja dat is iets wat jullie allebei geweldig vinden! haha, en je merkt goed dat miana dressuur niet het geweldigste vind, waardoor ze er onderuit probeerd te komen

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:46

met springen heeft ze het stukken minder ja, en is haar galop ook niet zo slecht als tijdens de dressuur.
maar dat ze onder het werk uit wil komen met dressuur dat dacht ik ook. want ze heeft er echt de grootste hekel aan ( dat heb je zelf vaak zat gezien := )

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:51

ja, idd bij springen springt ze de sterren van de hemel! dat gaat perfect. Maar dressuur dat moet ook. Dus daar moet wel iets aan gedaan worden. Dat ze ook de galop tijdens de dresuur training gewoon doet.

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:56

ja daarom ga ik een nieuwe instructrice regelen. voor na de bevalling mij dressuur goed te laten gaan.
En natuurlijk voor en na de bevalling goed na laten kijken
en als mogelijk is fysio

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:00

ja idd. Maar ik denk eerlijk gezegt dat die er dan niet zo heel veel aan kan doen, teminste als het er echt aan licht dat zij gewoon onder het werk uit wil komen. En nu kun je ook al een tijd niet trainen in het springen. Dus word ze nog vervelender haha.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:02

Doe dit effe lekker per Pb :D . Bokt is geen slowchat..

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 14:03

ja ik denk ook eerlijk gezegt dat het niet in de gewrichten zit dus dat de fysio er ook niets aan kan doen.
Zelf denk ik combinatie van veulens en onder het werk uit willen komen

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:52

Als ik zo de laatste foto zie op pagina 2 denk ik dat ze zich gewoon heel erg verhoud. Ze zit overkruist op beide foto's. Het kan zijn dat ze dat doet om bepaalde spieren te ontzien. Daarbij kan ze dan nooit goed ontspannen. Ik zou eerst niet meer rijden, helemaal niet met een tweeling op komst, en daarna eens een osteopaat erbij halen. Voel je het zelf wel als ze verkeerd aangaloppeerd of overkruist zit? En linksom, hoe gaat dat??

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:55

Mijn paard doet dat ook als je aan de mond komt.
zachte handen, een meegaande zit en veel buigoefeningen zoals voltes, schouderbinnen etc.
En absoluut niet trekken...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:14

Hallo. Met interesse alles gelezen. Inderdaad heel slim op je paardje na te laten kijken, en gewoon lekker vrij geven (betekent natuurlijk niét stilstaan, weet niet hoe ze gestald is, maar paddock,wei, uitloop is dan natuurlijk wél nodig)
Nou ben ik geen professional, maar het lijkt op de 2e galop foto alsof het zadel te ver naar voren ligt. Je paard duikt ook op zijn voorhand, en hij oogt één en al ongemak. Misschien is de galop voor je paardje een vervelende ervaring geworden die nu ook iedere keer bevestigd wordt.
Wat ik gedaan heb bij mijn stormende tinker (dit moet je echt alleen doen als je je veilig genoeg voelt en als je denkt dat je het aankan!!! Ik weet niet hoe goed je verder rijdt, en ik ken natuurlijk je paard niet):
Hij koppelde galop aan spanning (was bij zijn vorige eigenaar hard in de mond gereden).Vrije teugel geven bij het galoperen en sturen met je zit en benen. Ik ging in het begin knoerhard :( maar na een paar keer werd mijn paard er rustiger van. En nadat hij op deze manier weer een heerlijk galopje kreeg voorzichtig weer de teugels erbij genomen.
Ik zal zeker niet zeggen dat dit de oplossing is voor alle paarden met galopproblemen, het heeft mij en mijn paard geholpen, en ik heb dit onder begeleiding van mijn instructrice gedaan.
Hoe dan ook succes en ik hoop dat je een oplossing kunt vinden voor dit probleem. ;)

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 07:41

ik voel het vaak dat ze verkeerd of overkruisd aangelopeerd
maar als ik haar dan terug probeer te nemen gooit ze haar kop in de lucht waardoor ze sterker wordt dan mij
en ik haar niet meer terug kan nemen
Maar Gooya ; ik zal deze manier van doen in de galop
wel is bij dr toepassen als ik weer op dr ga rijden (na de bevalling)
nu ga ik voorlopig alleen rondjes stappen met dr buiten en mag ze lekker op de wei met nog een paar drachtige merries

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 18:11

de dierenarts is vandaag langs geweest voor miana helemaal te onderzoeken. Er blijkt niets mis te zijn met dr spieren, gewrichten of wat dan ook. Ook vond hij dat alle twee de zadels nog goed lagen en daar dus ook niets aan veranderd hoefde te worden,

Nu heb ik dus besloten (mede door jullie hulp :D)
dat we afwachten tot na de bevalling en kijken hoe het dan gaat met het rijden, als het dan nog steeds zo slecht gaat dan gaan we professionele hulp in schakelen (waarschijnlijk huizinga) om het probleem om te lossen
Tot de bevalling ga ik niet meer op dr rijden, alleen wandelen met dr en gewoon lekker vertroetelen

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:28

Goed dat je ernaar hebt laten kijken!
Gelukkig is er niks mis!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:23

Ik zou zeggen zet je merrie alsjeblieft op rust of ga lekker buitenritjes stappen!! Ze is dragend van een tweeling wat al een extra belasting is voor haar lijf en dan zit jij er nog boven op wat het ook niet makkelijker maakt voor haar. Over een kleine 3 maanden moet ze gaan veulenen, tijd voor zwangerschapsverlof. Zet het sterrenkijken, trainen en wedstrijden even uit je hoofd en ga je meer richten op wat er in haar buik aan de gang is.

Als ze straks zo ver is dat ze weer aan het werk kan, zou ik eerst een fisio of ostheopaat langs laten komen om haar even na te kijken (zo'n geboorte heeft een flinke inpact op het lichaam) en daarna weer lekker aan de slag te gaan, wellicht met een andere/betere instructeur. Misschien heb je nu een fijne instructeur, maar het kan nooit kwaad eens van iemand anders les te krijgen. Iedere instructeur ziet weer andere dingen waar je wat van op kan steken. Het kan je soms een heel verfrissende kijk op dingen geven waar je voorheen niet of nauwelijks bij stil had gestaan.

Heet veel sterkte de aankomende maanden en hopelijk mogen je merrie en veulens eind maart in alle gezondheid met z'n 3en bij je zijn.

Sorry, zat net alles bij te lezen en zag dat een aantal punten waar ik kritiek op had al verandert zijn of aan gewerkt worden :+