Pony weigert zodra hindernissen hoger worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:36

Ik heb dit probleem vaker gezien. Maar dan bij wedstrijdpony´s die bijvoorbeeld van de L naar de M gaan en dan stoppen. Het ligt bijna altijd aan de ruiter. Sommige pony´s moet je perfect rijden, als de afstand niet klopt stoppen ze. Misschien is dat bij jouw pony ook het geval. Probeer tot aan de afzet achter hem te blijven zitten, zodat je altijd blijft zitten, ook als hij weigert, en blijf contact houden met de mond. Ik zou ook zeggen neem springles, maar je geeft aan dat dit voor jou niet 123 mogelijk is. Er is toch vast wel iemand bij jou in de buurt die naar je toe wil komen?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:40

DinoBanani schreef:
Ik heb dit probleem vaker gezien. Maar dan bij wedstrijdpony´s die bijvoorbeeld van de L naar de M gaan en dan stoppen. Het ligt bijna altijd aan de ruiter. Sommige pony´s moet je perfect rijden, als de afstand niet klopt stoppen ze. Misschien is dat bij jouw pony ook het geval. Probeer tot aan de afzet achter hem te blijven zitten, zodat je altijd blijft zitten, ook als hij weigert, en blijf contact houden met de mond. Ik zou ook zeggen neem springles, maar je geeft aan dat dit voor jou niet 123 mogelijk is. Er is toch vast wel iemand bij jou in de buurt die naar je toe wil komen?

Oké, ja het ligt ook denk ik bij mij hoor!
Iniedergeval bedankt voor je tips :)

Springles is eigenlijk niet mogelijk, op stal wordt er geen les gegeven en de springlessen op de manege is gewoon niet wat wij nodig hebben. Die lessen zijn gewoon zó standaard.. er staan wat sprongetjes, als je paard weigert is het enige wat er gezegd wordt: ''Opnieuw aanrijden, maar nu wat meer been, anders tikje!''
Ik probeer regelmatig wat springclinic's mee te nemen, maar dit is gewoon niet altijd mogelijk..

ilovehorsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:04

Longeren lijkt me het beste .. en dan als hij het goed kan gewoon zelf erop klimmen of misschien iemand die superveel ervaring heeft met paarden, en gewoon zonder aarzeling!! *D