Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sharir schreef:een eenvoudige wissel is naar mijn idee galop draf galop.
Een vliegende wissel komt totaal nog niet in de training voor.

En ik denk zeker dat hij bij andere eigenaren allang ergens anders was beland, een paard met ataxie en dan ook nog eens een kop erop is niet niks
Marian0557 schreef:Arabesk schreef:gatverdamme wat zit die slof strak, wat denk je dat dit doet met de nekwervels en rug van je paard?
STRAK ???
Waar dan? Laatste foto ja !!

daffodil schreef:Een paard zijn grootte heeft niets te maken met of hij je al dan niet er zo af zeilt, die van mij is namelijk nog groter....[RIJ-ITP] Hoe krijg je een heel groot paard (1.84) aan het lopen?
Dat heeft te maken met africhting en ik hoop in jouw geval, niet met een stuk lichaamspijn. Wie heeft de ataxie vastgesteld? Zijn er foto's gemaakt, zodat je weet waar het probleem zit of is dit een wilde gok van een ostheopaat die echt een hoop kan maar geen röntgenogen heeft.
Helaas heb ik er ook één gehad met ataxie, tuurlijk konden we ermee stappen en draven maar galop werd al afgeraden en wat al helemaal zwaar afgeraden werd, was het met zijn hoofd naar beneden rijden! Ik vraag me dan ook serieus waar af wie bij jullie de ataxie vastgesteld heeft en of het dit wel echt is.
Ben een beetje bang dat iemand wat termen geroepen heeft en zich daar nu achter verschuilt en dat jullie "probleem" (want het ziet er echt niet rot uit, ik laat de slof voor wat ie is) helemaal niet zo'n enorm probleem is, maar gewoon een kwestie van zorgen dat het paard geen last heeft en correct gereden én opgevoed wordt.
sharir schreef:Mijn advies van Utrecht was, gewoon weer opbouwen en rijden totdat ik het zelf te gevaarlijk vond.
sharir schreef:'Ik wist het op en top bokt. Slof zit niet te strak. Ik heb elke week les. Uitleg waarom ik hem rond en diep rij staat in de openingspost. Ik wordt daarbij ook rijtechnish begeleid door een osteopaat.
Je moet uit je doppen kijken alleen in de galop zit ie aan de strakke kant. Maar in draf hangt ie gewoon los.
Het is gewoon geen makkelijk paard. Die een aardige doos open kan trekken om onder het werk uit te komen. Ach bokt weet het weer beter en rijd natuurlijk elke serie bokkensprongen eruit. En blijft ook altijd op een paard zitten.
Ach ik moet maar verder gaan rijden als een natural freak met een barebackpad en een touwhalstertje en een fjord of haflinger kopen met hun vlakke gangen.
SLOTJE
daffodil schreef:sharir schreef:Mijn advies van Utrecht was, gewoon weer opbouwen en rijden totdat ik het zelf te gevaarlijk vond.
Utrecht kennende lijkt mij dit een wat vreemd advies....wat is per slot van rekening te gevaarlijk? Als je met een gebroken nek afgevoerd wordt? Ik vraag me dan ook nog steeds af of dit verantwoord is en of je goed uitgelegd is wat ataxie inhoudt. Dit is niet slechts een sleepbeen o.i.d. maar heeft te maken dat het paard niet voelt of niet genoeg voelt wat zijn lijf en benen doen. Kortom, hij kan er dus niets aan doen! Ondeugendheid, niet luisteren, bokken, rennen etc. heeft daar echt niets mee te maken.
Anouska, nee ik ben geen dierenarts maar heb jammer genoeg veel ervaring met een paard met ataxie en het feit dat je overweegt om met zo'n dier serieus te rijden en zelfs te willen gaan starten, daar gaan mijn haren van overeind staan!
Super hoor!