Eerst commentaar over het rijden van de proef, aangezien ze in deze lage proeven voornamelijk kijken hoe je de figuren afwerkt. Je paardje mag zelfs met zijn neus er nog uit lopen, zolang je figuren maar tiptop zijn.
In het begin moet je een diagonaal rijden en daarbij lichtrijden. Vlak voordat je terug op de hoefslag komt ga je best terug doorzitten, zodat je terug helemaal goed zit om naar galop te gaan, nu was dat een beetje rommelig. Bij de linkergalop vond ik heel mooi het verschil tussen de hoek als je de cirkel rijdt en als je de hoefslag volgt.
En nu ben ik aan het twijfelen, ik denk dat je echt alleen die eerste diagonaal mag lichtrijden, en dat al de rest doorzitten is. Veel te lang geen wedstrijden meer gereden

In ieder geval, stel dat je wel moet blijven lichtrijden, op de korte diagonaal h-b verander je vlak na de h al van been. Dit ook pas doen vlak voordat je op de hoefslag komt.
En dan de middenstap, niet proberen teveel te doen met je benen. Gewoon soepel en ontspannen zitten, vaak hebben ze dan ook al een middenstap uit hun eigen.
Voor de rest vond ik de proef heel netjes.
En dan je houding. Ik denk dat daar al genoeg over is gezegd.
Handen iets hoger houden, nu zie je je handen niet ... En proberen in je paard te zitten, een te zijn met je paard, in plaats van er op te zitten.
Maar dat komt wel door de oefening...
Goed bezig!