La Vie @ work (filmpje stap, draf en galop)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:55

Veel vliegen in de binnenbak bij jullie volgens mij. Ik zie een gespannen paard dat te vaak met zijn staart slaat.

Werk eerst eens meer toe naar ontspanning met je paard, want nu is hij niet ontspannen en zal hij zich nooit goed kunnen verzamelen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 00:05

Haha nee hoor geen vliegen :P .. En zoals ongeveer 25 x uitgelegd hierboven, ze is ondertussen 2 x bij de osteopaat geweest die haar op 3 plekken heeft ´gekraakt´ en maandag wordt het zadel (weer) nagekeken voor de zekerheid. Daarbij was ze hier een week niet gereden en erg fris. Vandaag lekker gelongeerd, morgen er voor de eerste keer weer op, en ze liep vandaag lekker ontspannen over de rug en met meer souplesse en bewegingen vanuit de achterhand. Dus die ontspanning zit wel goed *D !!!

jd21

Re: La Vie @ work (filmpje stap, draf en galop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 09:49

Hee gea, allemaal tips heb je al gekregen! Persoonlijk vind ik het filmpje er best wel netjes uit zien. Sommige stukjes wel wat onrustig. Maar ik vind wel dat jullie vooruitgaan. Wat die spanning betreft, die is idd aanwezig. Wat je zit betreft, ik zie je in de bak vaak veel minder gespannen zitten. dit is echt je houding wanneer je het spannend vind, want op wedstrijd heb je dit ook sneller. (bv onderlinge rinsumageest).

Fijn da la vie nu weer losser is, veel succes met oefenen. En ik kom kijken hoor 2 januari!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:17

Wat een geweldig mooi paard heb je onder je kont! :o
Ik vind dat je hem heel netjes rijdt, je zit ook heel netjes. Stelling vragen zou ik proberen wat meer met je benen op te lossen,
in plaats van met je teugels. Over het algemeen zou ik zoieso wat meer met je benen gaan rijden, en dan bedoel ik dat hij daar beter op reageert.
Ik hoop dat het er tegenin gaan nu wat minder wordt, omdat je een ander zadel hebt? en je paard naar de osteopaat kan. Want het is inderdaad wel te zien dat hij wat pijn/last heeft.

Edit: er is alweer wat tijd overheen gegaan. Je zegt dat hij nu meer ontspannen loopt? :) Zou je weer een keer een video kunnen plaatsen? :)
Laatst bijgewerkt door CCindy op 26-12-09 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 10:18

Hee Jo! Dankje! Ja klopt.. Ze was een beetje druk en dan wordt ik gespannen. Maar normaal is dat minder ja :D maar goed, dat weten jij en ik en de andere bokkers natuurlijk niet.. Ga zo weer even naar La, ga weer rijden, heb er n week al weer niet op gezeten ivm osteo. Dus ben benieuwd! Neem de camera maar weer mee haha. Gaat bij jou ook goed?? *D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 10:21

Cindy: Dankje!! :D Ja goed gezien, ze was niet op mn been die dag.. Gaat normaal (echt) beter! Ik ga maandag voor de zekerheid weer zadel na laten kijken en passen en osteo heeft nu 2 x behandeld, dus als het goed is is dat nu over. Zal het zo zien! Bedankt voor je reactie *D

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:30

Ik heb niet alle 3 de pagina's gelezen, maar ook mij viel vooral de zeer onrustige staart op (in galop nog meer dan draf). Op basis van het filmpje is het lastig te zeggen waar het door komt (kan simpel zijn, bijv. omdat je teveel/te vaak drijft). Maar als je al zegt dat het zadel niet goed past, kan ook dat zeker een rol spelen. Succes, het is zeker een aansprekend dier :).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 10:38

Vulina schreef:
Ik ga maandag voor de zekerheid weer zadel na laten kijken en passen en osteo heeft nu 2 x behandeld, dus als het goed is is dat nu over. Zal het zo zien! Bedankt voor je reactie *D

Zadel is niet hetzelfde zadel, heb al een nieuwe die ik er op heb laten passen en die lag goed. Ga nu alleen voor alle zekerheid, om alles uit te sluiten, nog een keer er naar laten kijken. Icm de osteopaat moet het dan goed zijn.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:56

Ziet er niet gek uit, idd beetje gespannen. Maar dat is dus al verholpen als ik het zo goed lees. Succes! :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 10:58

Dankje!! _/-\o_

jd21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:02

met mij gaat het wat op en neer haha. Maar ik heb gisteren filmpjes gezien van een tijd geleden en dan zie ik wel vooruitgang. Dus dat is al mooi. Nou ik ben benieuwd naar jouw nieuwe filmpje. En hoe ze dan nu loopt na de behandeling. Tristan heeft vandaag vrij, gisterochtend wel gereden. Maar heb alle dagen al gereden, dus vandaag even niks en dan morgen longeren.

Nou succes straks!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 11:09

Dankje.. Ik verwacht niet zoveel, mag ook niet zoveel doen. Lekker stap en draf en 1 rondje galop. en alleen vwnw.. Maar voor het gevoel wel even leuk. Tot morgen??

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:26

Vulina schreef:
Haha ja klopt! Denk dat je wel 2 van mijn vorige ponys kent: Rocky en Alie. Hebben beide op de hynstepole gestaan :D

Ow ja die ken ik wel! Daar heeft mn nichtje wel eens op gereden!
Je hebt echt geluk met die binnenbak daar! Ik heb nu al een week niet gereden, misschien gaan we maandag naar de manege en anders als het te glad is even naar vrieswijk of jou stal. Maar of die beter te bereiken is dan de manege waar ik lid ben vraag ik me af.

Ga je 2 januari naar Foudgum? Succes! Het komt vast wel goed! En mooi 2 proeven, ik was te laat om het op te geven.. Als er dan maar geen sneeuw meer is/komt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 13:49

Ja, maar in de B helaas niet 2 proeven.. Wel wat jammer. Maar goed, Buitenpost en Zwaagwesteinde staan ook in de planning en de laatste heeft wel mooi 2 proeven! Je kunt je missch nog wel opgeven want er waren nog niet heel veel in de L.. Kunt t altijd proberen!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:59

Heyy gea. Mooi paard heb je hoor!! Jullie gaan vast vele successen tegemoet! Sommige momenten idd wat onrustig maar gezien de feiten En omstandigheden heeft ze nette stukken ertussen. Ben je toevallig lid van bit? In de dressuurbijlage stond een heel stuk over staartzwiepen. Je kunt hem anders wel eens lenen als je wilt. Heel veel succes met rijden verder. Super dat ze al opgeknapt is en ik weet zeker dat jij er iig alles aan doet om haar weer goed te krijgen. Ze had het niet beter kunnen treffen. :) Oant sjen!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 20:52

He Crhistina! Dankje *D !! Nee ben niet lid, maar wil het idd wel graag eens lezen.. Want ik let er nu natuurlijk heel veel op! Ik doe mn best jah, paardje moet wel goed zijn! Kunt binnenk wel s even met me mee?! Kun je dr in levende lijve zien. Oant binnekoart dan :D

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:23

Het lijkt of het zadel beetje naar voren ligt, misschien even nagaan of het wel de juiste maat is?
Je doet je benen ook ver naar voren.
Misschien moet je je beugels korter doen

Groetjes Manon

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:52

jeutje, wat een oordelen ?? ik vind t allemaal moeilijk te zien voor een goed oordeel ivm de haperingen in t filmpje
wel een tip: om wat schijnovergangen in je training te verwerken, je weet wel, in de draf ver terug in tempo [wel actief blijven] en weer naar voren, maar ook in stap terug terug en weer wat meer voorwaarts, das ook goed om de aandacht te krijgen en erbij te houden, en dat jij in controle blijft over het tempo *D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 22:13

Manon: Voor zadel; zie rest van het topic.
Zal dr op letten, beugels kunnen niet korter, heb lange benen en dan kom ik zowat met mn knieen over de wrong:(

Room10: Jaha, zo gaat dat hier hè?! Normaal rijd ik idd veel schijnovergangen, maar even zo voor het filmpje niet.. Daarbij zat ik er hier voor de eerste keer na een week en na de ospteopaat weer op en was weer even wennen.
Ben nu weer net een weekje echt in training en gaat alweer een stuk beter! Ze is een echte merrie, probeert je eerst weer even een paar keer best uit :( .

Algemene opmerking: Ik heb even op het staart gebruik gelet, en dit doet ze voornamelijk (lees alleen) als ze boos wordt. Dus bij been geven, tikje geven of knijpen :oo ... Ook met longeren is dat zo, als ik alleen al wijs met mn zweep zwiept ze even. Maar, ze loopt alweer veel beter, heeft nog wel even tijd nodig om haar volledige balans weer te vinden, nadat ze weer los is in de rug. Spieren weer opbouwen etc. Maar gaat de goede kant op!

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:54

ik zorg 1x pw voor de tinker van een vriendin en dat staart zwiepen doet zij ook , als ik haar longeer en ik doe de zweep alleen wat begeleidend haar kant op, dan zwiept ze hi hi, moet er wel om lachen ook echt een dame met pit !! zo'n filmpje zegt natuurlijk niet genoeg over jullie dat snap ik, zit sinds gister actief op bokt en als ik dit zo lees durf ik nie eens een foto laat staan filmpje van mij er op te zetten whaha, petje af voor wat ik gezien heb van je hoor :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 23:18

Dankje +:)+

Je kunt als je wat van jezelf wilt laten zien het ook in RIT zetten (rijden in the picture) daar laat je het gewoon zien zonder om echt om commentaar te vragen..

Bij HAW vraag je echt naar verbeterpunten, dus ja, dan krijg je dat ook..
De 1 wat opbouwender dan de ander ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 23:27

ITP bedoel ik... in the picture

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:19

Heel leuk paardje en nog gefeliciteerd met jullie eerste winstpunt.

Je paardje lijkt inderdaad gespannen en ik denk dat je door middel van rust heel wat zou kunnen bereiken. Zo aan het filmpje te zien zou ik twee dingen anders doen. Je zou kunnen proberen om vooral in de galop wat stiller en meer op je billen te zitten. Ten tweede zou ik je paard goed voorbereiden op oefeningen. In het begin van het filmpje wissel je door voltes op de x van hand en op dat lijkt vrij abrupt te gaan. Je stelt vrij snel om en waardoor het paard uit balans lijkt te raken. Nog een voorbeeld is het moment dat je aanspringt naar de rechtergalop. Het paard springt ineens naar voren alsof die een beetje schrikt van jouw hulp. Ik zou dus proberen zelf wat rustiger te zijn door middels van stille zit en subtiele hulpen... Succes!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:06

Dromenlies: Dankjewel! :o

Ja heb je helemaal gelijk in! Ze was sowieso deze dag gespannen en dan maak ik het erger met mn zit en hulpen. En dan wil ik ook nog in een filmpje (2 minuten tijd) alles even laten zien.. En dan wordt het idd nog wel eens wat abrupt. Dankje voor je reactie en ik ga er zeker (vanavond :D ) mee bezig!!

_Tessaa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:51

netjes !
probeer alleen de spanning niet erger te maken, met je zit en hulpen idd.