Wat doe je als je paard álles eng vind?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:31

Theeglas schreef:
Je meent het? Maar dan knalt hij toch onder je vandaan? Of zie ik dat nou verkeerd.

Het gaat erom dat JIJ bepaalt wat het paard doet. En uiteraard mag hij pas weer draven wanneer JIJ dat zegt. Als je op die dijk tenminste de ruimte hebt, qua verkeer enzo. Het moet wel veilig blijven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:32

het niet focussen op het probleem is juist het probleem bij 99 % van de ruiters :D :D

bij niet focussen op het probleem word ook verstaan het niet in dat achterkamertje focussen op het probleem....... als je als ruiter weet dat er geen probleem is, dan is er ook 90% van de gevallen geen probleem :0

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:33

Miss_Malfoy schreef:
En het maakt niet uit hoe 'ie er langs gaat, als hij het maar doet!
Ik ga ook nog steeds in piaff helemaal schuin langst tractors, maar voor de rest heb ik alles onder controle want ze gaat wel!

Deze post had ik net even over het hoofd gezien... mijn paard kan inderdaad ook piafferen, geheel zonder dat ik daar moeite voor hoef te doen. Kwestie van hij wil in galop naar rechts en ik wil in stap linksaf :Y) Verder is hij diagonaal maar tölt perfect aan zodra hij een ezeltje spot }:0 Het is dus eigenlijk heel makkelijk om te weten of hij irritant of angstig is :+
Laatst bijgewerkt door Koper op 12-12-09 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Wat doe je als je paard álles eng vind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:35

hihihi hestejente :D :D

salinero in de dop :D

paarden kunnen zich zooooo dom gedragen :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:37

Hestejente + salinero ziet er net zo beroerd uit als Anky + de pappa van mijn poownie :Y) Maar kom gerust langs als je eens de piaffe wil ervaren :Y)

dodelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:45

Heb ook zo'n paardje van 17 waar iedereen eerst van denkt dat het een jonge hengst is. Doorbreek je zijn dagelijkse routine of kom je van zijn vertrouwde terrein af dan keert hij zich net in zijn eigen wereldje, maakt hij zich groot en ziet je gewoon niet meer staan. In het begin liep ik ook heel de tijd van "oohoo rustig" zonder resultaat. Tot ik op een keertje telefoon kreeg terwijl ik ermee aan de hand liep te oefenen op een groot parkeerterrein naast zijn wei. Tijdens het telefoneren had ik even geen aandacht voor hem en zijn angsten en je zag hem zo veranderen. Nu probeer ik er telkens zo ongeïnteresseerd mogelijk mee rond te wandelen en hem enkel nog belonend toe te spreken. Dit werkt echt, maar is niet altijd simpel. Even zelf iets te rechtop of te belangstellend in iets rondlopen en hij flipt volledig.
Ik heb hem rond zijn 14e gekocht en hij was bij de vorige eigenaar geboren. Zij ging er wel mee op wedstrijd, maar verder heeft hij altijd op dezelfde plaats gestaan. Later gehoord dat hij even op manege stond maar daar ook met haar door de gang vloog. Nu hij mij 100% vertrouwd is hij sowieso iets makkelijker omdat hij zich nu niet meer in zijn eigen wereldje terug trekt maar af en toe vindt hij rennen toch een betere oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:47

Ik heb zoiets ook Dodelo, als ik naar het duin ga en onderweg vind mijn paard wat eng, dan ga k vogeltjes kijken en ongeinteresseerd om me heen kijken. Dan denkt ie eht, wtf, zij vind t niet eng, ok dan ik ook niet... Je ziet mijn paard altijd denken en dat kan heel grappig zijn :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 16:59

Idd dodelo, gewoon doen of je er geen ruk om geeft.
(Had de eerste keer wel een paard onder me dat op alle mogelijke manieren mijn aandacht probeerde te trekken en zwaar beledigt was dat haar geintjes niet werken. :') )

Flame heeft ergenst een arabier in haar stamboon (is welsh) en zodra ze echt goed heet word knalt ze d'r een echte onvervalste arabierenshowdraf in. Niet normaal gewoon. Niet dat hupsen wat best lekker zit maar echt zichzelf helemaal de lucht in lanceren en dan keihard landen. Je weet echt niet wat je overkomt.