Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
schaapjuh schreef:Jemig heej...als je een koudbloed uitbrengt op dressuurwedstrijden en je hebt er beiden plezier van, nou mooi toch! Tis niet rasgebonden. Boeit toch niet wat een ander er van vindt, kijken ze toch lekker niet.
)
SuperQuinta schreef::r![]()
![]()
jeetje Samsam wat zal jou dag weer goed zijn,
leuk om ff een topic te verzieken.
en verder.....
Ilindra schreef:Als ik de videofilmpjes op Daphne´s site bekijk kan ik maar één ding zeggen: Bravo![]()
Ik zie welliswaar een koudbloed maar wel één die los door z´n lijf loopt, nageeflijk is en gewoon een nette oefening loopt zonder protest of tactverlies.
Ik zie regelmatig "sportpaarden" die een stuk beroerder lopen.

Samsam"]
[quote="Jippie schreef:Dan vind ik dat er een nieuw stamboek opgericht moet worden ter aanvulling op het KWPN:
KWPN voor warmbloeden
KKPN voor de sport-koudbloeden
LadyJane schreef:[quote="Samsam
Als ik even voor mezelf mag praten: Wat ik mis bij een koudbloed is de lichtvoetigheid, het sierlijke, elegante en losse wat m.i. toch een belangrijk deel van dressuur is, jouw paard is in mijn ogen een gewichtsheffer in een balletpakje en dat is niet waar ik voor kom kijken!
Maar zoveel mensen zoveel smaken!
[/quote]`
DAAROM IS HET NOU JUIST ZO KNAP VAN ZO'N PAARD!! ALS HIJ TOCH EEN Z-PROEF CORRECT EN NETJES KAN LOPEN!

Samsam"]
Als ik even voor mezelf mag praten: Wat ik mis bij een koudbloed is de lichtvoetigheid, het sierlijke, elegante en losse wat m.i. toch een belangrijk deel van dressuur is, jouw paard is in mijn ogen een gewichtsheffer in een balletpakje en dat is niet waar ik voor kom kijken!
Maar zoveel mensen zoveel smaken!
Maar tuurlijk mag je wel meedoen, ik zou het vooral doen en zeker op het lagere niveau moet ze zeker punten/prijzen kunnen halen, hier speelt gehoorzaamheid en nauwkeurigheid nog een grote rol
[/quote]
[quote="ladyjane schreef:Sorry hoor!! Maar ik ben met mijn shire - hackney afgelopen zomer in de b-dressuur gestart en meteen twee keer eerste, een keer derde en een keer tweede met vijf winstpunten in vier proeven! Je kunt mij niet wijs maken dat een koudbloed niet bovenaan kan eindigen... Nee idd. Hij zal idd niet snel een zz-licht proef lopen. Maar hoeveel kwpn-ers zijn er niet die nog geen fatsoenlijke l- proef kunnen lopen??? juist. Heeeel veel..

SuperQuinta schreef:inderdaad een jury punt op onderdelen dus waarom zou hij dan een koudbloed die een correcte proef laat zien daarvoor niet de punten geven??
vind trouwens dat ladyjane goede punten rijdt, daar kan ik al uithalen dat een koudbloed het wel kan.

LadyJane schreef:Samsam, ik bedoel te zeggen dat er heeel veel wpn-ers zijn die net zoals in jouw ogen een koudbloed, gewoon de bouw niet mee hebben. Kijk maar eens naar een paard dat overbouwd is. Die kan de moeilijkere oefeningen vaak helemaal niet aan.