clydesdale klaar voor dressuurproef....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:24

Dan vind ik dat er een nieuw stamboek opgericht moet worden ter aanvulling op het KWPN:
KWPN voor warmbloeden
KKPN voor de sport-koudbloeden

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:25

brechje schreef:
:wave:

Frusty

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:26

Jippie schreef:
Dan vind ik dat er een nieuw stamboek opgericht moet worden ter aanvulling op het KWPN:
KWPN voor warmbloeden

Ja en dan met een eigen dressuurcompetitie zodat ze ook vooraan kunnen eindigen!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:29

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 06-01-26 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:34

schaapjuh schreef:
Jemig heej... Boos! als je een koudbloed uitbrengt op dressuurwedstrijden en je hebt er beiden plezier van, nou mooi toch! Tis niet rasgebonden. Boeit toch niet wat een ander er van vindt, kijken ze toch lekker niet.

Als je mijn post leest dat is mijn mening dat je ook vooral lekker moet gaan rijden en starten als je dat wilt, maar realiseer je dat een koudbloed niet de meeste aanleg voor dressuur heeft en dat het niet alleen pesterij van juryleden is, dat is zo'n makkelijk excuus voor lage punten!

En dat een plaatje van een koudbloed met een stang en een dressuurzadel een bewijs is dat ze wel geschikt zijn voor dressuur vind ik een aanfluiting! (Ook dat hij de kunstjes kent zegt helemaal niets)

Ik wordt hier soms zo moe van, zie deze topic over een meisje die denkt dat dit een rijkunstig goed afgericht paard is (piaffe Huilen Frusty Verward )
[ITP] Lipi's niet strekken? + balletjes Lachen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:49

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 06-01-26 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:52

Nou dan zijn WIJ het toch eens?

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:56

Misselijk Frusty Lips are sealed

jeetje Samsam wat zal jou dag weer goed zijn,
leuk om ff een topic te verzieken.

en verder..... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:00

Als ik de videofilmpjes op Daphne´s site bekijk kan ik maar één ding zeggen: Bravo
Ik zie welliswaar een koudbloed maar wel één die los door z´n lijf loopt, nageeflijk is en gewoon een nette oefening loopt zonder protest of tactverlies.
Ik zie regelmatig "sportpaarden" die een stuk beroerder lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:04

Voro wie lekker wil dressuren emt een koudbloed, voroal doen. Maar wees een beetje realistisch over de verwachtingen.
Ik lees hier ook al weer veel frustratie over juryleden en dat is niet nodig wanneer je maar realistisch naar je koudbloed kunt kijken.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:05

.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:05

SuperQuinta schreef:
:r Frusty Lips are sealed

jeetje Samsam wat zal jou dag weer goed zijn,
leuk om ff een topic te verzieken.

en verder..... Lips are sealed

Oh sorrie wist niet dat ik alleen

"oh jeetje wat een mooi paard, tuurlijk kunnen ze net zo goed in de dressuurring als kwpn-ners"

mocht roepen en niet mijn mening geven! Helaas, mijn "welgemeende"excuses hiervoor!

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:09

Ilindra schreef:
Als ik de videofilmpjes op Daphne´s site bekijk kan ik maar één ding zeggen: Bravo
Ik zie welliswaar een koudbloed maar wel één die los door z´n lijf loopt, nageeflijk is en gewoon een nette oefening loopt zonder protest of tactverlies.
Ik zie regelmatig "sportpaarden" die een stuk beroerder lopen.

ben ik het helemaal mee eens.

voor elk paard is het goed om te dressuren om goed los te blijven,
en niet iedereen heeft dezelfde smaak, dus de een ziet liever een warmbloed en de ander een koudbloed, oke dat is natuurlijk niet raar,
maar om nou de koudbloeden zo de grond in te boren....

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:13

[quote="Samsam
Als ik even voor mezelf mag praten: Wat ik mis bij een koudbloed is de lichtvoetigheid, het sierlijke, elegante en losse wat m.i. toch een belangrijk deel van dressuur is, jouw paard is in mijn ogen een gewichtsheffer in een balletpakje en dat is niet waar ik voor kom kijken!
Maar zoveel mensen zoveel smaken![/quote]`
DAAROM IS HET NOU JUIST ZO KNAP VAN ZO'N PAARD!! ALS HIJ TOCH EEN Z-PROEF CORRECT EN NETJES KAN LOPEN!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:17

.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:22

Samsam"]
[quote="Jippie schreef:
KWPN voor warmbloeden

Ja en dan met een eigen dressuurcompetitie zodat ze ook vooraan kunnen eindigen!
[/quote]

Sorry hoor!! Maar ik ben met mijn shire - hackney afgelopen zomer in de b-dressuur gestart en meteen twee keer eerste, een keer derde en een keer tweede met vijf winstpunten in vier proeven! Je kunt mij niet wijs maken dat een koudbloed niet bovenaan kan eindigen... Nee idd. Hij zal idd niet snel een zz-licht proef lopen. Maar hoeveel kwpn-ers zijn er niet die nog geen fatsoenlijke l- proef kunnen lopen??? juist. Heeeel veel..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:28

LadyJane schreef:
[quote="Samsam
Als ik even voor mezelf mag praten: Wat ik mis bij een koudbloed is de lichtvoetigheid, het sierlijke, elegante en losse wat m.i. toch een belangrijk deel van dressuur is, jouw paard is in mijn ogen een gewichtsheffer in een balletpakje en dat is niet waar ik voor kom kijken!
Maar zoveel mensen zoveel smaken!
[/quote]`
DAAROM IS HET NOU JUIST ZO KNAP VAN ZO'N PAARD!! ALS HIJ TOCH EEN Z-PROEF CORRECT EN NETJES KAN LOPEN!

Daar gaan we weer: Een jury punt op onderdelen, niet hoe knap het is voor een paard!!!

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:29

Jemig zeg, wat een discussie hier! Zelf heb ik 2 KWPN'ers, maar ik heb er absoluut niets op tegen als iemand met een koudbloed aan komt zetten in de ring. Sterker nog, zou het geweldig vinden. Als het nou nog zo was dat ze niets konden behalve rondstampen had ik gezegd nee. Maar er zitten wel degelijk koudbloeden bij die wat kunnen en dan mogen die van mij ook zeker uitkomen in wedstrijden.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:31

Je rijdt ook niet alleen voor de jury, maar vooral voor jezelf!! En als je paard het goed kan, dan mag je het zeker laten zien, want er zijn ook genoeg mensen die het wel waarderen.....

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:31

inderdaad een jury punt op onderdelen dus waarom zou hij dan een koudbloed die een correcte proef laat zien daarvoor niet de punten geven??
vind trouwens dat ladyjane goede punten rijdt, daar kan ik al uithalen dat een koudbloed het wel kan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:33

Als je mijn onderstaande eerdere post gelezen hebt zeg ik ook niet dat het niet kan/mag/of je dat je het beter niet kunt doen, alleen dat ze veel minder getalenteerd zijn voor dit werk, zoals mijn kwpner veel minder geschikt is voor zwaar trekwerk enzo!

Samsam"]
Maar zoveel mensen zoveel smaken!

Maar tuurlijk mag je wel meedoen, ik zou het vooral doen en zeker op het lagere niveau moet ze zeker punten/prijzen kunnen halen, hier speelt gehoorzaamheid en nauwkeurigheid nog een grote rol
[/quote]

[quote="ladyjane schreef:
Sorry hoor!! Maar ik ben met mijn shire - hackney afgelopen zomer in de b-dressuur gestart en meteen twee keer eerste, een keer derde en een keer tweede met vijf winstpunten in vier proeven! Je kunt mij niet wijs maken dat een koudbloed niet bovenaan kan eindigen... Nee idd. Hij zal idd niet snel een zz-licht proef lopen. Maar hoeveel kwpn-ers zijn er niet die nog geen fatsoenlijke l- proef kunnen lopen??? juist. Heeeel veel..

Enne, alle paarden welk ras dan ook kunnen een z proef lopen, alleen niet even goed en binnenhetzelfde tijdsbestek

Dus ook alle kwpnners kunnen een fatsoenlijke L-proef lopen (en alle koudbloeden ook)
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 18-05-03 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:35

Ik snap best dat mensen voor zichzelf rijden maar soms word ik wel eens moedeloos als ik het niveau in de B zie.
Erg off-topic, sorry Knipoog

Even leuk voorbeeld dat het allemaal best mogelijk is om met een ander ras te starten: vandaag had ik ook een soort hackney-achtig dier van onbekende afstamming op 1 staan ondanks de zgn. dressuurpaarden die er rondliepen.
Maar de dressuurpaarden werden slecht voorgesteld dus ja, dan verdien je punten toch echt niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:38

SuperQuinta schreef:
inderdaad een jury punt op onderdelen dus waarom zou hij dan een koudbloed die een correcte proef laat zien daarvoor niet de punten geven??
vind trouwens dat ladyjane goede punten rijdt, daar kan ik al uithalen dat een koudbloed het wel kan.

Wie zegt er dan dat ze voor een goede proef geen goede punten moeten kunnen halen?

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:40

Samsam, ik bedoel te zeggen dat er heeel veel wpn-ers zijn die net zoals in jouw ogen een koudbloed, gewoon de bouw niet mee hebben. Kijk maar eens naar een paard dat overbouwd is. Die kan de moeilijkere oefeningen vaak helemaal niet aan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:50

LadyJane schreef:
Samsam, ik bedoel te zeggen dat er heeel veel wpn-ers zijn die net zoals in jouw ogen een koudbloed, gewoon de bouw niet mee hebben. Kijk maar eens naar een paard dat overbouwd is. Die kan de moeilijkere oefeningen vaak helemaal niet aan.

Dat ben ik absoluut met je eens, maar ik denk eerlijk dat het exterieur en de beweging beide dusdanig zijn dat een koudbloed bovenaan kan lopen in een hogere klasse.

En er zijn ook zat kwpnners die dit niet zullen kunnen, maar ook een groot aantal wel!

Maar dit wil echt niet zeggen dat je dan maar geen wedstijden moet gaar rijden, kijk maar eens hoever je kunt komen, met veel een goede training waarchijnlijk best een heel eind, maai ik zie zovaak dat er op jury's gescholden wordt omdat mensen die kunnen inzien dat wanneer zij voor een foutloze proef minder punten krijgen dan een paard dat met meer soeplesse, elegantie, losheid, gedragenheid loopt en misschien een foutje maakt.