Rangeela schreef:Wel sporen en geen bit, vind ik persoonlijk wel een beetje raar, vooral als je er ook niet mee om kan gaan.
Je paard zal steeds minder reageren als je m zo prikt de hele tijd. Ik vind het wel knap dat je met een neckrope durft te rijden, maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als je op die manier naar buiten gaat te rijden. En Is het de bedoeling dat je zo hard aan de neckrope trekt? Een bit is een obstuctie voor de luchtwegen, maar ik denk dat zo'n strakke neckrope nog net wat vervelender is als een bit.
Natuurlijk kan ik deze opmerkingen alleen maar maken aan de hand van de door jou geplaatste moment opnames dus wie weet is het in reall life een stukl minder als t lijkt.
Ziet er wel uit alsof jij en je paard er plezier in hebben. Maar als jou paard steeds de mogelijkheid krijgt om te kiezen wat die zelf wilt snap ik dat zekers ! Hihi.
Succes!
Ik zit met precies hetzelfde in mijn hoofd als wat jij hier aangeeft.
Ik vind het ook storen dat de sporen er steeds inzitten (Maar dat wordt al vaker aangegeven!).
Maar wat mij het ergste stoort is de neckrope

De bedoeling van de neckrope is net om met minimale hulp ervan, het maximale resultaat te bereiken. Dus geen druk ermee uit oefenen alleen aanwijzingen geven naar het paard toe laat maar zeggen

Als je vaker zo wilt rijden is het handig om eens een boek of dvd aan te schaffen waar ze je precies alles op uitleggen enz. Is voor jou en het paard een stuk fijner!