inderdaad op de binnenhoefslag gaan rijden aangalopperen in een hoek of op een volte, stelling naar binnen. Binnenbeen op de singel en buitenbeen goed achter de singel en je geeft hem dan als het ware met je binnenbeen een zetje in de goede galop. Zodra hij in de goeie galop zit ook even goed door galopperen en daarna flink belonen. Het is een kwestie van verkeerd aangeleerd of heeft moeite met 1 kant, want een paard heeft net als een mens ook een links en rechts. Mijn paard heeft moeite met de linker galop, maar hoe meer ik oefen hoe beter het gaat. Ik heb in het verleden ook op een pony gereden die dit ook deed en toen legden we wel eens een springbalkje op de grond in een bocht, en vaak sprong ze dan goed aan. Succes er mee!
JM_93
Geplaatst: 29-12-09 08:55
Je kunt ook een bakje schuin in de hoek van de bak leggen, en dan op het bakje aanspringen. voor veel paarden werkt dat maar natuurlijk niet bij iedereen. succes ermee
loesje_f_a
Geplaatst: 29-12-09 10:58
spring in een hoek aan, of volte. Zorg dat je paard stelling geeft. en houdt je binnenbeen eraan. Teminste, zo heb ik het geleerd Nog veel succes!
Sil23
Geplaatst: 29-12-09 13:33
Een paar binnenvoltes maken en dan in galop gaan en springen
Mette
Geplaatst: 29-12-09 13:37
Mijn paard springt ook wel eens in de verkeerde galop aan,als hij dat doet vang ik hem gelijk weer op en pak ik extra stelling meestal werkt het wel.
sjantaaaall
Geplaatst: 20-02-10 22:40
mijn haflinger heeft daar ook een handje aan! wat ik altijd doe: ik laat hem naar binnen kijken, in een hoek de galop hulp geven, en op hetzelfde moment een tikje met de zweep geven, niet slaan maar gewoon even aanraken lukt dat echt niet dan ga ik op een volte en dan hele baan verder en natuurlijk uitbundig belonen hoop dat je hier wat aan hebt
Stelling naar binnen en op de volte, de hulp in de hoek geven. Weet je zeker dat je niet perongeluk 2 benen tegelijk op deezelfde plek de hulp geeft? Of heeft je paardje nog niet genoeg balans'? succes!
Pieder
Geplaatst: 22-02-10 14:19
Wat ook een goede tip is. Ga op het verkeerde been lichtrijden en spring dan aan in de hoek, zit je ook 9 van de 10 keer goed. Ik denk echter dat het verstandiger om je paard eerst een goed recht te richten zodat hij goed in balans stapt en draaft. Van daaruit zou ik de galop pas weer oppakken. Je zult zien dat dit dan veel beter gaat.
misschien kan je eens proberen op de volte te rijden en dan goed stelling naar binnen te houden, dan waanneer hij/zij goed loopt spring je aan:)
ChicaxIlke
Geplaatst: 23-02-10 14:15
Leer je paard om met zijn achterhand naar binnen te lopen, hierbij doe je dan een binnenstelling en hou je je buitenbeen goed naar achteren. Als je dit dan nog in een bochtje doet, dan heb je alles om juist aan te springen. Zo creëer je voor je paard eigenlijk een situatie waarbij hij niet anders kan, dan in die galop aan te springen. Wat je ook kan doen is om te wijken en dan aan te springen, dit helpt ook regelmatig.
Succes! xx
Thomina
Geplaatst: 24-02-10 16:29
Op het verkeerde been lichtrijden, hierdoor springt je paard vaak wel goed aan. En kijken welk been eerst naar voren gaat, is dit het binnenvoorbeen dan moet je dan aanspringen. Op het moment dat zij dat voorbeen dus naar voren doet moet je aanspringen, hierdoor kunnen ze ook vaak geod aanspringen! En altijd zorgen dat je je buitenteugel er goed aan houdt!