Patrik Kittel weer in de fout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:43

Wat een heerlijk wereldje is dat paardenwereldje toch :7 We willen niks van elkaar aannemen, potten verwijten ketels dat ze zwart zien en zodra iemand ook maar IETS doet wat volgens de ander niet zou horen krijgt men meteen de wind van voren... My God wat een gezeik en ge-emmer weer en waarom? Om een stom filmpje waarin 2 ruiters even een geintje uithalen. Natuurlijk is het niet bevorderlijk voor het paard maar dit is eenmalig en ze zullen het vast niet op dagelijkse basis doen omdat ze wel betere dingen te doen hebben. Net zoals de mensen die zich druk maken om dit filmpje trouwens. Ga je druk maken om paarden die echt in nood zitten en wel degelijk een reden hebben waarover je je zorgen moet maken!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:49

The_Stig schreef:
StableEnable schreef:
Niks geen dolletje. Wat mij betreft volkomen respectloos naar het paard. Er is idd meer dan genoeg onderzoek naar gedaan en gewichtsverhoudingen zijn niet voor niets daarmee vastgesteld.
Een paard is geen stuk speelgoed dat je koopt bij Bart Smit en dat ten dienste moet staan van onze 'dolletjes'.
'Lol met de knol'??? Ach het is maar even.... Heb jij toch ook lol in, paardje?
Onbegrijpelijk dat mensen die op zulk hoog niveau presteren zo weinig verstand hebben van een paardenlichaam.

Het paard zal dan nu wel afgeschreven zijn wegens een doorgezakte rug en kissing spines }:0

dus met zn 2e heel even op de rug van het paard is heel zielig maar 23 uur op stal is niet zielig.
echt onzin dit hoor bah. ook wij doen het wel is met zn 2e op het paard maar zo slecht is dat niet we springen toch niet. we zitten even.

en zo word idd de dressuur sport nog leuk.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:55

en de echte materie van de discussie: het onderzoek?

heeft iemand daar een artikel van? Dat soort conclusies zijn zo ver van mijn ervaring dat ik daar wel mijn vraagtekens bij zet. Ik ben benieuwd naar hun methodiek, e.d. Ook universiteiten leveren bij tijd en wijle broddelwerk!

een blanket bewering over gewichten over alle paarden vind ik zowiezo verdacht, aangezien het exterieur al veel verschilt.
oude cavalerie voorschriften (19e en vroeg 20ste eeuw) hebben ook hun basis in serieus onderzoek, (destijds) en de ervaringen van die mensen liegen toch ook niet. daar is het gewicht dat het dier draagt erg veel groter. Ik heb het idee dat dit niet enkel een kwestie is van voortschreidend inzicht, maar ook van andere randvoorwaarden en grenzen. wat is de onzekerheid en variatie in dat 15% getal?

ik ben benieuwd naar publicaties over dit onderwerp. Iemand? bronnen? stableenable?

overigens twee ruiters wegen samen misschien 80+65 kg+zadel van 5 ofzo = 150 kg, dus dan is dat 25% van een 600+ kg paard? ik denk dat dat prima kan, sterker nog, ik weet dat dat prima kan. (al was ik erachter gaan zitten ipv ervoor). voor lange afstand is het bijvoorbeeld anders, of als je gaat springen, of al dat soort dingen.

naja, benieuwd.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:59

Goh mensen uit de dressuur gaan los :D
En dan krijgen ze weer gezeur, het is ook nooit goed :+

Vind het een leuk filmpje

Enne het is een volle 3 minuten dat hij erop zit ;)

Binckydenice

Re: Patrik Kittel weer in de fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:05

Dit dier heeft minder last van deze twee ruiters, dan menig andere enkele ruiters die op een paard zitten en geen idee hebben waar ze met hun gewicht heen moeten en het paard constant in de weg zitten....

Apple

Re: Patrik Kittel weer in de fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:08

Ik zet een slotje op dit topic. Dit filmpje is al ouder en gewoon even tijdens een prijsuitreiking incidenteel 2 personen op een paard.
Dit is geen rijtechnische discussie. Indertijd heeft bij Links al een topic over dit filmpje gestaan.