Paardentango schreef:Sorry, even storen, maar ik vraag me dan af waar is je eigen gevoel en je observatievermogen als je voor alles bewijs nodig hebt.
Mijn eigen gevoel kan verkeerd zijn. Het overkomt iedereen heel regelmatig dat je gevoel zegt dat dit of dat... en dat de realiteit anders blijkt te zijn.
Maar iedereen mag zelf bepalen (op basis van eigen gevoel en inschatting) wat het beste past bij jullie combinatie. Dat is het punt niet. Alleen... als je dingen gaat brengen als FEITEN, dan moet je ze ook kunnen onderbouwen als feiten.
Als je zegt: 'ik vind een hackamore een scherp bitloos hoofdstel' of 'ik vind een stang een scherp bit', dat mag. Maar als je zegt 'een hackamore kan het neusbeen breken', dan moet je dat op z'n minst wel kunnen onderbouwen. En als je zegt dat 'een bit automatisch pijn doet' ook.
Citaat:
Een vriendin van mij gilt al als een kapper met een kam over haar hoofdhuid gaat, zij ervaart dat zo. Voor haar is dat pijnlijk. Ik voel dat zelf weer heel anders.
Met bewijzen zouden we beiden misschien wel ongelijk hebben?
Dat ligt eraan. Als die vriendin stelt dat kammen pijnlijk is, punt uit, niet alleen voor haar maar voor iedereen, dan heb je wat te bewijzen. Als jullie gewoon allebei kunnen begrijpen dat de ervaring voor de een ander is dan voor de ander, hoeft dat niet.
Citaat:
Bovendien alles is te bewijzen, zelfs dat de aarde plat is.
Eh... nee, dat is onzin.