Als Buster zo onder het zadel loopt op de keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:12

Misschien zijn ze op die keuring wat positiever dan wij hier, en vinden ze het juist heel leuk om te zien hoe sterk en werkwillig zulke paardjes zijn!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:25

Thuis kan het idd wel, maar ik denk dat je jezelf een heel groot bord voor je kop houdt als je erin gelooft dat je op de keuring normaal je rondje uit kan rijden zonder rare opmerkingen of zelfs diskwalificatie. Het is gewoon geen gezicht, sorry als ik het zo bot zeg, maar dit is niet wat mensen willen zien en dit roept bij veel mensen gedachten aan dierenmishandeling op! Wees nou de wijste en blijf lekker thuis rondhobbelen en ga desnoods meedoen aan een rubriek aan de hand.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 10:26

Ik ben idd wel benieuwd hoe dit af gaat lopen,

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 10:45

Haha, ik ga zowieso ook met 'm aan de hand lopen! Wat dachten jullie nou?!
Ik had het er even bij kunnen zetten, maar in een ander topic had ik al gezet dat ik met Buster en Duke daarheen ging, gewoon aan de hand.
Maar dan is er nog iets: Buster moet bij die ronde bij de ruinen meedoen omdat ie geknipt is (maar dus nog wel vruchtbaar!), daar zal hij zich meer voor schamen dan ik in het zadel Knipoog Tong uitsteken
Dan nog even over de keuring: het is geen stamboek-keuring, en de mensen die ik ervan gesproken heb waren er enthousiast over, dat ik Buster ging rijden met m'n 1.80 m.

En ik hou jullie op de hoogte van hou het afloopt, en ik zal m'n fotograaf opdracht geven zo veel mogelijk foto's te maken!
Dat was nl bij deze foto ook zoiets; ik las commentaar op m'n houding (terecht!), maar ik was hier met korte beugeltjes in draf aan het kijken hoe m'n voeten uitkwamen tegenover Buster's benen, de fotograaf zag het als een mooie actie, en schoot 'm, ik vond Buster er zo cute op, dat ik hem daarom hier plaatste, normaal zit ik wel normaal!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 11:50

Hoe kan ie nou geknipt zijn, en nog wel vruchtbaar?

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 12:33

waarschijnlijk een derde bal inwendig ofso... dat is de verklaring van de da

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 12:52

Er zijn trouwens nog wel wat geinige foto's gemaakt onder het zadel; dit vond de fotograaf gewoon lief!
Het blijkt dat Buster er plezier in heeft, alleen heeft dit weer weinig met rijden te maken... Maar wel ff leuk om te plaatsen!

Afbeelding

Afbeelding

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 12:55

ik vind datut er lief uit ziet Geld, geld!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:03

Ik vind het buiten geen gezicht ook nog eens verkeerd voor de pony! Schat er zijn grensen, fase it! Je bent echt veel te groot voor die pony!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:09

nouja te groot ben je en hij kan het wel dragen ant een shet kanook 100 kg dragen maar t lijkt me niet echt lekker rijden en ook niet lekker lopen voor de pony

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 14:58

zoals ik al eerder heb gezecht: Buster geniet ervan als ie door de smalle bospaadjes mag scheuren enzo; langs de fiets, voor het karretje, of aan de hand doe ik het niet met 'm hoor...

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:15

Whaha voor he plaatje hoef je het niet te doen nee Haha! Als je in ieder geval je beugels op een normale lengte doet ziet het er al wat beter uit, zo lijk je alleen maar nog 10 x te groot voor hem.
Nou veel succes op de keuring!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:24

Afbeelding Ik op Bunny ben ook veel te groot maar ze heeft er ook nog plezier in.

Ross

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:34

Wat een ontzettend schattig paardje zeg! Dat moest er even uit. ( ik heb ook meteen maar je profiel bekeken voor nog meer Buster foto's wat een schatje zeg!! Tong uitsteken)

Bas_Goliath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:45

Ik heb niet bar-veel verstand van paarden, maar weet wel dat er (te) veel mensen zijn met paarden die er een keer in de week naartoe gaan, intensief rijden en zich de rest van de tijd niet laten zien. Hebben ze vrij, rijden ze hele dagen, 4 weken op vakantie; pech voor het paard.
Nadia heeft er tenminste structuur in zitten!

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:17

Je kunt zien dat Buster er lol in heeft en wat schattig dat hij zo met je aan het zwemmen is (zie: foto's in het profiel) en een scheetje om te zien, alleen voor wedstrijden heb je er idd niets aan.. maar je doet het uiteindelijk toch voor je lol toch?

heb je hem al van veulen af aan?
Groetjes liz

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:28

op de laatste foto's zijn je beugels nogal ongelijk Lachen

Hobbelpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:37

Op deze is toch ook te zien dat Buster er plezier in heeft?!

Afbeelding

En ook aan Buster's gangen is te zien dat ie er niet moeizamer door gaat lopen zoals iemand hier zei: Buster blijft z'n supergangen elk moment tonen!

Afbeelding

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:50

spring je ook met hem dan?dat zou ik wel zielig vinden als je ok nog hoog me hem ging springen

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 12:53

Lydia: volgens mij kunnen wij wel eens gaan synchroon-rijden (of hoe je het ook schrijft)!
Liz: ja, ik verzorgde zijn moeder al vanaf de geboorte, ik heb haar alles geleerd en toen ze de leeftijd had er ook eens een hengst voor gezocht, en daar is Buster uit geboren! Helemaal vanaf het begin bijgeweest dus!
De ongelijke beugels komt doordat ik daar rij met een 'indianen-zadeltje' met daaraan gemonteerde beugels (het zooitje schuift soms wat... Frusty ) En ik weet niet of het jullie opgevallen was, maar ik reed bij die foto's, en ook bij die hele rij hierboven alleen met halster. Dat doe ik ook bewust: als Buster het bit in krijgt weet ie dat we of naar een merrie gaan, of lekker buiten gaan rijden; daar verheugt hij zich dan helemaal op. Vandaar dat ik in de wei zo veel mogelijk zonder bit rij (puur tussen de oren, maar het werkt wel!)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:56

nou sorry maar ik vind het ook geen gezicht
dit is net zoiets als dat ik op Joey zou gaan rijden, nou heb
ik dat toevallig 1x gedaan en het zit voor geen meter.
Niet omdat Joey niet lekker rijd, maar omdat ik er gewoon
veel te lang voor ben (lees: 1.79 m)

veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:23

Buster, 1 ding, ben je niet bang dat Buster je geen rotschop verkoopt tijdens galop? Per ongeluk, omdat je feitelijk te lang bent, en dan echt te lang voor zo'n beestje.
Ik heb respect voor wat je met hem bereikt hebt, maar dit rijden kan eigenlijk niet, beestje heeft wel plezier, maar het is niet fijn voor hem. Echt niet.

Hobbelpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:49

Maya schreef:
beestje heeft wel plezier, maar het is niet fijn voor hem. Echt niet.

Geloof het nou, dat beestje geniet dan écht!
en volgens mij rijdt Nadia zo goed als alleen buiten, alleen nu ff in de wei of bak om te 'trainen'.
Buster kan niet eens zonder joh!

Indiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:56

Ik heb verschrikkelijk veel respect voor de manier van rijden van Nadia!!!
Wij hebben hier zelf 6 kleine Appaloosa's (1.10 m. -1.25 m.) en 3 Quarters, die allen ingereden zijn door Nadia. We hebben dan ook nooit ergens last van gehad; op die kleintjes konden eigenlijk ook meteen al kinderen rijden!
Het voordeel van de manier van rijden van Nadia is dat ze tijdens het rijden gewoon constant communiceert met het paard, en zo gauw ze maar iets verveling of moeite merkt, pakt ze het weer anders aan.
De paarden en pony's hier waren 4 jaar toen ze uit de kudde kwamen, kenden geen mensen, en Nadia heeft ze dus voor ons beleerd. Ik zou ook echt nooit meer anders willen; doordat Nadia ze met zo veel liefde had behandeld kregen wij er ook al veel makkelijker een sterke band mee, heel anders dan een paard van particulier of handelaar overkopen!

Ook nog even te noemen: Nadia komt hier nog regelmatig (ong. 1x in twee maanden), ze hoeft de pony's dan maar een keer te roepen, en ze komen op gekken op haar af en zijn er niet meer weg te slaan! En dat doen ze absoluut niet zomaar bij mensen!

Dus Nadia: heel veel succes met Buster!!! ondanks dat je niet voor de overwinning meedoet. En dus ook heel veel plezier daar, misschien kom ik nog ff kijken!

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:58

wat een lief berichtje Lachen
ik ben het er helemaal mee eens dat Buster en lol in heeft en hij heeft er Absoluut geen last van, iedereen reageert hier zo vel omdat je dit minder vaak ziet maar dat wil niet zeggen dat het slecht voor dat beessie is?
Je kunt hartstikke goed zien wanneer een paardje het wel of niet leuk vind.
Groetjes liz