In de B Paard meer oprichten!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:28

orienta schreef:
ja maar als het voor jezelf sloom aanvoelt kan je er al donder opzeggen dat je niet genoeg impuls heb

Vaak wel idd. Maar als je bijv. op een paard zit wat groot beweegt, is het vaak toch geen maatstaf omdat de bewegingen vaak slomer aanvoelen maar het dan toch niet zijn :).

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:29

orienta schreef:
orienta schreef:
hoeft niet maar je ziet het wel veelste veel
die paarden sloffen dan door die proef heen dan vind ik het niet zo gek dat ze geen punt krijgen

Citaat:
Zoals je ook veel te veel paarden ziet die al te vroeg opgericht met een weggedrukte rug worden gereden. In allebei de gevallen moet dat puntenmindering tot gevolg hebben

nou dat gebeurd ook heus wel hoor die slaan ze echt niet over ;)
daar heb jij natuurlijk geen last van met je knappe paardje :D

Ik krijg meestal commentaar op mijn eigen weggedrukte rug :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:30

Plaisir schreef:
orienta schreef:
ja maar als het voor jezelf sloom aanvoelt kan je er al donder opzeggen dat je niet genoeg impuls heb

Vaak wel idd. Maar als je bijv. op een paard zit wat groot beweegt, is het vaak toch geen maatstaf omdat de bewegingen vaak slomer aanvoelen maar het dan toch niet zijn :).

tuurlijk
maar daar ga ik in het geval van TS niet uit ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:30

weetergeen schreef:
Ik krijg meestal commentaar op mijn eigen weggedrukte rug :D

daarom krijg je ook geen winstpunten :') _O-

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:35

Mellanie, ik zou om te beginnen je zadel wat verder naar achteren leggen, ruim, plm. 3 vingerbreedten achter het achterste deel van het schouderblad. Dat is die bobbel onder de schoft.
Verder is het te gek voor woorden oprichting te vragen van een B-paard. Een 5-jarige zit net op de lagere school, die ga je toch geen algebra vragen?
Probeer de hals wel iets langer te houden, zodat de neus niet te ver achter de loodlijn komt. Dat je in de training even zoals op de foto rijdt, hindert niks, maar in de proef mag hij wat meer met het neusje naar voren lopen.
In elk geval nooit met je handen in de "dressuur"houding trekken, dan gaat alle impuls, d.w.z. looplust onder jouw controle, verloren.
Ik heb zelf ruim 15 jaar gejureerd en verbaas me nog dagelijks over de enorme onzin die soms op coupons geschreven wordt, juist in de B. B=beginner,basis. Lekker op eigen benen laten lopen dus, en dat spetteren komt later wel!

orienta

Re: In de B Paard meer oprichten!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:37

Niet banketstaaf bedoelt linky maar bij de hedendaagse jurylichting kan je echt niet aankomen met een paard dat enorm op de voorhand loopt met ze neus over de grond in de B

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 17:22

@linky zadel verder naar achteren?
daar heb ik nog nooit commentaar op gehad

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:24

Ik herken dit ook!
En ik vind je paard juist lekker lopen voor de B

In de B gaat het er om dat je de basis door hebt en de aanleuning is meestal lager zodat het paard beter rond kan worden. En naarmate je hoger komt moet j emeer gaan oprichten en rond blijven.

Ik vind niet dat ze dit in de B al kunnen verwachten.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:27

ik herken dit ook, had op mijn coupon "paard mag zich nog meer oprichten, maar al beter dan in eerste proef". Had er overigens wel een (netaan) winstpunt voor. Ik vind ook niet dat ze in de B al oprichting kunnen verwachten, maar toch is het bij veel jury's wel zo.

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:57

ja naja ik ga gewoon lekker door zoals ik nu bezig ben,
wat meer op de achterhand krijgen i.p.v
de voorhand en lekker voorwaarts.

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:12

somige jury's verwachten in B een Z paard aan komt stormen. Maar B is voor beginneling { paard of pony } maak niet uit, maar dan kun je niet verwachten dat ze als een z paard door de bak heen rijd. Vele jury's hebben plaatje voor de ogen en als je daar niet aan tipt, dan lig je eruit. Toen ik nog in B zat deed ik het ook lekker diep en rond, van de jonge Jury's dikke vette commentaar van meer opgericht en zeer dicht bij een verliespunt, heb ik wat oudere jury's dan krijgen we mooie winstpunten. En dan denk ik van zo, ja wat willen ze nou zien dan. :(

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 11:22

indd, ik dacht ook dat jury's zich aan een bepaald beeld moesten houden
bij het geven van punten..

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:59

Mellanie_ schreef:
indd, ik dacht ook dat jury's zich aan een bepaald beeld moesten houden
bij het geven van punten..

Ja maar Euh dat doen ze niet dus. Ik had vorig week een wedstrijd in L2 een andere klasse maar
bij deze amzone was een hele bekende van jurie. haar paard komt dan van een bekende stal af
maar rijden was gewoonweg ho maar. Wijken was gewoon zo iets van hand veranderen
middendraf die was van verre niet te zien, ze draafde gewoon door enne in galop ging de paard aldoor er van door en moest ze de paard in een hoek tot stilstand zetten en weet je wat voor een punten dat ze kreeg 188 en in de tweede ring 203. dat komt dat vele niet ieder jury maar vele zijn het wel { naam ziek }

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 12:03

wooow wat een punten heej!! das echt niet normaal voor de L2...
dan ben ik al M2 zeker :+

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:10

Mellanie_ schreef:
wooow wat een punten heej!! das echt niet normaal voor de L2...
dan ben ik al M2 zeker :+

Nee jho zijn wij al ZZ, vele amezone's vonden het ook echt belachelijk en waren er boos om en gingen weg.
ik ook hoor was echt wel pissig erom. Maar hoorde later dat die amezone er ook niet blij mee was. nee tuurlijk niet zei ik zo , van euh iedereen weet wel dat het gewoonweg een vriendje's politiek was op dat moment. En dat men niet moet denken dat het niet zo was.
Maar we gaan vrolijk verder. Ik rij trouwens in L2 en in M2 en volgend jaar start ik weer met een jonge in { B } A gain..
Maar dat is niet zo'n held en wil effe informeren op dat moment dat ik als laaste kan om ongelukken te voorkomen, Ze trapt niet , maar ze gaat steigeren en bokken en dan ervandoor voor vreemde dingen links omkeert en weg wezen ~~}> Oewhaaaa

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 12:20

Nicole987 schreef:
Maar dat is niet zo'n held en wil effe informeren op dat moment dat ik als laaste kan om ongelukken te voorkomen, Ze trapt niet , maar ze gaat steigeren en bokken en dan ervandoor voor vreemde dingen links omkeert en weg wezen ~~}> Oewhaaaa

oeeh das niet zo handig, succezs!! :P

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:39

nee dat vond ik dus ook hihihihi. daarom wil ik het zo effe doen. Als het mag hoor, dat weet ik niet ze moet er wel aan wennen tis ook nog maar een baby, Misschien veranderd dat nog wel wie weet Y Hope So