ubero Mey Z @work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zwieke

Re: ubero Mey Z @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:14

Sommige mensen denken nu eenmaal dat ze met een A en B brevet kunnen lesgeven... Wat wél zo is, als je deze brevetten hebt kun je deelnemen aan de cursus voor initiator, maar daar moet je dan ook eerst voor slagen. Dit even terzijde.

Verder blijf ik erbij dat je moet blijven oefenen aan je zit en houding :)

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:14

ze heeft een diploma waardoor ze mag les geven van beginner tot gevorderd en ze mag ook A en B brevetten afnemen van anderen

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:15

ga morgen 2 uur achter elkaar les nemen ga moeder foto's laten nemen die niet zo wazig zijn en zal ze dan plaatsen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:17

Wat is het nut van twee uur les achter elkaar?

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:18

gewoon langer rijden de eerste les rijden meer nog beginners mee de 2de daarintegen rijden alleen half gevorderde mee 2de les is ook vaak leerzamer

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:19

Waarom dan niet gewoon de tweede les rijden?

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:20

heb woensdag een les gemist wegens ziekte dus dan haal ik dat uur 1 met dat eerste uur ook nog te rijden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:25

Bereik je niets mee behalve dat je paard niet geconcentreerd gaat zijn. Als ik goed lees krijg je dus groepsles?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:32

Dat zou ik dus niet doen, twee uur lessen. Als ik je instructrice was, zou ik je dit afraden. Jammer van het geld dat je een les gemist hebt, maar dit gaat niets toevoegen. Gewoon de tweede les gaan volgen. En op zoek naar leuke prive-les, dat kun je wel gebruiken geloof ik! ;)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:35

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:35

aub,gooi die gogue eraf of zet hem losser.Je maakt je paard kapot.
Er is niks mis met groepsles,heb ik ook.Maar kies een goede lesgeefster.
Ik vind je ook een beetje te groot voor dit paard maar dat is mijn mening..
2 uur les na elkaar volgen is niet goed.
Je paard zal zich niet meer kunnen contentreren en het is ook heel vermoeiend.
neem op een andere dag les om die les van woensdag in te halen.
Ik zou graag nieuwe foto's zien.

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 21:01

zal er een mooie plaatsen van vandaag zonder gogue en zonder mexicaans hij heeft zo zijn momenten dat hij vanzelf onderin komt

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:18

samj1 schreef:
zal er een mooie plaatsen van vandaag zonder gogue en zonder mexicaans hij heeft zo zijn momenten dat hij vanzelf onderin komt

goed,hoe zit het nu met die 2 uur les achter elkaar?

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:26

tegenwoordig kan iedereen een lesgeef-papiertje halen dus dat stelt niks voor in mijn ogen :n

een gogue omdoen tot jij leert onderin te rijden???

sorry hoor, maar dan leer je het nooit :n
sowieso met hulpteugels leer je niet rijden en krijgt je paard alleen maar een foute houding (alles wat 'gedwongen' wordt is niet vanuit ontspanning en dus verkeerde spieren)

je kan alleen leren rijden door te voelen, jij moet leren onafhankelijk te zitten, ontspannen te zitten, mee gaan in de beweging van je paard en zo min mogelijk met je handen en been te doen......

als JIJ ontspannen bent/zit/rijdt komt je paard vanzelf in ontspanning en zakt hij vanzelf 'in je hand' en loopt hij dus 'aan de teugel' (met zijn neus op of vóór de loodlijn en niet erachter

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:30

wat doe ik toch verkeerd, dat ik geen eigen paard heb :P

Ik wacht de foto's van je volgende les af...

Het paard wat ik nu rijd, had ook een probleem met ontspannen..en om mij nog eens te irriteren en
uit m'n concentratie te halen doet ze "de kameel".. of met andere woorden: Hoofd in de lucht.

Oplossing: Martingaal en streng zijn..

Verder, schijnovergangen maken en controle houden.. lekker ontspannen rijden.. dat ligt echt bij jezelf..
inmiddels loopt ze vrijwel continue ontspannen en doet ze haast 'de kameel' niet meer.
Het is werken werken en nog eens werken, en bij de ontspanning heeft de martingaal weinig werk gedaan..
maar omdat ze haar hoofd niet meer zo achterlijk omhoog kan gooien, dat doort heeft en mij niet meer
zo uit m'n concentratie haalt hobbelen we lekker relaxed de bak door, en kunnen we weer verder met andere oefeningen..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:37

Het maakt opzich niet zoveel uit als je lesgeefster geen diploma heeft, als ze maar eerlijk en goed lesgeeft! En zo ziet het er niet uit. Sorry hoor, maar hoe kan jij leren je paard naar de ontspanning te rijden, als je hem eerst onontspannen maakt met hulpteugels etc, zelfs als ze losser zitten, dit paard heeft ze volgens mij niet nodig! Hoe je dan zoiets kan aanraden als lesgeefster is mij een vraag! Je vindt je lesgeefster misschien heel goed, maar je hebt nooit les gehad van iemand anders. Probeer het gewoon een keertje, al is het maar een proefles, dan kan je toch beter vergelijken. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je lesgeefster toestaat dat je 2 uur achter elkaar lest. Uit al je opmerkingen vraag ik me af of ze toch wel helemaal de juiste persoon is....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:37

Mijn tip, wil niet te veel in zo weinig tijd :n

Ik rij zelf al ruim 22 jaar en ik heb mijn sporen nog echt moeten verdienen ;) en ik heb zelfs gisteravond nog les gehad :j

Ga eerst de basis eens onder handen nemen en bouw het zo op, misschien dat je dan over een jaar of 5 toe bent aan het wat betere werk.

Succes

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:45

samj1 schreef:
de lesgeefster daar hoeven jullie niet over te oordelen die geeft weldegelijk goed les!!!! hoofdstel doe ik niet weg past beter bij hem hij dat altijd gewoon geweest dus oogt wel groot maar is braaf das wat telten voor de 1000ste keer hulpteugel zat voor die 1ne keer te strak wat nu niet meer is!!!!

Vriend...Als jij 2 keer per week les neemt van haar en jij zit nog zo op je je paard dan scheelt er wel degelijk iets aan je lesgeefster!
Het is vooral zonde dat je daar dan geld aan moet geven...
Je moet eerst leren stappen voor je wilt lopen...
Je kan nog niet zitten en je spreekt al over onderin rijden...Begin met de basis,werk aan je zit,aan je houding en als je dat correct kan ,kan je beginnen denken aan "onderin rijden"

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:13

Moderatoropmerking:
Ik heb diverse berichten verwijderd die niet aan de regels van RT-HAW voldoen. Willen jullie aan die regels denken? Dus ook geen herhalingen, en denken aan de toon waarop iets gezegd wordt? TS is pas 13 jaar en rijdt nog niet lang, houdt daar ook rekening mee.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:03

Wat ik me vooral afvraag is waarom jij dit paard hebt?
Ik vind het een groot paard en zichtbaar lastig te rijden. Waarom hebben je ouders dit paard gekocht?

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 23:49

heb nieuwe foto's van vandaag zal ze er morge op zette
ps paard is groot maar braaf ik vraag enkel kritiek op het rijden niet op mijn paard

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:32

ik hoop dat het beter gaat op lange termijn want het is een heel leuk paard! :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:03

Ik heb ook geen kritiek op het paard. Vind het echt een leuk dier om te zien. Maar de combinatie met jou (je bent nog een jonge ruiter en niet zo groot) en je hebt zelf aangegeven dat hij niet zo braaf was (waarom anders een gogue). Als ik zo zie had jij beter een wat kleiner, compacter paardje kunnen rijden dat ook wat verder is in zijn africhting en dan met name dressuur gericht. Eigenlijk vind ik het een beetje zonde van zowel jou (een enthousiaste ruiter) als je paard dat jullie nu al moeten samenwerken, terwijl jullie naar mijn mening daar nog niet aan toe zijn. Vandaar dat ik vroeg waarom dit paard.

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 16:57

Evelijn schreef:
Ik heb ook geen kritiek op het paard. Vind het echt een leuk dier om te zien. Maar de combinatie met jou (je bent nog een jonge ruiter en niet zo groot) en je hebt zelf aangegeven dat hij niet zo braaf was (waarom anders een gogue). Als ik zo zie had jij beter een wat kleiner, compacter paardje kunnen rijden dat ook wat verder is in zijn africhting en dan met name dressuur gericht. Eigenlijk vind ik het een beetje zonde van zowel jou (een enthousiaste ruiter) als je paard dat jullie nu al moeten samenwerken, terwijl jullie naar mijn mening daar nog niet aan toe zijn. Vandaar dat ik vroeg waarom dit paard.

paard is braaf is enkel groot maar das geen probleem voor mij hoor gogue is enkel voor het onderin lopen van paard rij al veel relaxer moet nog enkel foto's uploaden alleen doe de computer weer moeilijk

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:17

Ben benieuwd naar je nieuwe foto's Samj1!

Vind sommige reacties wat overdreven het is nou niet echt een knoeperd van een paard en wat heb je aan rondrijden op een pony als je met je benen eronderuit bungelt?
Daarnaast zegt hij al meerdere malen dat ie begeleid word door een instructeur dus juist leuk dat je zo samen met je paard kan groeien :j