Umberto Z2 (oscar x cabouchon) @ Fotoshoot.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marillion

Re: Umberto Z2 (oscar x cabouchon) @ Fotoshoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:22

Heel erg bedankt, ik ben er echt mee aan het werk! ;)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:37

hij ziet er al heel goed uit,
tips zijn al gegeven en daar ga ik ook in mee dus die hoef ik je niet meer te geven :)

Ben benieuwd naar de rest van de fotos van je andere paarden :)

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 11:38

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:51

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:05

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:08

Ik kan ook alleen maar zeggen WOW, commentaar mbt hand kan ik inkomen, maar het is ook niet altijd makkelijk! Jullie zijn echt een mooie combinatie!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:07

Vind het een gaaf paard hoor en je geeft wel een uitleg maar wij kunnen alleen commentaar geven op deze foto's of je nou 5 of 50 min
gereden heb dit zien wij en hier reageren wij op. Verder ben ik het er mee eens dat je van een foto niet het gevoel krijgt hoe het was/
hoe hij liep e.d. maar wij kunnen wel ons gevoel bij de fotos als commentaar gebruiken dus vandaar :D (verder eens met je reacties hoor)

Verder geef je die uitgebreide reactie waarin iets staat waar ik het niet echt mee eens ben.:
Je geeft aan dat je paard onder je vandaan probeerde te komen en dat je daarom je stang er meer bij pakte. Nou kan een paard verschillende
redenen hebben om onder je vandaan proberen te komen maar zoiets hoor je met een trens op te kunnen pakken wanneer je de stang hiervoor
gebruikt zal je paard (hoogst waarschijnlijk) alleen maar stuger worden. Dus mijn tip is dit ook meer met trens op te pakken.

Verder nog heel veel succes en zit met smart te wachten op de nieuwe foto's van dit prachtige paard. :D

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:45

Wat een gave foto's!
Mag ik vragen welke broek jij aan hebt? Zoek namelijk ook nog zoiets!

Krol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:22

Allereerst, gaaf paard, prachtige laarzen, en een mooi frontriem.

Ik vind dat je hem netjes rijdt, alleen mag je af en toe wel iets meer meegeven (voornamelijk met de stang)

Je zit is helemaal niet gek. Succes

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:28

Wat een ontzettend gaaf dier! Jullie zijn een mooie combinatie!
Succes met de overstap naar Junioren!

elisaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:52

wat een super stoer paard ziet er goed uit!! succes verder!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:50

Shanedow schreef:
Vind het een gaaf paard hoor en je geeft wel een uitleg maar wij kunnen alleen commentaar geven op deze foto's of je nou 5 of 50 min
gereden heb dit zien wij en hier reageren wij op. Verder ben ik het er mee eens dat je van een foto niet het gevoel krijgt hoe het was/
hoe hij liep e.d. maar wij kunnen wel ons gevoel bij de fotos als commentaar gebruiken dus vandaar :D (verder eens met je reacties hoor)

Verder geef je die uitgebreide reactie waarin iets staat waar ik het niet echt mee eens ben.:
Je geeft aan dat je paard onder je vandaan probeerde te komen en dat je daarom je stang er meer bij pakte. Nou kan een paard verschillende
redenen hebben om onder je vandaan proberen te komen maar zoiets hoor je met een trens op te kunnen pakken wanneer je de stang hiervoor
gebruikt zal je paard (hoogst waarschijnlijk) alleen maar stuger worden. Dus mijn tip is dit ook meer met trens op te pakken.

Verder nog heel veel succes en zit met smart te wachten op de nieuwe foto's van dit prachtige paard. :D

Heel erg bedankt!
In jou commentaar kan ik me wel vinden, en daat ga ik ook wel wat mee doen.
En als umberto stuger word kan je echt niet alles alleen met trens oplossen ;)
Verder toch erg bedankt!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:51

De rest heeel erg bedankt voor de reacties! :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:12

Eerste pagina commentaar heb ik gelezen, maar ik word altijd wat verward met al het commentaar. Even als toekomstig MSFC'er en zadelmaker en zonder commentaar op je figuur hoor, maar... Past je zadel jou wel? Volgens mij is het te 'klein' voor je. Zo oogt het op de foto's. Je lijkt er te ver achterop op te zitten. Snap je wat ik bedoel? Volgens mij zit je niet lekker op je paard. Met een wat ruimer zadel zou je wel eens veel lekkerder kunnen zitten en makkelijker kunnen worden met je houding. Vraag eens aan je instructeur om daar eens echt goed naar te kijken.

MBT stang en trens heb ik geen commentaar hoor! Ik moet het nog zo ver zien te schoppen. ;)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:29

Hee ash!

ziet er echt goed uit, je hebt hele leuke paarden! succes met dressuurloopbaan, en natuurlijk erg veel sterkte met marillion!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:30

Dankje wel voor je commentaar ;)
Ik zit verder heerlijk op dit zadel.
Wij hebben zit zadel 3 maanden geleden opmaat laten maken door een goede zadelmaker, pas geleden heeft er nog een zadelmaker naar gekeken en het lag verder super ;)
Ook de fysio en mn instructeur vinden dat, dus mag hopen dat die 4 mensen daar dan wel gelijk in hebben :+
Toch erg bedankt!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:31

Monnie_: dankje! ik hoop dat het gaan lukken :)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:32

WAUUUUW, wat een KNAP paard !!! :~ :~

1 tip: Doe je handen nog iets meer naast elkaar. ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:41

Het zal echt prima op je paard liggen, maar kijk dan eens goed naar je zit op de foto's? Ik heb het over jou. Vind je zelf dat jij goed zit? Het zijn maar foto's idd en dat blijven momentopnames. Maar als ze idd met 4 hebben staan kijken, tja, dan zal ik er vast naast zitten, hoor. Was dat jouw fysio of die van het paard? Als het de jouwe was, dan is het wel een heel betrokken fysio! :D Vaak kijken we te veel naar het paard nog met een zadel. De ruiter telt ook een beetje mee hè? Daar kom ik inmiddels wel achter! Een oude zadelmaker heeft me laatst verteld: Een zadel kan nog zo goed op het paard liggen, als de ruiter er niet goed op kan zitten, is het nog niet goed. Ergens lag er veel wijsheid in die woorden.
Het was maar een idee hoor! Het is verder een mooi paard. Mijn Sam heeft ook opa Cabochon. Kan niet missen dat ie mooi is dan hè? De mijne is ook al zo'n plaatje.

Heb je Umb gekocht als Z-paard of hem er zelf naar toe gereden? Dat kan ik nu even niet opmaken uit je verhaal. En uit nieuwsgierigheid nu: Wat voor zadel heb jij op hem liggen en waarom heb je het vervangen? Wat was er niet goed aan de vorige? Ik heb op Sam een Stubben maestoso van 18 inch liggen. Soms twijfel ik dat het te lang is. Maar ik wacht nu mijn opleiding maar even af. :+

En wie is jouw fysio? Ik zoek er nog één om een dagje stage bij mee te lopen voor mijn studie... Zou ie daar aan mee willen werken?

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:49

idefix4 schreef:
Het zal echt prima op je paard liggen, maar kijk dan eens goed naar je zit op de foto's? Ik heb het over jou. Vind je zelf dat jij goed zit? Maar als ze idd met 4 hebben staan kijken, tja, dan zal ik er vast naast zitten, hoor. Was dat jouw fysio of die van het paard? Als het de jouwe was, dan is het wel een heel betrokken fysio! :D Vaak kijken we te veel naar het paard nog met een zadel. De ruiter telt ook een beetje mee hè? Daar kom ik inmiddels wel achter! Een oude zadelmaker heeft me laatst verteld: Een zadel kan nog zo goed op het paard liggen, als de ruiter er niet goed op kan zitten, is het nog niet goed. Ergens lag er veel wijsheid in die woorden.
Het was maar een idee hoor! Het is een mooi paard. Mijn Sam heeft ook opa Cabochon.

Heb je Umb gekocht als Z-paard of hem er zelf naar toe gereden? Dat kan ik nu even niet opmaken uit je verhaal.

Ik vind het ook heel fijn dat je erover begint hoor ;)
Maar het is ook voor mij gemaakt.
Toen wij Umberto kochten had hij wel een paar keer op stang en trens gelopen maar nog niet gestart en het was ook allemaal niet bevestigd ;)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:19

Ik vind het er wat geforceerd uitzien. Paard ziet er erg gespannen uit. Probeer hem wat losser te krijgen in de bovenlijn, stel hem wat lager in zodat hij zijn rug kan gebruiken en zijn achterhand meekomt. En kijk of je de lossigheid kan houden bij het hoger instellen. Verder, mooooi paard!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:41

Foeiiiiii. Ik zou op elke foto maar gaan lachen als ik jou was................. Ziet er erg goed uit. Ik vind je paard niet gespannen, en lager instellen zal je tussendoor vast doen. Achterhand er meer bij lijkt me hier out of the question. Op de foto loopt het paard gewoon correct.
Ik heb geen rijtechnisch commentaar.... vind het er gewoon lekker uitzien ga zo door.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:43

Wauw! Wat een gave foto's en wat een mooie combi! Vind je hand wel erg streng, hij loopt veel met zijn mond open en spanning
op de teugels is goed te zien. IMO zou ik dit wat proberen te minderen, maar verders écht gaaf! :)
Benieuwd naar het ITP topic! :j

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:10

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.