Santana @ work. (Pr. Abdullah Nomar v/h Oosterveld x Yasri)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:46

het is niet slechter om een beetje rechter te gaan zitten ;)

Marije__

Re: Santana @ work. (Pr. Abdullah Nomar v/h Oosterveld x Yasri)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 17:49

ik doe mn best om rechter te zitten..
..maar misschien heb je kunnen lezen dat mijn houding bepaald wordt door het zadel waarmee ik rij ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 18:27

niemand meer ;)?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:34

Marije__ schreef:
Juangi, ze staat op een boerderij. tussen de koeien.. ;) en ik verzorg haar dus.. probeer haar 1 a 2 x per week te rijden.. en op zaterdag hebben we les op de manege.

Over een eigen zadel te kopen denk ik al wat langer dan 3 maanden.. alleen het probleem = dat de eigenaren daar niet achter staan.. ik mag m wel kopen maar zei vinden het maar een beetje onzin.. ook al groeit hen dochter binnen nu en zeker 2 jaar uit het (dressuur zadeltje hebben we ook, daar rijd hen dochter liever mee. dat zadeltje is echt een 15 inch ofzo)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJ6OIIYC.jpg

ik vind mijn houding in dat zadel beter.. vandaar dat ik ook al voorzichtig rond aan het kijken ben voor een vzh-dressuur zadel.. wintec is opzich wel een optie.
zal het nogmaals met de eigenaren gaan overleggen

en overleggen of er dan eerst een zadel maker kan komen.. voor controle

Ik het toch wel eens met x_Marr. Ik zou enkel nog zonder zadel rijden, geloof me, als je nu doorrijdt wordt het alleen maar erger.

Mijn vorige zadel bleek ook niet goed te liggen, en dat terwijl mijn pony bijna niks liet merken. Had wel het idee dat hij ietwat vast zat, dus kwam er een sportmasseur langs (kwam ook voor een ander paard op stal dus heb meteen ook naar de mijne laten kijken). En ja hoor, dankzij dat zadel zat hij rechts helemaal vast... Nooit en dan ook nooit meer wacht ik zo lang, als ik alleen al merk dat hij ergens vast zit dan laat ik meteen iemand komen. Liever een controle te vaak dan te weinig.

Ik heb een zadelmaker laten komen en een tweedehands zadel bij m gekocht voor 650, past super! In het begin kwamen de drukplekken ook door van het oude zadel... nog een teken dat dat zadel echt niet goed zat.

Ook heeft dit zadel een tijdje scheef gelegen. Doordat hij rechts zo vast zat is die kant gespierder geworden waardoor zijn zadel er niet meer recht op lag. Nu, na bijna een jaar is het eindelijk weer gelijk.

Nee, geen haar op mn hoofd die eraan denkt om op mijn paardje te rijden met een niet passend zadel, dan maar zonder zadel of niet rijden...

Op de foto hierboven, ik zou absoluut niet met dit zadel gaan rijden. Hij is veeeeelste klein voor je, je zit achterop het zadel waardoor er daar teveel druk op komt en het paardje hier (op lange termijn) last van krijgt.

Dat een paard niks laat merken betekent niet dat hij geen pijn heeft... jammer dat mensen dat maar blijven beweren :n

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:37

Ik denk ook dat het zadel niet goed ligt, paard kan hier heel wat last van hebben. Daardoor ga je zelf ook in 'stoelzit' zitten.
Ik vind het geen fijn beeld geven.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 18:20

Calanddra, ik snap ook wel dat het paard moeilijk kan uiten of hij pijn heeft of niet door het zadel. en wat zijn drukplekken?

Ik vind het gewoon heel moeilijk om zo'n beslissing te kijken omdat het 1. niet mijn paard is, en de eigenaren vinden het zadel wat er op ligt wel best (geen verstand van paarden oid)
2. weinig geld te besteden, dus een masseur/zadelmaker laten langskomen ben ik denk ik al meer dan 60eu aan kwijt
3. wat ik ook zeg/doe hen dochter blijft er tog wel zo oprijden..

ben nu aan het rondkijken voor een wintec, zodat ik de boom ook kan aanpassen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:39

Wat mij eigenlijk opvalt is dat op de rechterkant alles er heel gespannen uitziet. Het paard, maar ook jijzelf zit niet ontspannen en ik vind je houding rechtsom slecht, terwijl linksom ziet het er allemaal wat meer ontspannen uit, het paard zelf, maar jij ook. Je houding is linksom ook echt beduidend beter...

Nou heeft ieder paard een 'goede' en 'slechte' kant, maar mensen natuurlijk ook en als jullie beiden nou toevallig rechtsom een slechte kant hebben is dat moeilijker op te lossen dan wanneer het paard links slecht is en jij juist goed bent...

Maar het is natuurlijk niet verkeerd om even naar het zadel te kijken, of een fysio naar het paard te laten kijken. Misschien heeft ie rechts wel een blokkade zitten waardoor ie zo reageert.

Nogmaals, als ik de foto's linksom zie vind ik die echt een heeeel stuk beter, netter en ontspannender dan rechtsom. Maar dat kan misschien een moment opname zijn?