Stoere 7 jarige ruin M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_silvie_

Re: Stoere 7 jarige ruin M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:17

Leuk paardje, ben het met de andere eens, probeer niet te veel naar achter te hangen... voorderest gefeliciteerd met je punten !

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:12

Leuke pony, inderdaad een stoertje!
Wat mij opvalt aan deze foto's is dat je hem zo strak rijdt, dat z'n achterbeen heelspectaculair lijkt, maar niet is..
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de laatste foto, het enige been wat aan de grond staat is zijn voorbeen, en dat is nou juist niet de bedoeling..
Probeer je pony dus nog veel meer op het achterbeen te rijden, en geef hem van voren de ruimte om in de oprichting te komen, zo kan hij ook zakken van achter. Als je hem niet genoeg ruimte geeft, gaat hij (zoals op deze foto's) te diep lopen en kan z'n achterbeen niet voldoende aan het werk!

Succes :)

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:03

Leuk paardje joh, en gefeliciteerd met je punten +:)+ !

Misschien ben ik een beetje scheel hoor ( k heb t nl niemand nog zien opnoemen ), maar het lijkt wel of je bij alle foto's je linkerhand hoger houd. Maar misschien zie ik dat niet goed...

K vind het er ook niet zo ontspannen uit zien.. Knap dat je al zover bent, k zou nog wel heel veel trainen voor je over gaat naar de volgende klasses..

Succes !

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 17:00

Allemaal bedankt voor de gegeven tips/commentaar.
Ik zal het positief opvatten ;)
Op een paar wil ik even reageren :)
@Nadia: Dankje, Ja hij is erg fijn te rijden. Alleen zo onbetrouwbaar als wat :P
@Honeys: Ja ik heb het hier wel al voorbij zien komen. Mn linkerhand staat inderdaad hoger, het was me eerst niet opgevallen maar ik ben er al veel meer op aan het letten ;) Bedankt!
@VeraA: Ik het het al eens eerder gezegd, maar het is een paard :P Voor de rest bedankt.
@Heino: Nee geen osteopaat maar hij is wel in de kliniek recent helemaal gescand en niets aan de hand ;) Voor mn schouderbinnenwaarts had ik 2 6-en.. Zie geen commentaar over lengtebuiging. En verder thnx! :D We zijn erg aan het oefenen hem vlugger te maken van achter.
@Liesenlizzy: Dankje, zal er op letten.

Over de manen, ja eigen keus. Ik kon er geen knotjes in maken anders had ik dat echt wel gedaan vind het zelf ook veel netter staan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:03

Ok, top dat je zijn gezondheid in de gaten houdt :)
Heb je weleens iets gehoord van rechtrichten of niet? Misschien dat je daarmee het kantelen op kan lossen namelijk.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 17:22

@Heino: Ja, vroeger.. Nouja toen ik hem net had was hij zo scheef als een banaan :P Ik moest hem rechtrichten door middel van hem schoudervoor te rijden op de rechterhand, dat kan ook verklaren waarom mn linkerhand vaak wat hoger staat (nee geen excuus ik weet dat ik mn handen gewoon gelijk moet houden :P ) Maar het is nu al zoveel minder. Alleen het kantelen houd hij nog een beetje.
Aanstaande zaterdag doe ik trouwens mee aan een clinic van barbara van den broek voor mn zit en houding.. :)

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:21

Ik heb jou zien rijden op oostmoer (05-09) Wat kan jou paard een draak zijn. Vond het nog een wonder dat je erop bleef zitten. Voor de rest vind ik het knap dat je zo rijd met hem. Maar vind hem nu wat ontspannender lijken dat op stad aan het haringvliet maar het kan ook aan mij liggen. Voor de rest zou ik je je benen wat stiller kunnen houden dat is mij toen opgevallen. Vond het ook goed van je dat je toen gewoon je proef bent door gereden terwijl hij zo ging draken om het even zo te zeggen. Je hebt echt lef. Dus mijn tip is dat je je benen iets stiller mogen (heb ik ook last van) en misschien wat stiller in het zadel zitten.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:27

@kimpjj: Hee ja dankje :o Hij is inderdaad echt een draak zo af en toe.. Maar bij deze wedstrijd heeft hij niet gek gedaan. Hij was ook super braaf. Ja mn benen is al een tijdje een probleem. Maar op andere paarden lukt het me wel ze stil te houden ;) Bedankt voor je complimenten, altijd leuk om te horen :)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:46

ik zie geen foto"'s?

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:47

ik ook niet!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:18

Ben ik helemaal benieuwd geworden, zijn de foto's weg!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:24

Ik zie ook geen foto's meer ;(

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:25

Ik vermoed dat photobucket eruit ligt.. geen enkele photobucket foto doet het meer op het moment.. ff afwachten dus ;)