Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elliebelle schreef:Je moet zelf recht blijven zitten, en je handen niet vast zetten. Probeer veel figuren te rijden om hem losser te maken, ook kun je hem beter eerst lang laag over de rug rijden. Als hij mooi constant beneden blijft kun je hem vanzelf wat oprichten.
Succes
laetitia schreef:Dit heeft helemaal NIETS met nageeflijkheid te maken!
Dit is het opvoeren van de druk op zijn bit/mond en dat doet pijn, om die pijn te ontwijken gaat je pony omlaag met zijn hoofd.
Je hebt je handen onwijs laag en zet ze helemaal vast, AUW wat zal dat een pijn doen zeg bij je arme pony.
Wat voor oefeningen doe je om hem los te krijgen en zijn rug losser te maken? Heb je weleens van wijken, schouderbinnenwaarts, volte openen en sluiten gehoord?
Heb je les?
Je doet je pony echt pijn...ik heb medelijden met hem.
Jasperintha schreef:O en voor foto's van Jaspers zadel zie topic in mijn onderschrift;)
Dav schreef:Ts ik vind je zo van de foto's uit je profiel en van je andere topic echt'n lieve eerlijke leuke meid die ontzettend blij is met Jasper want in je andere topic lijk je zo blij en happy met hem.
Alleen krijg je (volgens mij) niet helemaal de juiste begeleiding van de manege en das jammer want hier krijg je nu zoveel reactie's die niet allemaal positief zijn en wat eigenlijks het tegenovergestelde is van wat jou instructrice zegt.
Zijn er meer lesgevers op de manege? Of iemand buiten de manege die ervaring heeft met les geven (liefst ook met diploma) Als je Jasper ten minste mag rijden in'n prive les.