Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melissa_b schreef:zeikerd!
Wees blij dat je een paard hebt! Misschien kan je met je draver een andere weg inslaan? Misschien kan je hem door iemand anders laten trainen een bepaalde periode, in training zetten..
LadyGrace schreef:hallo allemaal!
ik zit hier met een probleem waar ik zelf echt niet uit kan komen!
naar heel lang zeuren heb ik het 2,5 jaar geleden voor elkaar gekregen een paardje te kopen!
daar ben ik nog steeds heel blij mee want het is een super lief paard! die graag voor je werkt!
ik rij ook voornamelijk recreatief met hem, dresuur rijd ik niet vaak omdat ik het simpel weg niks aan vind!
maar rij wel dresuurmaatig met hem op buitenrit. en vind het ook belangrijk dat hij netje loopt dan.
maar nu het probleem
springen is altijd mijn passie geweest en heb altijd hiermee verder gewild!
nu zit ik dus met 1 groot probleem! mijn paard kan alles behalve springen....hij bakt er echt niks van![]()
Ik heb hier vreselijk lang over nagedacht en vind het gewoon vreselijk moeilijk krijg gewoon de tranen in mijn ogenmaar eigenlijk wil ik Maestro dus verkopen! hem houden en er nog 1 bij kopen is helaas geen optie!
Ik wil dus graag een springpaard kopen hiermee gaan trainen en de wedstrijden in gaan!
dit is altijd mijn grootste passie en ik wil dit gewoon zo graag!
maarja aan de andere kant moet ik mijn aller beste maatje missen!!![]()
Neem van mij één ding aan. Een maatje waar je mee verwant voelt, gelukkig mee bent vind je maar zelden. Ambities zijn leuk maar kunnen A. altijd nog verwezenlijkt worden en B. ook op andere manieren verwezenlijkt worden. (bijv. via bijrijdpaard of whatever)
Ik zou lekker genieten van wat je hebt. Niets is erger dan spijt achteraf (stel dat jou lieverd in niet zo goede handen komt of dat je nieuwe paard medisch iets heeft/krijgt waardoor springen ook niet meer gaat). Alleen verkopen als je absoluut zeker bent van je zaak en als het achteraf mis gaat niet Z**KEN
maar nu zit ik dus met nog een probleem!
mijn ouders begrijpen mij totaal niet en snappen niet dat ik niet gewoon tevreden ben met mijn paard!
tuurlijk ben ik dat wel, maar ik kan er gewoon niet verder mee, wat ik zo graag wil!
heb het al heel rustig en zo subtiel mogelijk aan mijn ouders uitgelegd, maar ze begrijpen het niet.
en dan komt er ook nog dat gedoe bij van paard verkopen, paard kopen.... wat hun dus niks aan vinden
maarja het punt is wel.. het is mijn eigen paard
ik weet nu gewoon niet wat ik moet kiezen...
mijn maatje of mijn groote passie!
hoop dat jullie mij kunnen helpen!
groetjes,
Grace
ps: sorry voor als het in het verkeerde topic staat.... wist echt niet waar het anders moest;)
phormicola schreef:Ik heb geen problemen met paarden verkopen. Als je een goed tehuis kunt vinden is er niks mis mee. We leven nou eenmaal gelukkig in een wereld waar er voor ieder wat wils is. Je paard raakt echt niet ongelukkig van iemand die goed voor 'm zorgt, van 'm houdt en lekker met 'm doet waar hij goed in is.
Ook zijn dit vormende jaren, vooral wat paardrijden betreft. Als je pas later begint met wat je leuk vind, kan 't allemaal wel 's moeilijker worden.
Dromen moet je najagen, anders ga je je later afvragen: "Wat als ik nu WEL had gedaan wat ik graag wilde doen?"
Je paard komt wel goed terecht, als jij daar voor zorgt, maak je maar geen zorgen
Anoniem schreef:Ik vind het erg jammer dat de ts niet meer reageerd.. ben namelijk erg benieuwd naar haar beslissing
LadyGrace schreef:wedstrijden vind ik echt niet belangrijker dan mijn paard!!
maar ik ga nu eerst springlessen met hem nemen en inderdaad mischien een ervaren springer er op laten.
maar ik denk toch dat ik het te moeilijk vind hem weg te doen
over een paar jaar als ik wat meer geld heb koop ik denk ik gewoon een springpaardje de bij
want nu ik dit allemaal zo lees realiseer ik me dat ik mijn maatje eigenlijk echt niet kwijt wil!!

..
... (nou rijdt ik alsnog geen wedstrijden meer voorlopig maar goed
)
... dan zou ik toch een andere kopen .. hoe rot het ook is
... het is er ook allemaal te duur voor
..
.. verders super lief dier!! maar ik vind het te duur om 2 recreatie paarden te hebben als je passie ergens anders ligt ...