Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)Omarlover85 schreef:even nogmaals ter info de zadels waar ik nu op zit zijn 18 inch, ik weeg 80 kilo te zwaar maar nu ook niet gigantisch lijkt me toch. zadelmaker heeft idd haar gemeten en niet naar dit zadel gekeken van op foto die ik geplaatst heb want dat had ik toen nog niet heb ik daarna geleend van ene vriendin omdat mijn wintec van vorig topic te smal was. het zadel dat gepast is was een 18 inch JC saphir VZD en had maar 2 vingers achter mijn zadel dus were te weinig.hij had een 2dehands stubben bij 19 inch heeft het erop gelegd voor de maat en het paste ook al vinden jullie dit dan raar netjes nog op haar rug. het zadel zat gewoon niet lekker en was bruin dus conclusie JC in 19 inch 6-8 weken bestel tijd maar nu door alle vakanties van hun daar in argentinie al uitgelopen naar 16 weken. niet elk zadel is in 19 te verkrijgen maar ik heb dus op ainsley, winetec en kieffer gezeten 18 dressuur en die zijn allemaal te klein. Mijn vorig paard was 1m60 en daar lag mijn wintec op woog ik 85 en nooit commentaar dat het te klein is.Ik hoop nog iets meer uitleg nu gegeven te hebben.
maar dat zadel moet echt meer naar achteren..ook is je kont te groot voor het zadel maar dat had je zelf ookal gezegd, dus snel een ander zadel
probeer je hakken uit te drukken..het lijkt nu alsof je de heletijd die sporen erin prikt..Succes verder! Marlenepony schreef:Weet niet of dit al verteld was of jezelf op was gevallen,
maar ligt joun zadel niet te ver naar voren?
was me totaal nog niet opgevallen... Heb zaterdag met dierenarts van stal het bekeken en door het zadel stuk naar achter te zetten zat ik al een heel stuk anders wat zondag resuleerd in een mooie ontspannen proef! lucifertje schreef:Je kunt natuurlijk ook zonder zadel rijden. Krijg je zelf ook nog een onafhankelijk zit van.

maar het is positief bedoeld.
)