Little Pepper pony aan het werk.Voorbereiding wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Re: Little Pepper pony aan het werk.Voorbereiding wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:28

bedankt!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:38

Hier even mijn vorig topic met mijn eigen zadel dat ik dus eerst op topic legde ook eveneens 18 inch maar smaller vanvoor dus niet echt passend voor haar.Hetgene dat nu opligt is beter op de schoft voor haar welk is dan uiteindelijk het beste voor nu tot ik het ander heb?

[RT-HAW] Pepper @ work in het zonnetje

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:41

Het zadel dat je er nu op hebt liggen, heeft er geen bontje onder. Het zadel in bovenstaand topic wel, dus ik denk dat het dan moeilijk te beoordelen is..
Ik ben sowieso niet goed in het beoordelen van goede zadels, dus daarmee kan ik je helaas niet helpen. ;)

Maak je niet druk over het zwaarder zijn en het eventueel niet passen qua combinatie van ruiter en pony!!
Ik vind dat jullie een enorm leuke combinatie vormen, en dat je haar leuk aan het lopen hebt! :)
Probeer haar wel wat meer over de rug te rijden, van achter naar voor. Zodat ze lekker actief blijft en haar gewicht meer op de achterhand kan plaatsen (na een tijd oefenen natuurlijk)
Ik krijg nu namelijk een beetje dat "hang-gevoel" wanneer ik naar je foto's kijk. ;)
Maar verder ben je goed bezig hoor! Volgens mij hebben jullie er samen veel plezier in en komt het helemaal goed met jullie ! :D

Misschien is het ook een idee om Silence even een priveberichtje te sturen, zo te lezen en te zien in haar profiel heeft zij ervaring met zadels voor pony's + de wat zwaardere ruiter!

Succes!

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:57

Mooie pony!

maar je zadel ligt dus echt niet goed. Hij ligt veel te veel op haar schouders. Ik had als ik jou was nog even gewacht met rijden totdat het nieuwe zadel er was. Ook zit jij over het zadel heen, waardoor de druk op haar rug niet goed verdeeld is. Word er eerlijk gezegd altijd een beetje verdrietig om als ik zie hoe mensen soms met dit soort dingen omgaan..

Een 19 inch zadel wordt voor jouw pony veel te groot. Daar heeft ze een te korte rug voor. Dan ligt het buiten haar ribben en dat is een stuk waar zij jou niet meer kan en mag dragen.

Wees asjeblieft zuinig op haar ruggetje!

Verder vind ik dat jullie een leuke combinatie vormen. Probeer rechtop te zitten en vooruit te kijken (foto1). ;)

Whitney_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:15

Prachtige pony. Verder vind ik het zadel ook helemaal niet goed liggen en ik kan me ook niet voorstellen dat een 19 inch op de pony past. ik ben het dus eens met -Emmaar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:26

Jammer dat ik nog geen antwoord op mijn vragen heb, zou ik dat alsnog mogen krijgen? :)

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 14:51

even nogmaals ter info de zadels waar ik nu op zit zijn 18 inch, ik weeg 80 kilo te zwaar maar nu ook niet gigantisch lijkt me toch. zadelmaker heeft idd haar gemeten en niet naar dit zadel gekeken van op foto die ik geplaatst heb want dat had ik toen nog niet heb ik daarna geleend van ene vriendin omdat mijn wintec van vorig topic te smal was. het zadel dat gepast is was een 18 inch JC saphir VZD en had maar 2 vingers achter mijn zadel dus were te weinig.hij had een 2dehands stubben bij 19 inch heeft het erop gelegd voor de maat en het paste ook al vinden jullie dit dan raar netjes nog op haar rug. het zadel zat gewoon niet lekker en was bruin dus conclusie JC in 19 inch 6-8 weken bestel tijd maar nu door alle vakanties van hun daar in argentinie al uitgelopen naar 16 weken. niet elk zadel is in 19 te verkrijgen maar ik heb dus op ainsley, winetec en kieffer gezeten 18 dressuur en die zijn allemaal te klein. Mijn vorig paard was 1m60 en daar lag mijn wintec op woog ik 85 en nooit commentaar dat het te klein is.Ik hoop nog iets meer uitleg nu gegeven te hebben.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 07:52

Om even terug te komen op jouw vraag over het 2,5 jaar op de wei staan.
Niet 2,5 jaar, maar wel een heel groot deel ervan.
Maar dat heeft meerdere redenen, mede doordat we aan het vertrouwen van Silence moesten werken.
Ik heb 2,5 jaar inderdaad bijna niet gereden, maar ik heb het niet gemist omdat er zo ontzettend veel andere leuke dingen zijn om te doen. Helaas zien veel mensen de mogelijkheden niet die nog liggen tussen niks doen op de wei en rijden.
(jij blijkbaar helaas ook niet aangezien je er vanuit gaat dat als er 2,5 jaar bijna niet gereden wordt dat dat dan automatisch maar betekend dat hij al die tijd op de wei heeft doorgebracht ;) )
En ik wilde eerste een goed zadel hebben. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een (2e hands) passier grand gilbert. Hiervan vallen de zittingmaten wat ruimer (doordat de zitting redelijk vlak is), maar de zadels worden er niet langer door.
Sinds ik dat zadel heb zijn we ook pas echt begonnen met rijden sinds ik Silence had. En ook nu wordt het nog ieder half jaar standaard gecontroleerd. En waarom...omdat het gewoon echt heel belangrijk is om een goed zadel te hebben.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:16

Ik zou pas echt gaan rijden als je een goed zadel hebt. Dit is zo belangrijk meid! Echt, je vernield je pony zo op deze manier. Je past zelf gewoon niet in het zadel, de drukverdeling is totaal niet goed op deze manier. Ik zou zelf gewoon kiezen om dan op een andere manier een beetje het trainen bij te houden, dus longeren enzo.. en lekker wandelen of grondwerk. Zolang je nog geen goed zadel hebt.
Verder vind ik jullie wel een mooie combinatie.

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:40

Omarlover85 schreef:
even nogmaals ter info de zadels waar ik nu op zit zijn 18 inch, ik weeg 80 kilo te zwaar maar nu ook niet gigantisch lijkt me toch. zadelmaker heeft idd haar gemeten en niet naar dit zadel gekeken van op foto die ik geplaatst heb want dat had ik toen nog niet heb ik daarna geleend van ene vriendin omdat mijn wintec van vorig topic te smal was. het zadel dat gepast is was een 18 inch JC saphir VZD en had maar 2 vingers achter mijn zadel dus were te weinig.hij had een 2dehands stubben bij 19 inch heeft het erop gelegd voor de maat en het paste ook al vinden jullie dit dan raar netjes nog op haar rug. het zadel zat gewoon niet lekker en was bruin dus conclusie JC in 19 inch 6-8 weken bestel tijd maar nu door alle vakanties van hun daar in argentinie al uitgelopen naar 16 weken. niet elk zadel is in 19 te verkrijgen maar ik heb dus op ainsley, winetec en kieffer gezeten 18 dressuur en die zijn allemaal te klein. Mijn vorig paard was 1m60 en daar lag mijn wintec op woog ik 85 en nooit commentaar dat het te klein is.Ik hoop nog iets meer uitleg nu gegeven te hebben.

Wat is dit vermoeiend lezen zeg.. klopt niks van die zinnen..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:47

Citaat:
ik weeg 80 kilo te zwaar

Zo las ik het iig..... En dat op die leeftijd! }:0

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:51

toch wedstrijd mee gedaan, zadel naar achter gelegd en op aanvraag vorige eigenaar ga ik toch de fotos plaatsen... misschien kan je het andere topic ook is bekijken of jullie tips iets uit halen.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 23:41

Cap moet je zelf weten dat is eigen risico ;) maar dat zadel moet echt meer naar achteren..ook is je kont te groot voor het zadel maar dat had je zelf ookal gezegd, dus snel een ander zadel ;) probeer je hakken uit te drukken..het lijkt nu alsof je de heletijd die sporen erin prikt..Succes verder!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 20:16

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:40

Edit: Bericht verwijderd....laat ook maar zitten...

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:33

Weet niet of dit al verteld was of jezelf op was gevallen,
maar ligt joun zadel niet te ver naar voren?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:41

Marlenepony schreef:
Weet niet of dit al verteld was of jezelf op was gevallen,
maar ligt joun zadel niet te ver naar voren?

Marlene,naast dat mensen zeuren over het feit dat het zadel te klein is,is bijna heel dit topic gevuld met reacties dat het zadel te ver naar voren ligt..

ff ontopic,
dat je geen Tok draagt is je eigen verantwoordelijkheid,je rijd haar goed en mooi.
veel succes en gefeliciteerd met je 1ste plaats!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:42

Is toch vreemd dat je niet in een 18inch past. Ik weeg ook 78 kilo en rijd gewoon in een 18 inch....

Je kunt natuurlijk ook zonder zadel rijden. Krijg je zelf ook nog een onafhankelijk zit van.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 18:55

Mja zal misschien aan de rug van de pony liggen weet het ook niet want op mijn paard paste ik er ook gewoon prima op.Zadel ligt idd te ver naar voor nu iemand het mij zegt :) was me totaal nog niet opgevallen... Heb zaterdag met dierenarts van stal het bekeken en door het zadel stuk naar achter te zetten zat ik al een heel stuk anders wat zondag resuleerd in een mooie ontspannen proef!

Cjaylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:07

Hele mooie pony!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:13

lucifertje schreef:
Je kunt natuurlijk ook zonder zadel rijden. Krijg je zelf ook nog een onafhankelijk zit van.

Maar dat is juist nog belastender voor de rug. ;)

Ik zal verder niet meer doorzeuren over het zadel. Het rijden ziet er (ook in je andere topic) netjes uit en ik vind je pony erg mooi. Gefeliciteerd met je eerste prijs en veel succes in de toekomst! Ik hoop dat je niet lang meer op je zadel hoeft te wachten. (Oeps, toch weer over het zadel :o maar het is positief bedoeld. ;) )