Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ladyleonie schreef:@M_VE
als je me vorige topic leest en kijkt zie je juist dat ik niks met me teugels doe
ik doe alles met me been
in me vorige topics heb ik juist me teugels telang ik doe niks met teugels
Hannah_Menno schreef:Tsja, dan weet ik het ook niet meer hoor!
Je zou 't op z'n minst even kunnen proberen.
Sorry maar je komt een beetje over dat je het allemaal wel beter weet.. (Kan zijn dat dat niet zo is, via internet begrijp je elkaar soms niet zo goed!)
Ik heb tips gegeven, kijk maar wat je ermee doet!
Succes!
als je me vorige topic leest en kijkt zie je juist dat ik niks met me teugels doe
ik doe alles met me been
M_VE schreef:ladyleonie schreef:@M_VE
ik doe alles met me been
Oké, maar hoe verklaar je die foto in je vorige topic dat ze zo diep loopt?
Die foto is toch wel duidelijk op de voorhand, niet?
Met té losse teugels zie ik inderdaad ontspanning. Vind ik trouwens een heel erg mooie foto (achterhandgebruik, nek is het hoogste punt,...) , maar ik heb het gevoel zodra je ze wat meer opneemt er weer spanning is. Is dat geen teken dat ze het bit niet zo prettig vind, toch een (ongemerkte) harde hand,... Kan vanalles zijn.
ik doe alles met me been
Ninx schreef:Hoi LadyLeonie,
Ik vind dat je een erg leuk paard hebt, zelf ben je ook een nette ruiter!
Dat wordt nog wat moois met jullie.
Helaas zie ik ook dat het zadel er juist voor zorgt dat jij minder goed zit dan je zou kunnen zitten. Het ligt te ver naar voren, maar los daarvan 'kiept' het ook wat naar achteren... het zwaartepunt ligt bijna ter hoogte van de lepel. Dat kan pijnlijk gaan worden voor je paard als je zo door rijdt.
Heb je het zadel zelf uitgezocht of heeft een zadelmaker dat aangemeten?
Groetjes!
Ninx schreef:Je hebt een prachtig paard. Het is echt de moeite waard om er iemand bij te halen die het zadel echt goed passend uitzoekt voor jouw paard.
Dat hoeft niet heel duur te zijn, maar kan heel veel ellende voorkomen.
Daarbij loopt een paard stukken beter onder een zadel dat ECHT goed past. Het is niet voor niets een vak.
Succes! Ik hoop dat je het overweegt...
ladyleonie schreef:Ninx schreef:Je hebt een prachtig paard. Het is echt de moeite waard om er iemand bij te halen die het zadel echt goed passend uitzoekt voor jouw paard.
Daarbij loopt een paard stukken beter onder een zadel dat ECHT goed past. Het is niet voor niets een vak.
ik had een veelzijdigheid zadel die haar perfect paste alleen zij de zadel maker dat die telang was voor haar rug,
dus ik heb een zadel genomen met priecies de zelfde maat alleen korter
Ninx schreef:Je hebt een prachtig paard. Het is echt de moeite waard om er iemand bij te halen die het zadel echt goed passend uitzoekt voor jouw paard.