is Anky voorbij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:05

Wanted2003 schreef:
Anky heeft ontzettend veel gepresteerd en Edward en Adelinde kunnen nog ff voordat ze dat hebben bereikt, maar het is ze meer dan gegund.
Denk dat Anky niet haar beste tijd gehad heeft, de Grand Prix Special was wel degelijk een goede zeer strakke proef. Maar vroeger was het zo dat juryleden Anky niet echt durfde af te straffen, maar nu niemand meer om Totilas en Parzival heen kan, zelfs Sjef en Anky niet, durft men Anky ook eens af te straffen voor bijvoorbeeld het niet-halthouden. Daarbij denk ik dat Anky ook een beetje aan het boeten is, voor al die rottige dingen die Sjef over juryleden en mede ruiters in de pers heeft uitgelaten.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Dat is ook de reden dat ik geen fan Anky ben, ik was zo moe van haar onsportieve gedrag als ze weer eens te lage punten had, altijd weer, de jury dit,.. jury dat.... de duitsers zus. Nu kan het niet meer omdat ze haar eigen teamleden in diskrediet brengt. Ik weet dat ik een aantal ankyfans tegen de schenen schop, maar zo zie ik het nu eenmaal.

xxxkatyxxx

Re: is Anky voorbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:21

Je moet er ook rekening mee houden dat Anky nu op Painted Black rijdt he ;)
Die heeft ze nog niet zo heel lang dus die moet ze eerst een beetje naar haar hand rijden ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:27

yarrah schreef:
Wanted2003 schreef:
Anky heeft ontzettend veel gepresteerd en Edward en Adelinde kunnen nog ff voordat ze dat hebben bereikt, maar het is ze meer dan gegund.
Denk dat Anky niet haar beste tijd gehad heeft, de Grand Prix Special was wel degelijk een goede zeer strakke proef. Maar vroeger was het zo dat juryleden Anky niet echt durfde af te straffen, maar nu niemand meer om Totilas en Parzival heen kan, zelfs Sjef en Anky niet, durft men Anky ook eens af te straffen voor bijvoorbeeld het niet-halthouden. Daarbij denk ik dat Anky ook een beetje aan het boeten is, voor al die rottige dingen die Sjef over juryleden en mede ruiters in de pers heeft uitgelaten.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Dat is ook de reden dat ik geen fan Anky ben, ik was zo moe van haar onsportieve gedrag als ze weer eens te lage punten had, altijd weer, de jury dit,.. jury dat.... de duitsers zus. Nu kan het niet meer omdat ze haar eigen teamleden in diskrediet brengt. Ik weet dat ik een aantal ankyfans tegen de schenen schop, maar zo zie ik het nu eenmaal.

Ik heb Anky nog nooit op onsportief gedrag betrapt, Sjef wel maar Anky niet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:33

Nee dus, ruim 87% is toch een hele goede score.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:21

Wat ik heb begrepen heeft Salinero na de OS op rust gestaan voor een bepaalde periode en is het sindsdien allemaal niet meer zo lekker gegaan als er voor. Nu, op het EK, was ze voor het eerst weer echt tevreden (op de eerste proef na dan), wat ook te zien was aan haar grote smile na het rijden.

Dit, samen met het feit dat een paard als Totilas gewoon veel meer uitstraling heeft als Salinero, maakt waarschijnlijk dat ze onder Edward Gal terecht komt.
Ik betwijfel of Anky's tijd voorbij is, maar Salinero is toch alweer 15 jaar oud en ik denk dat vooral Salinero de huidige top gewoon niet meer kan bijbenen, niet alleen vanwege leeftijd, maar ook vanwege bouw (kijk naar de bewegingen van Totilas, die zijn niet te vergelijken met de bewegingen van Salinero). Ik ben heel benieuwd wat er zou gebeuren als Edward en Anky van paard zouden ruilen (voor langere tijd dan), ik denk daT Anky dan met gemak zou winnen van Edward.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:11

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:40

Vergeten we hier nou allemaal dat het door Sjef komt??? Heeft eerst Anky naar de top gebracht en nu de rest. Laat de rest ook maar eens schitteren! Snap niet dat je 'geen fan' van Anky kan zijn... zij heeft zoveel betekent de afgelopen jaren voor de paardensport!! Kijk dat je haar als mens niet zo leuk vind.. tja.. smaken verschillen. Maar je kan haar zeker niet zo afvlakken vind ik. En Sjef al helemaal niet. Tis gewoon een instituut!

Vergeet niet dat Totilas piek- en daluren heeft. Ik denk dat we beter gewoon heel trots kunnen zijn op wat NL hier allemaal in huis heeft! Te wow gewoon!! En ik hoop dat Anky het nog niet beu is (Sjef iig niet!) en als ze dat wel is dan moet ze andere dingen gaan doen. Maar het blijft een dier en die hebben ook wel eens mindere dagen.

Weet niet wat er van het westernverhaal allemaal klopt, maar dat mag ook wel meer populariteit krijgen vind ik!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:50

Zoals ik anky heb zien rijden is het zeker nog niet over hoor.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:32

anky kan nog meer hoor, zeker als ze weer in topvorm zijn,
het is alleen maar gaaf dat er steeds meer goede combinaties komen! Dat vind zij zelf ook, lees ik vaak zat terug in interviews ;)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:21

Anky gaat door todat ze niet meer kan ;)
Ik denk dat Anky nu wel zoiets heeft van mijn titel verdedigen nu Totilas er is :)
Ik blijf voor Anky en Salinero :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:27

Ik vond Anky ook heel erg tegenvallen.

Kwijlde toen ik Edward zag rijden,
Men o Men,
hoe dat paard liep, prachtig...

Afbeelding
Bron dressagedirect.com

En nog een nieuwe record..

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:29

ik vind totilas geweldig maar de houding van Edward daar stoor ik me ergens aan ik weet niet :P

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:29

Tja, nu komt er weer 's competitie, Anky of Edward :j

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:33

Mitchall precies :)
Ik zelf denk dat edward zo'n score zonder totilas niet gehaald had.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:40

waarom altijd voorbij als het wat minder gaat. Feit is dat zij nu wat minder presteert (alhoewel 87% gewoon een echt mooie score is)en Adelinde en Edward beter. De tijd zal het leren. En al besluit ze door te gaan totdat ze tachtig is met een plaats in de middenmoot dan is dat haar keus wat wij er ook van vinden.
Bovendien is zij dan nog degene die de dressuur in Nederland naar een hoger niveau heeft getrokken (samen met Sjef en vele anderen natuurlijk maar zij is (was als je wilt)) het boegbeeld en inspiratie voor velen. Wat zij heeft gepresteerd moet een ander nog maar zien na te doen. Als je eerlijk bent..fan of geen fan, je kunt hier niet omheen.
Ik vond haar kur zeker niet tegenvallen, en zij was er blij mee. Volgens mij is dat wat telt en niet wat wij allemaal vinden.
Waarmee ik trouwens niet wil beweren dat je geen eigen mening mag hebben maar soms wordt het wat respectloos en dat is jammer.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:40

palo2 schreef:
Je kunt beter de titel veranderen; Is Anky ooit te overtreffen!
Het is al vaker voor gekomen dat er een keer een ruiter of amazone in de buurt is gekomen maar dat is tot nu toe steeds met 1 paard geweest om dan weer van het toneel te verdwijnen!
De enige die wat mij betreft naast Anky kan plaatsnemen is Isabel Werth. Zij heeft ook met meerdere paarden aan grote kampioenschappen meegedaan en gewonnen! Vind de titel erg negatief overkomen voor iemand die de dressuur zo groot heeft gemaakt!

Helemaal mee eens :j

Ik vind dat Anky zeker niet voorbij is. Er zijn op het moment alleen paarden bij gekomen die nog meer talent hebben dan Salinero. Dat is goed voor de sport, tenslotte fokken we toch om steeds betere sportpaarden te krijgen. Salinero is alweer 15 en heeft jaren de kar getrokken. Nu is de tijd misschien aangebroken voor de volgende generatie topdressuurpaarden.
Imke geeft zelf ook aan dat Sunrise een superpaard is, maar ook gewoon niet de kwaliteit heeft die bv een Totilas heeft. Is Imke dan ook "voorbij" omdat ze op de OS beter presteerde dan nu op een EK qua plaatsing?
Ik vind dat Anky echt wel wat meer respect verdiend als sportvrouw.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:59

Naar mijn mening is Anky de koningin van de dressuur, zij heeft mensen weten te raken met haar mooie proeven in combi met geweldige muziek.Zelfs mijn oma en haar bejaarden vriendinnen zijn zeer gecharmeerd van Anky, mensen zonder passie voor paarden die kunnen genieten van haar rijden en de muziek.
Anky heeft alles bereikt in de dressuursport waar menig ruiter van droomt, zei is voor vele ruiters(tjes) een voorbeeld en voor menig nederlander de enige amazone die ze bij naam weten te noemen.
Ook ben ik van mening dat Anky de dressuur heeft gemoderniseerd qua muziek, waar bijna elke ruiter vroeger een kür reed met bij elkaar geraapte/geplakte stukjes muziek rijd nu haast elke ruiter met prachtige muziek passend bij het ritme van het paard.

Ik ben geen fan van Anky maar vind het knap dat ze zoveel heeft gedaan voor de paardensport.Dat er nu andere ruiters zijn opgestaan om het stokje van Anky over te nemen is alleen maar positief, nederland barst van het talent en het is nu tijd geworden dat te laten zien.

Anky zal hoe dan ook altijd HET dressuur icoon blijven

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:04

Soms is het ook goed om de ruimte te geven aan de 'jongere' of 'nieuwe' garde. Anky heeft haar kunstje wel gedaan, kan me voorstellen dat op een bepaald moment de uitdaging wel weg is. (want wat moet je nog meer na 3x olympisch goud?)
In de western kan ze weer nieuwe uitdagingen zoeken en is er nog heel wat om te bereiken.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:09

Anky is en blijft de koningin van de dressuur :D
Daar kan geen totilas,sunrise,parzival tegenop :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:03

Wat is voorbij? Zodra Edward of Adelinde of wie dan ook haar prestaties gaan overtreffen, dan is het voorbij. Tot nu toe hebben zij nog geen Olympisch goud op zak.
En Totilas? Als ik die foto zo zie dan zie ik een enorm uitzwaaiend voorbeen, maar waar blijft dat achterbeen? Dat valt me wel meer op bij dressuurpaarden, van voren alles eruit gooien en achter? Ja, dat hobbelt zo'n beetje mee. Maar dat is weer een andere discussie.

Ik ben nooit echt fan geweest van Anky en haar manier van rijden. Maar haar afschrijven op één of een paar wedstrijden en geen eerste plek daarop, dat lijkt me een tíkje voorbarig.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:14

Ben nooit zo'n fan geweest van Anky, maar ik zie de anderen niet zo snel haar overtreffen. Ik moet eerst nog zien dat een paard als Totilas heel blijft of niet in de staak gaat. Over een paar jaar kan je pas zeggen hoe of wat. Hoe het ook zij Edward Gal was redelijk op de achtergrond verdwenen en heeft gewoon mazzel met zo'n paard. Anky heeft al met meerdere paarden op topniveau gepresteerd net als Isabelle.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:19

Wat vreselijk triest dat er wordt gedaan alsof je aan het aftakelen bent als je eens verslagen wordt zeg :\
Dat is geen goede mentaliteit, ook dat hoort bij de wedstrijdsport. Betrek het eens op jezelf. Jij wordt verslagen, heb je dan je beste tijd gehad? Moet je ALTIJD bovenaan staan om de beste te zijn? Nee, dat hoef je niet en Anky heeft haar tijd nog steeds niet gehad.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:22

Anky is zeker nog niet afgeschreven.
Dat andere ruiters beter zijn geworden is volens mij geen schande.
Iemand die rond de 80% kan rijden is volgens mij in elk landenteam heel erg welkom.

Willen we in londen teamgoud halen. Zullen we anky nog heel hard nodig hebben.

Iedereen is er zo aan gewend dat ze altijd en overal wint dat men een derde plaats als een afgang ziet. volgens mij
zouden engeland duitsland denemarken zwitserland zweden ...... heel erg blij zijn geweest met een derde plaats in de kur.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:24

En Adelinde,Imke,Hans Peter?????
Mitchall schreef:
Tja, nu komt er weer 's competitie, Anky of Edward :j

Dit zijn ook kanshebbers hoor!
Iedereen is afhankelijk van de vorm waarin zijn/haar paard verkeerd.
Ok, de paarden hebben niet allemaal even veel talent maar er zit ook nog een
ruiter op!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 14:47

wacht even ik volg het niet meer...
anky had de 4e plaats edward gal 2e en
adelinde toch eerste?