wel rijden leuk vinden maar niet het poetsen.. doorgaan??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:03

Ons zoontje heeft het juist andersom. Vind poetsen, stallen doen, bak scheppen, voeren, water geven allemaal erg leuk (niet altijd hoor maar meestal) maar erop dat ziet hij echt niet zitten.
Ik hoop dat hij er nog eens achter wil met een sulkietje of zoiets :o :D
Persoonlijk vind ik wel dat het begint met poetsen en bij die kleintjes is het een bonus als ze er even op mogen. Maar als je het rustig opbouwt en er niet teveel nadruk op legt, of dat hij even poetst waar het zadel ligt (dat moet toch schoon anders mag hij er niet op) zulke truckjes, misschien dat hij dan over een paar maanden een kwartiertje poetst }>
Meestal werkt het wel zo bij die mannetjes dat hoe meer jij als moeder zegt dat het moet hoe minder zij het willen....

Swieb

Re: wel rijden leuk vinden maar niet het poetsen.. doorgaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:31

mijn zoon van nu inmiddels 11 vind het rijden geweldig, maar alles eromheen vindt hij doodeng. Hij heeft zijn eigen pony en hij zal haar poetsen omdat het moet, maar elke onverwachte beweging blijft eng. Erop heeft hij overzicht en voelt hij zich veilig. hier geldt, oke, als je wilt rijden zal je ook voor je paardje moeten zorgen, en hij komt er nu langzaamaan achter dat als hij zijn paardje appart zet en er eventjes mee bezig is, ze ook liever naar hem toe is met het rijden. het komt denk ik vanzelf wel goed, heeft alleen tijd nodig....

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:37

Ik had dat vroeger ook. Maar vooral omdat het lang geduurd heeft voordat ik begreep hoé je moest op- en afzadelen :Y) Poetsen vond ik dan weer wel altijd heerlijk om te doen, als 6-jarige heerlijk staan tutten met een pony. Maar dat is geloof ik ook weer het verschil tussen jongens en meisjes :)

Ik denk dat je zo'n dingen leert appreciëren eens je beseft dat het gewoon onlosmakelijk is verbonden met het paardrijden. Kan je het op één of andere manier niet leuker maken voor hem?

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:19

Ik heb niet alle antwoorden gelezen (duurde mij een beetje te lang). Maar als je nou afspreekt dat jij bijv. de ene kant poetst, terwijl hij de andere doet, en dan ondertussen lekker kletsen (hoe het ging en zo). En de een het halster, de ander het zadel en de week erna omgekeerd? Dan wordt het misschien wel een automatisme. Ik zeg dan altijd (mijn dochter is bijna negen en wil het nu zelf doen), dat het fijn is dat ze (Hij) ook helpt, omdat de pony dan sneller klaar is, dan als je het helemaal alleen moet doen en de ander zit te wachten.. Succes!

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:12

Hallo ik ben wel moeder en zou mijn zoon zeker stimuleren te gaan poetsen want idd het hoort bij de paardenwereld.
Ik zou wel zeggen dat ik het abonnement niet kan verlengen omdat het verplicht is op de manege erna te poetsen.
Vraag hem of hij het fijn vind om naar school te gaan zonder te douchen ,haar te kammen of tanden te poetsen?
Verantwoordelijkheid begint hier en daar is hij zker niet te jong voor.
Misschien ben ik anders voor mijn kind geweest maar een band opbouwen met een paard doe je door te poetsen e.d.Dit is een belangerijk sociaal moment tussen mens en dier.
Bij ons in de manege is het verplicht ,en anders laat je iemand van de manege waar hij erg tegeop kijkt het zeggen tegen hem.
Succes

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:24

ik snap heel goed wa tje bedoelt want zo zou ik het ook graag zien van mijn kinderen maar hij is pas 8 jaar en met meiden is het toch anders, die zijn meer van het zorgen voor, vlechtjes, wassen, koetelen etc....
ik zou doen wat hij wilt, als hij plezier heeft met het rijden, laat hem lekker, misschien vind hij het over een half jaar al niets meer aan of begint hij het wel leuk te vinden om ook voor de paarden te zorgen...
hij is nog maar 8 en jongens zijn echt anders dan meiden, ik zou hem lekker laten, hij komt vanzelf wel, hij krijgt zijn hele leven straks nog te horen wat hij allemaal moet en mag, laat lekker genieten van het rijden, als hij verder thuis wel de dingen doet die je van hem wilt...( tandenpoetsen, eigen spullen opruimen etc. ) zou ik hier geen punt van maken.