Wanneer springen met 1 jarige?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Wanneer springen met 1 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:48

Bwah, springwondertjes zal je er nog niet uithaken nee, maar je kan wel al zien dat het ene paard meer techniek heeft, terwijl de andere weer meer kracht heeft etc.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:56

Je kan het best een keertje proberen kijken wat ze in zich heeft.
Die van mij doet het zelf wel haha, die springt over 1 meter hoge draden heen. Nu niet meer gelukkig maar blijkbaar geen erge dingen van ondervonden.
Na die ene keer zou ik het gewoon volgend jaar nog een keer doen, en dat jaar erna is ze 3 en kan het langzaam opgebouwd worden, maar kijk gewoon of het paardje het al red.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:42

Gini schreef:
Blue9 schreef:
Ik ga met met elfje72, hartstikke leuk voor een keertje, maar je kan er echt nog niks vanaf zien hoor.

Niet mee eens. Je kan er heel veel vanaf zien. Kijk mijn bovenstaand berichtje. De veulens die er in de wei over springen tonen er plezier in, de kans dat die later meer voor voor je gaan willen werken (springen) is groter dan de veulens die ongeïnteresseerd of bang zijn van het hout. Van de veulens die erover springen zie je dat er veel gewoon overracen, maar er zijn er ook al bij die echt precies passen uittellen, mooi de achterhand onderbrengen en technisch heel netjes springen. Dit zijn echt de uitzonderingen en dat worden later ook echte springtoppers, maar je kan dus zeker al een grof onderscheid maken op jonge leeftijd.

dit is best wel onzin :P mijn fries heeft tot haar 11e nooit gesprongen maar het is echt een topper 1,20 met gemak. Het ligt aan je paard. een paard hoeft heus niet bang van hout te zijn en als hij later snapt wat springen is en hij vind het leuk nou dan zal hij net zo hard voor je werken tijdens het springen,.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:45

Jeetje, dat zeg ik toch ook niet.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:38

Gini schreef:
Als er in de natuur een leeuw achter hen aan zit en ze moeten over een boomstammetje springen is dat ook niet uit vrije wil.

Dit veulen op de foto doet dit echt uit vrije wil hoor, kijk maar eens, hij had er makkelijk gewoon langsdoor kunnen lopen en ik zie niet echt angst voor de fotograaf bij dit veulen.
Mijn veulen van vier maanden doet dit ook. In het midden van de wei staat een hindernisje van 30 cm, als ik aan de stal sta en ik roep haar dan moet ze raast ze daar altijd overheen.
Zolang je niet overdrijft kan het echt geen kwaad. Zo gemakkelijk krijg je een veulenlijf nou ook weer niet kapot.

Je kan dat niet zien op de foto, als het veulen geen druk voelde had hij er niet over gegaan volgens mij.
een veulen lijfje is idd soepel , maar er zit ook nog wat tussen de oren, vind om het gedwongen over een hindernis laten springen niet kunnen, maar dat is mijn mening.