Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ManOuke schreef:Wat ik ook van de tips/kritiek vind dat het normaal gezegt wordt dus ik helemaal niet in de verdediging gaat omdat het niet nodig is.
Ik sta voor alles open en probeer het lukt het is het mee genomen en anders werkt het niet.
Maar een ding kan niet...als een paard constant gedwongen zou moeten lopen hoe kan hij dan soepel in zijn lijf zijn??
tessyke schreef:ik zie maar 2 of 3 foto's waar je streng bent met je handen, voor de rest zie ik lekkere losse teugeltjes
af en toe je been lang laten (behalve bij de zijgangen) en voor de rest heb je het dik voor elkaar!
een prachtig dier met dressuur-capaciteit en een ruiter die het er weet uit te rijden
Wildgirl schreef:je eigen foto's tonen vriendelijker
Maar ook daar hebben zowel jij als je paard veel spanning in jullie lijf.
je handvoering is niet goed, je handen breed en laag vastzetten heeft misschien voor kort het gewenste effect maar uiteindelijk krijg je daar een heel sterk en stug paard van.
Ik zou als ik jou was de aangeboden les bij Mindfields eens overwegen; ik herinner me een topic van haar met een totaal verreden en verkrampte Fries; onder haar werd het een ander paard.
Wat ik ook zou doen is deze amazone niet meer op jouw paard laten stappen
Mindfields schreef:Wildgirl schreef:je eigen foto's tonen vriendelijker
Maar ook daar hebben zowel jij als je paard veel spanning in jullie lijf.
je handvoering is niet goed, je handen breed en laag vastzetten heeft misschien voor kort het gewenste effect maar uiteindelijk krijg je daar een heel sterk en stug paard van.
Ik zou als ik jou was de aangeboden les bij Mindfields eens overwegen; ik herinner me een topic van haar met een totaal verreden en verkrampte Fries; onder haar werd het een ander paard.
Wat ik ook zou doen is deze amazone niet meer op jouw paard laten stappen
Hey wat leuk jij bedoelt Fabian, dat paard was inderdaad 17 toen ie met zijn baasje bij mij terecht kwam en liep al zijn hele leven als een giraf, totaal vast en stijf. Inmiddels is zijn baasje (60+)ook zover dat zij hem lekker los en nageeflijk kan rijden dus hij is aan zijn tweede jeugd begonnen, echt zo leuk!

veel potentie heeft, maar dat het er door dit slof- en spoorgebruik zo niet echt uit zal gaan komen.
Mindfields schreef:Edit: Was al gepost
Op mijn site staan meer friezen, o.a. Meine van Tamara, Fabian natuurlijk, mijn eigen helaas gestorven Chagall en Elias van Yvonne.

FriesWytske schreef:@ Breghje Die van mij ook, hoor. En dan krijg ik ook nog een schop na. Die van mij rijd ik ook wel eens met slof. Maar meestal hangt die dan los. Is meer voor mijn gemoedsrust dan dat het moet. En ik heb hem er nu een tijdje aan tijdens de buitenritten. Dan wil ze zich nog wel eens afsluiten als ze iets eng vind. Maar dit heeft een oorzaak.
. Breghje schreef:FriesWytske schreef:@ Breghje Die van mij ook, hoor. En dan krijg ik ook nog een schop na. Die van mij rijd ik ook wel eens met slof. Maar meestal hangt die dan los. Is meer voor mijn gemoedsrust dan dat het moet. En ik heb hem er nu een tijdje aan tijdens de buitenritten. Dan wil ze zich nog wel eens afsluiten als ze iets eng vind. Maar dit heeft een oorzaak.
Hihihi, krijgen we les van dezelfde misschien? Ik ben met een paar lessen in rechtrichten in een paar maand veel verder gekomen dan alle reguliere dressuurlessen van de afgelopen jaren.... maar nu weet ik ook exact waar ik het bij mezelf moet zoeken, en dat is idd Ontspanning, Ontspanning en Ontspanning....