Fries Sybren @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:03

Ik zit dat filmpje te bekijken met geluid, maar dit is geen les voor een jonge fries die net onder het zadel is.
Omhoog houden? veruimen, achterkant erbij???
Hij moet nog leren om zijn balans te vinden .

ikduss

Re: Fries Sybren @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:28

Ik vind dit eerlijk gezegt niet echt vriendelijk tegenover het paard. Het paard is net onder het zadel en nu al hulpteugel enzo erbij. Ga lekker ontspannen rijden en blijf van die voorkant af. Zorg dat je paardje balans krijgt , daarna kun je gaan oefenen met stelling en de achterkant erbij. Alles heeft tijd nodig. Hoop dat je hier iets aan hebt!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:30

Als jullie het topic gevolgd hebben kunnen jullie lezen dat ik niet meer met hulpteugels rijd. Dus ik vind het niet echt meer van toepassing daar over te beginnen. Voor de rest, ik rijd nu veel overgangen waardoor hij feller wordt en ook al kleine stukjes aan de teugel loopt zonder dat ik er om vraag. Hij knabbelt dan ook op zijn bit.
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 18-08-09 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:37

ik vind ten eerste dat je martingaal veeel te strak hebt op de foto's en het filmpje.
verder vind ik dat je nu nog helemaal niet bezig moet zijn met het aan de teugel rijden. probeer eerst je paard in balans en voorwaarts te krijgen. goed aan je kuitdruk en een licht stuurtje en dan pas eens aan de nageeflijkheid gaan werken.

verder vind ik het wel een hele mooie fries :)

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:57

waarom is het zon probleem dat hij zijn hoofd in de lucht gooit? dit is de natuurlijkr trotse houding van deze paarden, hier zijn ze voor gefokt. Als je er een hulpteugel aanknupt zal het paard nooit leren om op eigen benen te lopen en heb je een veel groter probleem.

Als ik jou was zou ik lekker die teugel eraf halen en me concentreren op het voorwaarts rijden, als die zn hoofd in de lucht wil steken doet ie dat maar, dit komt later allemaal.

Veel succes!