Typische boomloos-probleempjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnebelleVD

Re: Typische boomloos-probleempjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:56

Super dat je toch iets hebt gevonden dat voor jullie beiden werkt! Mijn barefoot schuift gelukkig niet, ik ben van het halve aansingel-werk dus dat heb ik snel genoeg afgeleerd want dan hang je er dus echt onder met die barefoot hihi :D
Ik ga me eens verdiepen in die pad die je noemde, ben wel benieuwd!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:26

Hoi annabelle,
Ik heb een NRPS, maar 't is een lekker rond paardje, vandaag komt als het goed is de flexibele pommel binnen, dan gaan we eens wat serieuzer aan de slag :D
Tot nog toe was het niet meer als wat rondhobbelen, moet mezelf effe schop onder de kont geven en GAAAAAN....
Dochterlief is vorige week een buitenritje wezen maken met hem(manlief ernaast) ze zijn een drie kwartier weg eweest, hij liep lekker, zij zat lekker :+ , tot nog toe bevalt het dus nog prima!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:57

het voordeel van de physio pad voor mij is dat het heel makkelijk is om er zelf inlages voor te maken. Je kan verschillen in dikte tussen de beide kanten. Maar ook aan 1 kant kan je op drie verschillende plaatsen de dikte aanpassen.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 07:59

Wat kost zo'n pad? en waar kan ik een plaatje vinden? het google-t 'm niet... haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:10

De Physio-pad van Barefoot wordt ook niet gepromoot in Nederland , omdat ik hem niet fijn vind ;)

Ik heb hem expres niet op de site opgenomen omdat hij vanwege de Sympanova onderkant teveel irritatie kan geven.
Bovendien bestaat hij uit 2 delen en kun je het onderste deel snel scheef eronder plakken (met klittenband) wat ook
weer problemen kan geven. En het ding is hartstikke duur (169 euro...) terwijl het eigenlijk niks toevoegt.

Ik zie ook totaal niet waarom je qua padding met een Physio-pad meer zou kunnen dan met een gewone pad ? :)

Dit is hem :

Afbeelding

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 12:05

ah sympanova, dan valt ie sowieso af, mijn paardje kan niet tegen kunstoffen op zijn lichaam :(

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 06:37

En wie hebben deze pad? Hoe bevalt die? Mij is eigenlijk neit duidelijk of je er zelf nog inlages in/uit kunt doen.

http://www.barefoot-saddles.com/images/ ... %20pad.jpg

Citaat:
Veel ruiters hebben een mooie collectie van dekjes, in verschillende kleuren en modellen. Deze ruiters zouden graag de dekjes onder de Barefoot willen gebruiken maar deze dekjes hebben geen ingebouwde drukverdelers.

Nu hebben wij een oplossing: De Half Pad.

Deze korte pad is voorzien van inlages dat zorgt voor een ruggengraatvrijheid alsook een goede drukverdeling.

De bovenkant van het pad is gemaakt uit katoen met velcro bandjes waarmee je dit pad vast kunt zetten aan het zadel, geen geschuif!

De onderzijde is als de physio, antislip sympanova met aan de achterzijde echt wol, tegen het eventuele schuren.

U kunt deze pad direkt op de paardenrug leggen en uw eigen dekje ertussen of juist uw dekje op de paardenrug en de halfpad ertussen. Let wel op dat uw dekje niet te dik is, anders wordt het pakket te dik en het zadel komt te ver boven het paard te liggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:12

Deze half-pad is in principe gewoon het onderste deel van de Physio-pad van Grandeur , het zou me verbazen als de inlages niet uitneembaar waren ;)

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:19

Ik heb onder m'n cheyenne een hafpad, die zat erbij toen ik het zadel overkocht van iemand.
Is dat nu eigenlijk wel geschikt?
Ik heb er ook een zwarte pad bijgekregen met inlages, alleen zijn deze inlages dunner als de hafpad dus heb ik tot nu toe eigenlijk aldoor met de hafpad eronder gereden, is dat eigenlijk wel een goede pad voor onder de cheyenne?

Vassilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:47

Ik moest ook even wennen in het begin maar nu zweer ik erbij!!
Inderdaad in het begin wiebelbeentjes, maar het is een goede oefening voor je zelf deze weer stil te houden; :D

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:04

@pmarena, dat dacht ik al inderaad. Alleen hebben ze er hier nog een bontje aan de achterkant bij gedaan.
Opzich wel slim. Maar toch vind ik dat sympanova niet helemaal ideaal voor op de huid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:19

Dat bontje doet Grandeur ook al een tijd onder de Physiopads hoor dus dat is niks nieuws :P

Sympanova is gewoon een risico , daarom verkoop ik ze ook liever niet :)
Dat bontje zal het schuren aan de achterkant wel tegengaan , maar dan heb je nog steeds op de rest van de
rug dat sympanova...en bovendien een materiaalovergang waar dat bont begint. Ik hou daar niet van ,
dat geeft teveel kans op problemen en daarom verkoop ik ze ook liever niet en promoot ik ze niet op de site.

Maar ongetwijfeld zijn er mensen heel enthousiast over , dat is met de Physiopads an Sympanova pads ook zo ,
het werkt natuurlijk wel heel fijn als anti-slip-pad en is niet zo zweterig als bont , maarja het risico hè...

Dan krijgen paarden witte haren doordat dat sympanova irriteert , en denken mensen dat het drukplekken zijn ,
dus dan krijgt het zadel onterecht de schuld terwijl het probleem in het dekje zit :(

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:27

oww echt! moet je eens zien hoe lang 't al geleden is dat ik een grandeur heb gehad :7

Dat is inderdaad zonde, dat mensen daardoor hun zadel weg gaan doen, terwijl 't eigenlijk aan 't dekje ligt. Toch ben ik nog op zoek naar zoiets alleen dan alleen maar met dun bont.
Die van mates vind ik veel te groot en te stug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:27

Op zoek naar iets van een half-pad bedoel je ? :)

Ik raad het niet aan hoor , zo'n los dekje met inlages onder een ander dekje doen.....het idee is leuk maar in de praktijk lijkt het me zeer frustrerend.

Onderdekje gaat scheef zitten , onderdekje verkreukelt bovendekje omdat het toch ook aan het zadel vastgemaakt moet worden....

Er is een reden voor waarom dit niet volop verkocht wordt ;)

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:19

Ja dat is waar.. maar 'vroeger' gebruikte ik ook van het physiopad alleen het onderste gedeelte bij mijn gewone dekjes. Ik vond het geheel anders zo dik worden. Ik vond het principe opzich hartstikke fijn, alleen 't materiaal wat minder :)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 10:22

Mijn zadel is begonnen met schuiven... :( steeds maar naar rechts werd er helemaal niet goed van, weg lekker buitenritje, want zat me steeds dood te ergeren aan dat geschuif en ik maar steeds terugschuiven.wat kan het zijn? heb een barefoot singel, zo'n pad met bont en een gleuf aan de voorkant (hoe heet die nou ook alweer...:?)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:38

ik had dus juist helemaal geen problemen. Ik zat gelijk HEERLIJK. Lekker zacht voor mijn bipsje ook. Ik reed op een manege met manegezadel. Kreeg iedere keer doorzitplekken. Mijn barefootje is lekker zacht.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:51

Ik heb een Barefoot London sinds een maandje ongeveer. Ik moet flink aansingelen, anders schuift ie. Nou moet ik wel zeggen dat mijn paard momenteel erg rond is en daar heeft het zeker ook mee te maken. De pommels zijn allemaal te smal voor haar en ik heb nu (ipv een flexibele) de pommel eruit gehaald en dat heel strak opgevuld met watten. Dat ligt prima, houdt de schoft nog prima vrij. Ik ben benieuwd of het zadel steviger gaat liggen als mijn paard straks nog wat is afgevallen, ik verwacht eerlijk gezegd van wel.

ttpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:42

Het probleem van het verschuiven van het zadel herken ik bij mij zelf van vier jaar geleden. Enerzijds moet een spliksplinternieuw zadel 'vorm' krijgen, maar ik was zelf de grootste boosdoener, ik had steeds meer druk op rechts. M.a.w. ik zat gewoon scheef. Het Barefootzadel heeft mij weer recht leren zitten! Het nadeel en tegelijkertijd ook het grote voordeel van een boomloos zadel is m.i. dat het makkelijker schuift dan een boomzadel. Als je zelf recht zit, is er niets aan de hand. Ik heb regelmatig gastruiters gehad op mijn paarden die constateerden dat de zadels iets verschoven, maar dat ligt dan toch echt aan de ruiter zelf. Als je maar lang genoeg druk geeft op 1 kant, dan gaat het zadel vanzelf iets meeschuiven na verloop van tijd. Dit was zeker niet het geval bij alle gastruiters en dat zegt dan denk ik genoeg.