Wat moet ik doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:23

Misschien is het een idee om te beginnen met monty robbertse dan leert jou wpony respect te hebben voor jou. deze pony heeft waarschijnlijk een leider nodig. En dan moet jij zijn toch ? het is immers jouw pony, ik denk dat dan heb probleem een eind weg is. En misschien om met recht richting te begineen is misschien ook wel een idee, iedere pony is van natura scheef gebouwt heel erg handig voor in het wild maar niet als je er op wilt rijden !! Kijk is op http://www.paardenbegrijpen.nl

Suc6 met je pony meiss !!

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:25

Het klink heel stom, maar het kan werken, k bedoel, k ken jou pony niet dus kan ook geen perfect advies geven! Maar als je hem nou met de zweep of met sporen de baas kan zijn in draf,dat je hem op die manier laat weten dat JIJ de baas bent!! Je mag ook zeker streng zijn, want wat ie doet kan gewoon echt niet!! je mag dan ook best iets harder zijn in de mond!!

gr.. :o

Mallodie

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:30

Deze voorbeelden en tips zijn allemaal in wezen goed. Maar je kan beter alles wat je probeert onder begeleiding doen, ik zie dat je 11 bent.

Monty roberts is heeft schitterende technieken, maar als je het fout doet dan ben je gezien... Haal er dus iemand bij die het KAN en al GEDAAN HEEFT met succes. Een pony kan je erg snel om zeep helpen als je deze technieken fout toepast...

Hulp Hulp Hulp gevraagd :D Doe het niet alleen !

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:33

Spetterrr schreef:
Spetterrr schreef:
nee als hij het nog doet naar 1 keer om trekken.
Misschien dan een scherper bit er in om hem meer in bedwang te kunnen houden :Y)

heb al heel wat pony's beleerd en heb een goede instructeur
is gewoon hoge nood.
Sommige paarden gaan dwars over je heen hé
anders mag je wel eens even op mijn pony?
je zal dan wel anders klagen

dus als je veel pony's beleerd hebt, weet je als de beste hoe je dat moet oplossen ?
en iedereen heeft een eigen idee over een ''goede'' instructrice.

omtrekken is zeker geen goede oplossing :n
toch eens longeren voor het rijden en misschien toch nog eens proberen aan de longe, ook al doet ie daar niks bij. ;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:48

Spetterrr schreef:
teugels aan de linker kant pakken met 2 handen laat de andere kant maar eens helemaal los en trek hem maar eens goed om.
Is misschien even hard.
maar heeft ook geholpen bij mijn pony..
Succes

dat lijkt me niet echt een goed idee......
met twee handen keihard trekken in een jonge paardenmond is echt niet goed hoor
en de andere kant helemaal loslaten ook niet, daar kan je pony met een been in gaan staan.
en voordat je dus de linkerkant kort hebt en zorgt dat je rechterteugel niet over de grond sleept is die pony allang al aan de overkant
ik zou gewoon privéles nemen en ervoor zorgen dat je pony eerst in draf normaal doet,niet gelijk in galop maar eerst gewoon zorgen dat je hem in draf voor elkaar hebt.
en als je op een volte rijd: laat iemand op de hoefslag staan zodat hij de volte wel op móet keihard trekken heeft absoluut geen zin. dat doet meer kwaad dan goed

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:03

Zoals sommigen al zeiden zou ik ook een dierenarts erbij halen.
Als er niets mis met je pony is zou ik prive-les nemen en aan jullie band werken.
Er wordt wel gezegd dat streng zijn helpt maar of jullie daar ook zo gelukkig van worden?
Straks trek je je pony zo hard in zijn/haar mond dat ie wondjes krijgt of zo.
Nja succes meid ;)

Mallodie

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:28

Trekken mag je trouwens nooit doen ;)
Heb ik 1x gedaan, mijn instructrice zei dat als ik dat nog 1x doe dat ik dan kon vertrekken :) Ophoudingen mag natuurlijk wel maar trekken? Dan begin je een machtsstrijd en ik wed dat een pony sterker is dan de ruiter dus ben je op voorhand verloren !!

Heb je les of privéles TS? Ik denk dat hier privéles wel echt vereist is...