mijn paard durf/wil niet alleen naar buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Re: mijn paard durf/wil niet alleen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:56

nou sorry hoor maar ik vind dat jullie veel te overdreven reageren en ik heb elke week prive les
ik ben heel consequent maar als het paard gewoon door al je hulpen heen loopt nou dan weet ik het ook niet meer
en ik heb gezegt dat ik het gewoon niet meer weet of het het nou doet uit angst of als drwarsheid omdat telkens verschillend reageerd dan weer paniekeriug dan weer boos

er is hier ook iemand in het topic geweest die mij heeft gezegt dat ik een pony voor moet laten lopen en dan iedere keer de afstand verlengen zodat ze uiteindelijk allen naar buiten kan ik ga niet aan m,n pony lopen trekken doe alles met alle rust en als ik zo even alleen naar buiten ga is dat geen rust moet constand boos worden want ik kan nog een meter rechtdoor rijden zonder dat ze omdraait en aangezien onze wei direct aan een weg ligt is het gewoon gevaarlijk om daar met een steigerend paard te kan lekker met je pony alleen langs een auto handelaar als die zo gezelliig aan het steigeren is
nee dat is een goed idee
dan liever de eerste tip
en ik ken die pony door en door alleen niet met rijden ik heb haar nu 2 maanden in mijn bezit en de jaren ervoor was ze mijn buurvrouw zeg maar ik hielp vaak mee
en heb uiteindelijk met hem geruild van paard omdat het niet klikte tussen mijn eigen paard en mij

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:08

En met je nieuwe paard gaat het ook al niet zo goed he? :(:) Maar goed, doe lekker alles heel rustig en geduldig, zo zal ze in ieder geval nooit snappen wat je bedoelt. Paarden hebben leiderschap nodig, geen ruiter die het zelf ook niet weet. Dan blijf je namelijk aan het inruilen :+ Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook wel eens op het punt gestaan om die ****bok te koop te zetten. Maar daar is hij te leuk voor. Dus toen besloot ik om 'm te leren begrijpen, te snappen wat ik fout deed en ziet en kijk, het gaat steeds beter. Maar dat moet je wel willen, ja.
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-07-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:10

tjaaaa doe dan maar verder hééééé, goe bezig.
je overschat jezelf, leer paardrijden en je probleem is zo van de baan.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:25

nou in de bak gaat het hartstikke goed hoor :S
jij weet helemaal niet hoe mijn paard is dus
alstublieft als je toch nisk zinnigs te melden heb reageer dan helemaal niet meer
echt sommige bokkers kikken erop de fouten te onderdekken van de tsers

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:27

en ik wil trouwens harstikke graag ben meer bij m,n paard dan thuis dus zeg niet dat ik de moeite niet neem en als je het zo goed weet kom het dan zelf doen dan zie je het vaneigens wel

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:29

sorry dat ik zo boos reageer maar ik vind het gewoon heel erg als mensen zo over jhe heen donderen terwijl ik iets vraag omdat ik het zelf ff niet meer weet

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:33

En ik vind het erg als je zinnige en goedbedoelde adviezen niet serieus neemt.

Waar woon je, ik kom die knol van je wel temmen. Wil ik wel m'n reiskosten vergoed.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:36

ik woon in denbosch

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:39

En om welk paard gaat het? In je profiel zie ik niks waarvan ik me kan voorstellen dat je ermee op buitenrit zou gaan.

Overigens: je hebt er helemaal geen drol aan als ik het voor je oplos. JIJ moet met dat paard over straat, ik niet. Dus dan heb je straks een paard waar een ander wel mee naar buiten kan en jij niet. Wil je dat?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:40

Het is echt niet slecht bedoelt hoor.
neem het ons dus ook niet kwalijk, maar ik ben dagelijks ,eigenlijk een beetje profesioneel bezig met paarden, en ik ben er dus echt zeker van dat het probleem niet bij je paard zit maar bij jou.
Het even komen voordoen geen probleem, ik stuurde je al een privéberichtje maar daar reageeer je niet op.
Het is zo dat jij op het moment dat je nog maar in de buurt van je paard komt , moet jij de leider zijn, en een leider beslist en zegt hoe het moet, je paard kan of mag daar echt niet gaan discusieren van ik zou dit liever zo of zo gaan doen, nee de leider bepaald, welk been er moet verzet worden, en zelfs hoe ver dat been verzet moet worden, en je paard hoeft echt niet meer te doen dan doen wat hem gevraagt wordt, dan pas ben je dressuurmatig met je paard bezig.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:41

das trouwens veel te ver weg voor jou bende ik weet niet hoe lang aan het rijden

en het lukt me zelf ook wel
ik weet zelf ook heus wel dat ik te soft ben maar deze pony heeft niet echt een leuk verleden gehad
als je met je 1,5 al ingereden bent door een man van toen 120 kilo nu inmiddels 100 killo
goddank heeft ze er geen rug klacxhten aan overgehouden wel is ze nog kopschuw
ben gewoon bang dat zij mij dalijk ook een boeman ga vinden
weet je wat ik schraap morgen al m,n moet bij elkaar :P en ga haar rijden in de bak en rij dan wel naar buiten okee dan horen jullie wel hoe het is gegaan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:43

Nou, veel succes morgen dan, en mijn katertje ben ik destijds in Breda gaan ophalen hoor, gezellig boekje mee in de trein ;)

Ben benieuwd of het je lukt.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:44

doen jullie wel een kaarsje voor mij aansteken hahahah

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:45

Helaas... ik ben overtuigd agnost :D

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:48

wat is agnost ??

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:52

Zie pb ivm off-topic ;)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:30

Heb ooit een haflinger gehad, die had er ook een handje van om hoog te komen, niet verder willen, of omdraaien.
Ben nooit afgestapt want dan ben je volgens mij nog veder van huis.
Als ze omkeerde nam ik 1 teugel gewoon zo strak dat ze alleen nog in een rondje kon en weer de goede kant op stond.
Heb heel wat rondjes gereden in het begin.....
Stilstaan laat maar staan de aanhouder wint.
Ze heeft echt alles uit de kast gehaald om niet alleen op buitenrit te hoeven met een ander paard erbij was er niets aan de hand.
Maar met deze aanpak kon ik binnen 3 maanden alleen buitenritten van uren maken.
Hoop dat het je gaat lukken.
Toch heb ik het gevoel dat je bang bent en dan was ik zeker niet alleen naar buiten gegaan, daar komen alleen maar ongelukken van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:38

Als je zelf al twijfelt, moet je niet op buitenrit gaan. Ik heb zelf ook het idee dat je er al tegen opziet waardoor het al helemaal niet meer wil.
Mijn pony was een etter destijds, was nooit bang op buitenrit maar wilde gewoon zo snel mogelijk terug naar de stal. Nou dat heb ik geweten, allemachtig := In noodvaart terug naar de stal zonder controle. Maar gewoon weer terug gaan en overnieuw en bij etteren? harde aanpak (paard reageert daar goed op, dominant monster :P en het was geen angst bij mijn pony, want bij angst is een harde aanpak niet goed) :j Elke keer weer hetzelfde riedeltje, elke keer weer hard aangepakt bij etteren. En weet je? uiteindelijk had hij door dat zijn methode niet werkte...
Sindsdien kan ik heerlijk op buitenrit aan de lange teugel :)
De aanhouder wint, geef je paard ook niet z'n zin: dan gebeurt het de volgende dag weer. En besef ook goed: dit los je niet in 1 keer op: het heeft mij 4 maand gekost :) Veel zweet en doorzettingsvermogen, maar het resultaat is nu na 7 jaar nog zichtbaar :)

En geloof mij: ik heb dat beest ook vaak vervloekt hahaha :D

Nu ik NH lessen heb gevolgd, merk ik dat ook onder het zadel: bij angst rent hij niet weg en heeft die neiging ook niet meer: ik ben de leider en bied veiligheid :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 10:36

oke bedankt voor de reacties ik ga er vanmidddag een buitenrit mee maken