Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar goed, doe lekker alles heel rustig en geduldig, zo zal ze in ieder geval nooit snappen wat je bedoelt. Paarden hebben leiderschap nodig, geen ruiter die het zelf ook niet weet. Dan blijf je namelijk aan het inruilen
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook wel eens op het punt gestaan om die ****bok te koop te zetten. Maar daar is hij te leuk voor. Dus toen besloot ik om 'm te leren begrijpen, te snappen wat ik fout deed en ziet en kijk, het gaat steeds beter. Maar dat moet je wel willen, ja.
en ga haar rijden in de bak en rij dan wel naar buiten okee dan horen jullie wel hoe het is gegaan
In noodvaart terug naar de stal zonder controle. Maar gewoon weer terug gaan en overnieuw en bij etteren? harde aanpak (paard reageert daar goed op, dominant monster
en het was geen angst bij mijn pony, want bij angst is een harde aanpak niet goed)
Elke keer weer hetzelfde riedeltje, elke keer weer hard aangepakt bij etteren. En weet je? uiteindelijk had hij door dat zijn methode niet werkte...
Veel zweet en doorzettingsvermogen, maar het resultaat is nu na 7 jaar nog zichtbaar